Hij tikt bij het landje ernaast. Wijst dit idd op een breuk en dus verlies van kracht/ stroom?
Bedankt voor het meedenken!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eline1991 schreef:Dat ga ik aan de staleigenaren vragen
Hij tikt bij het landje ernaast. Wijst dit idd op een breuk en dus verlies van kracht/ stroom?
mnkortleve schreef:TS controleer alstublieft dat stroom alvorens je wat anders ga doen.
Een ijzerdraad om je paard de nek is wel het stomste wat je kan doen zeker nu het glad is in de wei je paard heeft jeuk krabt aan een paal glijd uit en hangt zich op.
opisop_shop schreef:als ze er geen respect voor hebben staat er of te weinig op of de omheining is te laag misschien.
Mijn haflinger liep er ook gewoon doorheen, die heb ik inderdaad een stroomdraadje aan zn deken geknoopt zodat de stroom wat betert doorkwam, daarmee was het opgelost.
edit: als j het draad tegen aar aandrukt en ze geeft geen kick lijkt me toch het stroomlevel te laag hoor.
eline1991 schreef:Dat ga ik aan de staleigenaren vragen
brighteyes85 schreef:Grappig om te lezen dat iedereen het zoekt in meer stroom en de omheining. Hoe is het paard in de groep? Voelt ze zich wel veilig op de plek waar ze staat. Ik weet dat mijn paard niet zonder maatje een 1 bepaalde paddock bij ons op het terrein kan staan. Het lijkt wel alsof die paddock haar meer spanning geeft.
Observeer het gedrag van je paard en wat er gebeurd in de groep, staat ze alleen, wordt ze buitengesloten, wat geeft haar de reden om in paniek te raken en door de draden heen te rennen. Zorg ervoor dat het paard je niet kan opmerken. Dat zorgt vaak voor een verandering in het gedrag.
Aan de hand daarvan kun je meer zeggen over het waarom en daar aan gaan werken.