Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MissDream schreef:Ik ga eens kijken wat wil, hebben jullie met de longeerhulp of bijzet touwtjes geen gesjor meer in de mond? Dan bedoel ik dat ze niet hard in de mond worden?
Urielle schreef:Ik vind longeren absoluut een toegevoegde waarde hebben hoor, al is het alleen maar dat je je paard eens in beweging kunt bekijken zonder dat je erop zit, zijn manier van bewegen, de bespiering, verschil in afdruk links en rechts,...
listiglistje schreef:Waarom dan longeren? Ik zelf longeer nooit, het stompt paarden af, de hele tijd dezelfde rondjes
en met rijden kun je veel meer resultaat (finetuning) bereiken.
listiglistje schreef:Urielle schreef:Ik vind longeren absoluut een toegevoegde waarde hebben hoor, al is het alleen maar dat je je paard eens in beweging kunt bekijken zonder dat je erop zit, zijn manier van bewegen, de bespiering, verschil in afdruk links en rechts,...
Ik neem aan dat je dit alles toch ook kan beoordelen zonder longeren? Op stal, in de wei/paddock en het gevoel als je erop zit![]()
Voor mij heeft longeren geen toegevoegde waarde.
vur schreef:Dat is misschien wel zo, maar ik kan hem preciezer trainen als ik erop zit. Dan heb ik meer over lichaamsgebruik te zeggen en heb ik meer hulpen om te gebruiken.
listiglistje schreef:Om nu met longeren je rijkunsten gebreken te compenseren lijkt mij niet de bedoeling...
Volgens mij is het ook nog eens enorm belastend, continu kleine rondjes draaien, veelal bijgezet.