Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gini schreef:simodi schreef:Drukt die longeerhulp ook niet heel erg op de rug op het moment dat je laard flink zijn hoofd omhoog doet? Want daar trekt die hulp, behalve in de mond, dan toch ook strak?
Zou die druk irritanter/pijnlijker zijn dan ruitergewicht?
Gini schreef:simodi schreef:Drukt die longeerhulp ook niet heel erg op de rug op het moment dat je laard flink zijn hoofd omhoog doet? Want daar trekt die hulp, behalve in de mond, dan toch ook strak?
Zou die druk irritanter/pijnlijker zijn dan ruitergewicht?
simodi schreef:Als je bijzetteugels gebruikt die je bevestigt aan een longeersingel heb je dat in elk geval niet.
Percy schreef:Ik heb het nog niet meegemaakt dat de longeerhulp veel druk op de rug gaf maar ik stel hem ook vrij los in. Wat ik trouwens ook erg fijn vindt om mee te werken is de gogue alleen lijkt die een beetje in de vergetelheid geraakt.
Isaboy schreef:Ik zoek voor paardlief ook nog een goede longeerhulp
pasoa daarmee veranderd ze in een rodeo pony bokken tot dat bontje achter haar kont op haar rug licht,
touwtjes daarmee knikt ze veelste veel in,
dubbele longeerlijn weer de rodeo sessie zodra ze de lijn maar op achter der kont voelt, en is het net roodrunner,