LadyMadonna schreef:Dat snap ik, maar met alle respect, ik ben geen pennymeisje van 13 die met d'r eerste shetje aan het rommelen is.
Waarom kom je dan over als iemand die maar één ding wil en dat is haar onwillige Haf longeren met bijzet en hoofdstel terwijl het dier overduidelijk aangeeft dat ze er het op deze manier in ieder geval niet mee eens is en zich eruit draait met heel hard te gaan racen.
Dan is het toch aan jou om andere manieren aan te bieden om te zien wat wél voor haar werkt?
Maar alle suggesties worden afgedaan met "nee ik zie het aan de kop ze weet dat het niet mag".
Dat is toch te simpel gedacht als je veel met paarden werkt?
Als ze zo niet mee wil werken ga jij een slimme manier voor haar bedenken in de training zodat ze het op een gegeven moment wel wil doen en met je mee wil werken.
En dat zou kunnen betekenen dat je bijv. start met een touwhalster en niet aan het bit totdat ze het door heeft. Later ga je daar eens wat aan toevoegen.
Niet zo eendimensionaal denken. Daar heeft een paard veel meer aan dan het simpele "hij moet gehoorzamen en doen wat ik zeg en alles gebeurt maar op één manier".