Hertenhals soepel krijgen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Hertenhals soepel krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:39

Ik zou haar een Bowenbehandeling laten geven. Dit is een nog zachtere (maar zeer effectieve) methode dan osteopathie. Ik weet dat er studenten zijn die nog op zoek zijn naar studycases. Als je contact opneemt met het equine studie centrum kunnen ze je verder helpen.

Ik denk dat los maken in eerste instantie namelijk noodzakelijk is om met je eigen oefeningen meer effect te sorteren.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:56

Nammie schreef:
Thanks!
Gaan deze oefeningen automatisch goed?
Ik weet bv dat ik niet zover moet gaan dat ze haar hoofd gaat kantelen , want dan heeft het niet het goede effect. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Als je de merrie goed kent en goed oplet dan zul je zien wanneer het lastig wordt voor haar. Probeer de grens op te zoeken, maar niet te overschrijden. Het is uiteindelijk de bedoeling om haar grens steeds een stukje verder te krijgen, dus je zult af en toe iets meer moeten vragen dan wat ze nu kan, maar pas op dat je niet teveel in een keer doet.

Vergelijk het met jezelf. Als je ineens de split zou doen dan scheuren alle spieren uit, maar als je de tijd neemt en steeds tot je eigen grens gaat en af en toe er overheen dan kom je er wel. Geef haar wel de tijd om de "schade" aan de spieren te laten herstellen.

Sommige paarden geven pijn minder goed aan. Zeker als er iets lekkers te snoepen is. Als je aan haar urine ziet dat die donkerder wordt ga je te snel. Dan moet je echt een forse stap terug doen.

Je paard als studie case aanmelden lijkt mij ook een goed plan! Ondanks dat er jonge studenten aan werken zal er een ervaren behandelaar bij zijn. Dan krijgt ze toch een behandeling, maar kost het jullie niets.
Er zijn verschillende therapieen en opleidingscentra die je hiervoor aan kunt schrijven. Je zult er waarschijnlijk alleen wel naar toe moeten reizen.

Succes!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:15

masja schreef:
Je paard als studie case aanmelden lijkt mij ook een goed plan! Ondanks dat er jonge studenten aan werken zal er een ervaren behandelaar bij zijn. Dan krijgt ze toch een behandeling, maar kost het jullie niets.
Er zijn verschillende therapieen en opleidingscentra die je hiervoor aan kunt schrijven. Je zult er waarschijnlijk alleen wel naar toe moeten reizen.

Succes!

Bij het equine studie centrum studeren mensen vanaf 18 jaar. De meesten zijn echter volwassenen die graag een eigen praktijk op willen zetten/al hebben en deze methode als hoofd of aanvullend onderdeel van hun werk toe willen gaan passen. Of je er naartoe moet of dat zij bij jou aan huis komen is persoonsafhankelijk. Zie: www.equinestudiecentrum.nl

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 09:35

Oke , thanks voor deze tip!!
Heb even gelezen wat het precies inhoudt , en het lijkt me inderdaad wel wat voor deze merrie....maar dan het liefst hier. Ze is zo gevoelig , en heeft snel haar paniekknop aan staan. Dan is er geen land mee te bezeilen.
Ik zal dit straks eens bespreken met de stichting , eens kijken wat ze ervan vinden.

Gisteren de andere oefeningen geïntroduceerd , maar om mij heen buigen terwijl ik bij haar schouder sta , die snapte ze nog niet.
Ze is ook zo gespannen... ze staat hier nu een kleine maand , snapt het nieuwe stalprotocol al helemaal.
Je zou toch denken dat ze dan wat meer zou kunnen ontspannen.
Het is echt een plankje...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:54

Wat is het van ras en wat van stichting is het?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 10:15

Even via pb

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:25

nog geen pb gehad.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 11:43

huh?
ik kijk ff...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 11:56

Wil je mij even pb en , want ik krijg het niet voor mekaar...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 16:48

fjordnina schreef:
masja schreef:

Succes!

Bij het equine studie centrum studeren mensen vanaf 18 jaar. De meesten zijn echter volwassenen die graag een eigen praktijk op willen zetten/al hebben en deze methode als hoofd of aanvullend onderdeel van hun werk toe willen gaan passen. Of je er naartoe moet of dat zij bij jou aan huis komen is persoonsafhankelijk. Zie: http://www.equinestudiecentrum.nl

Oke , ik heb toestemming van de stichting om contact op te nemen.
Dat zal ik binnenkort proberen.

Vandaag weer les gehad , en werd het paardje ook weer getraind.
De merrie zit alweer een stukje beter in haar vel , en kon zelfs een paar passen achter mekaar loslaten , zakken met hoofd , en een lichte inbuiging.
Of dit nu door de worteltjesbuigoefeningen komt , of omdat ze wat meer gewent raakt hier dat weet ik niet.
Ik ga lekker door met de oefeningen , want veel kwaad kan het niet.
Het om mij heen buigen ging ook goed vandaag , ze snapt het!
Het is zoon skattie he!!! <3

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:32

Super dat ze nu al wat meer ontspant. Denk dat de oefeningen haar ook het vertrouwen geven dat loslaten geen pijn doet.
Succes verder!