Van een mishandelde bange pony, naar een vrolijke shet!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:25

donna123 schreef:
Starzu schreef:
Wat zijn we weer aardig op bokt :). Ze heeft heel veel plezier met haar shet en heeft vertrouwen gekregen!! Ja ze is te groot maar dat is dan ook echt bijna het enigste wat ik hier lees...

Dat komt er nou van als je niet goed nadenkt voor je een topic plaatst :Y)

Nee, dat komt omdat je je op bokt blijkbaar moet verantwoorden voor alles wat je doet.

Leuke foto's hoor TS, heel knap wat je met je pony bereikt hebt!! :)

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:32

Volgens mij zijn er ook veel mensen die niet nadenken en zeker niet goed lezen. Voordat ze hun commentaar spuien.

aischa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:39

Goed hoor luister niet naar al die negatieve mensen.
Je doet t hartstikke goed! je bent misschien wel wat groot maaar dat mag ook op een aardige manier gezegd worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:41

wauw, prachtig verhaal! :)

knap voor jou dat jij hem leerde vertrouwen :)
Ik heb geen paard... wel een hond die zwerfhond was... en het voelt (ook voor jezelf) toch best goed dat je hem hebt leren vertrouwen. Als je kijkt naar hoe hij binnenkwam en nu ervoorstaat, mag je ook trots zijn op jezelf :)

leuk paard overigens haha!!<3

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:42

xNoaFredje schreef:
kortom, ik ben gewoon super trots op mijn vriendinnetje !!! <33 even voor alle mensen, ik rij nu niet meer op haar!

Dat dikgedrukte stond er eerst nog niet! Er is ook een foto weggehaald, waarop je haar van de zijkant ziet en duidelijk ziet dat ze te groot is!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:43

Nou als ik de ts was, zou me direct weer afmelden van bokt. Tjonge ze plaatst haar eerste topic en hopla, bokt op zijn negatiefst. Top allemaal hoor

Leuke shet heb je, veel plezier ermee, en lekker blijven oefenen met vrijetijds dressuur

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:50

Veel mensen vinden je te groot, het is wel zo maar daar gaat het niet over ;)
Heel lief ponytje! Hoe oud is ze?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:04

nienke555 schreef:
xNoaFredje schreef:
kortom, ik ben gewoon super trots op mijn vriendinnetje !!! <33 even voor alle mensen, ik rij nu niet meer op haar!

Dat dikgedrukte stond er eerst nog niet! Er is ook een foto weggehaald, waarop je haar van de zijkant ziet en duidelijk ziet dat ze te groot is!

Dat zal Ts er vast net pas hebben bijgeschreven want eerst stond er dat ze er gewoon nog op reedt :+

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:10

donna123 schreef:
nienke555 schreef:

Dat zal Ts er vast net pas hebben bijgeschreven want eerst stond er dat ze er gewoon nog op reedt :+

Klopt...

Starzu

Re: Van een mishandelde bange pony, naar een vrolijke shet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:54

Wat maakt het uit. Ze heeft lol met haar knol :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:58

xNoaFredje schreef:
klopt annemerel, toen kwam de hoefsmid een paar daagjes erna :)

mag ik je een tip geven? Laat het de volgende keer niet zo ver komen met de smid. Dit is heel belastend voor de peesjes. Zo worden de peesjes enorm opgerekt. Om vervolgens na een flinke bekapping weer heel anders te moeten staan.

Dus vaker de smid bellen :D !

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:05

Knert schreef:
xNoaFredje schreef:
klopt annemerel, toen kwam de hoefsmid een paar daagjes erna :)

mag ik je een tip geven? Laat het de volgende keer niet zo ver komen met de smid. Dit is heel belastend voor de peesjes. Zo worden de peesjes enorm opgerekt. Om vervolgens na een flinke bekapping weer heel anders te moeten staan.

Dus vaker de smid bellen :D !

:j

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:59

bedankt voor alle tips! en voor de andere mensen die 'lekker' negatief reageren, ik heb nooooit maar dan ook nooooit gezegd dat ik nu nog haar rij. die foto van de zijkant was de eerste keer dat ze buiten reed, en haar baasje wou liever geen 6 jarige op haar neerzetten, snappen jullie? dus in plaats van nog meer commentaar te geven, kun je ook gewoon niks zeggen, of dan op een aardige manier zodat je niemand kwetst! voor lOveMyHorse: ze is 8 jaar :) en (bijna) iedereen bedankt voor de reacties! :)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:04

ik vind het echt super dat je dat voor elkaar hebt gekregen! Ik vind het een beetje raar dat veel bokkers zeggen dat je te groot bent, want er staat toch duidelijk in dikke letters dat ze er niet meer op rijd? Als je dan zo nodig iets moet zeggen, lees het dan eerst!

Veel plezier nog met je shet :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:05

xNoaFredje schreef:
bedankt voor alle tips! en voor de andere mensen die 'lekker' negatief reageren, ik heb nooooit maar dan ook nooooit gezegd dat ik nu nog haar rij. die foto van de zijkant was de eerste keer dat ze buiten reed, en haar baasje wou liever geen 6 jarige op haar neerzetten, snappen jullie? dus in plaats van nog meer commentaar te geven, kun je ook gewoon niks zeggen, of dan op een aardige manier zodat je niemand kwetst! voor lOveMyHorse: ze is 8 jaar :) en (bijna) iedereen bedankt voor de reacties! :)

Sorry! Excuses voor mijn reacties! Maar dit had je nog niet eerder gezegd, dat haar baasje liever geen 6-jarige op haar wou zetten :) Ik snap het nu wel hoor! Maar ik vond je veels te groot en daarom reageerde ik zo. Nogmaals sorry :) !

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:07

LisanneElena schreef:
ik vind het echt super dat je dat voor elkaar hebt gekregen! Ik vind het een beetje raar dat veel bokkers zeggen dat je te groot bent, want er staat toch duidelijk in dikke letters dat ze er niet meer op rijd? Als je dan zo nodig iets moet zeggen, lees het dan eerst!

Dat stond er eerst nog niet, als je even terugleest kun je dat ook lezen :) maar ik heb mij excuses al aan haar aangeboden. Lees mijn bericht hierboven maar :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:26

Sorry hoor maar op een te kleine kleine pony rijden en onder het mom van ja ze heeft tenminste lol met haar knol, uhm dat is lol ten koste van je knol.
@ TS wat goed dat je haar het vetrouwen in de mens hebt terug gegeven. Veel succes met VD en geef haar lekker veel knuffels! :)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:35

nienke555 schreef:
LisanneElena schreef:

Dat stond er eerst nog niet, als je even terugleest kun je dat ook lezen :) maar ik heb mij excuses al aan haar aangeboden. Lees mijn bericht hierboven maar :)

oh sorry wist ik niet ;) k dacht al typisch weer iets voor bokkers...

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:27

nienke555 maakt niet uit hoor, ik had het er niet bij gezet haha. En nogmaals iedereen bedankt voor de reacties, ik ben super trots op mijn knolletje haha :)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:34

leuke pony hoor vertroetel maar lekker.
een band hebben met een paardje is het leukste dat er is.
heel veel plezier.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:35

Wat een leuke shet, jullie hebben al een hoop bereikt samen!
Ik denk alleen wel dat je topic verkeerd staat, en bij JITP moet, zal dus even een mod tippen, misschien verplaatsen zij het topic even.

Overigens wel heel fijn om te horen dat je niet meer op haar rijdt (toch?). Je was/bent er echt te groot voor, dus stap er alsjeblieft niet meer op, dat kan echt niet meer.

Ze zal vast wat schuw/bang/angstig geweest zijn in het begin, dat is soms ook logisch als ze ook nog eens een veulen aan de voet hebben. Maar om meteen te spreken over mishandeling etc...... dat is tegenwoordig zo'n hype; ieder paard wat maar een beetje bang of schuw is, wordt meteen als 'mishandeld/verwaarloosd' bestempeld en men vind zichzelf dan ook héel wat dat zij het paard 'zo goed hebben opgeknapt'.
Een paard hoeft echt niet mishandeld te zijn om een beetje angstig te zijn, of bijv. bang voor de zweep ;)

Er is in feite niets mis met 'een pony maar een beetje laten lopen in de wei' zonder er veel mee te doen. Dat ze dan wat afwachtend en angstig is als ze ineens wel veel in handen komt, is dan ook niet meer dan logisch, maar dat betekent toch niet meteen dat er sprake is van mishandeling. ;)

Esmeralda schreef:
en lekker blijven oefenen met vrijetijds dressuur

:') _O- Sorry hier heb ik toch echt ff smakelijk om gelachen. Vrijetijdsdresssuur of vrijheidsdressuur? :') _O-

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 09:38

JoyCiej007 , ik denk dat je het niet helemaal snapt. Diva is vroeger écht mishandeld door iemand. dat betekent slaan, schoppen en het halster was bijna vastgegroeid in haar hoofd. Gelukkig is ze nu weer opgeknapt :)

en tja, over dat vrijetijdsdressuur..... ik moest ook keihard lachen hoor! hahahaha.