Hoe correct longeren/loswerken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe correct longeren/loswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:50

Ok, super, dank je. Gek dat ik daar nooit eerder bij stilgestaan heb eigenlijk, lijkt best interessant :Y)
Dubbele longeerlijn dan maar weer aan de kant, spijtig .. had er meer van verwacht .. (heb die pas gekocht omdat ik eerst met 2 losse touwen van 6m deed, maar dat was met momenten wat kort voor mijn gevoel .. dus ging ik een echte dubbele longeerlijn kopen .. alleen is dat véééééél te lang voor mijn korte pony en dus struikel ik er zowat constant over :+ En het voelt verder ook niet fijn aan, daarvoor ook al niet altijd alleen deed ik het toen bitloos en dan viel dat niet zo op, dus probeer het liever op andere manieren :) ).

IngeK

Re: Hoe correct longeren/loswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:57

Haha bij mij is het dus andersom.. Na longeren met die touwtjes kregen pony en ik van het weekend zoveel zelfvertrouwen, dat we het geprobeerd hadden met het touw als binnenlonge en de longeerlijn aan de buitenkant. Zo een beetje rondgestapt. Ik ben er eigenlijk ook veel te onhandig voor, maar twijfel nu toch een dubbele longe aan te schaffen.
Maar ik vind de touwtjes fijn, die zijn een stuk consequenter én rustiger dan ik met mijn handen kan zijn. Nadeel is natuurlijk wel dat de touwtjes alleen de hoofdhouding inperken, en je de rest nog steeds zelf moet doen :)
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:01

Ik heb er nog eentje in de aanbieding :Y) :))
Vind het verder ook gek, want met de lange lijnen loopt het allemaal super, en daar ga ik dan soms ook in "longeerpositie" staan of lopen en laat hem dan kleinere cirkels maken enzo (en dan zijn de lange lijnen ook over zijn rug, en heb ook al gewerkt met eentje achter de achterhand) en dan gaat het allemaal prima. En de dubbele longe is nog net geen ramp :+ Dus volgens mij is dat ding gewoon te lang voor ons ofzo :')

Dat met die touwtjes lijkt mij wel wat, dan kan ik al niks met mijn handen verkeerd doen en moet ik me gewoon concentreren op dat voorwaarts (en kijken voor de buiging natuurlijk).. en dan komt het wel goed ;)