[FOTO] Wat doe je met een blinde pony? Horse Agility!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Re: [FOTO] Wat doe je met een blinde pony? Horse Agility!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 06:50

Boke :D Leuk om te zien dat hij dit zo goed doet!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:29

Wat een dotje <3

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:17

Jeej!! Temmen heeft gewerkt, je staat in uitgelicht!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:18

Bij het eerste filmpje dacht ik nog, blind, hmm, valt toch wel mee? Tot het 2de filmpje kwam en hij pats boem tegen die ton aan liep. :(:) Dan zie je het toch wel heel goed. Ook met de slalom, geen paard zal zo bij die pionnen gaan staan.
Wat blijft hij ontzettend kalm als hij iets raakt, en wat heeft hij veel vertrouwen in je! +:)+

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:51

Ah ik vind hem erg leuk! Knap ook wat je met hem voor elkaar krijgt :) heel gaaf!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:04

Boke gaat goed! Wat is het toch een lekker ding en wat doet hij zijn best. (Jij ook trouwens.)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:05

Wat moet deze pony een vertrouwen in jouw hebben!
Ik zie wel aan zijn manier van het bergje oplopen dat hij de diepte niet in kan schatten/slecht ziet. Hij heeft er goed mee om leren gaan zeg!
Besef dat wat je met hem doet echt heel knap is. Voor een dier wat zo slecht ziet zijn dit uitdagingen en jij kunt hem blijkbaar het vertrouwen geven dat hij het ook doet!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:19

Wat knap dat jullie dit zo kunnen doen, blijkbaar heeft Boke een hoop vertrouwen in je :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:50

Hij ziet er echt gaaf uit! Ben blij dat hij nog zo een leuk leventje krijgt na de manegejaren!!

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:21

Leuk om te zien hoe je bezig bent met hem!
Hij vertrouwt je ook wel volledig in de dingen die je met hem doet!
Ik doe ook altijd kunstjes en dingen met mijn paard , en door die manier bouw je wel een echte band met hem op merk ik zelf.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:25

Wat gaaf om te zien zeg! Viel inderdaad tijdens het eerste filmpje niet op dat hij blind was, maar toen hij tegen de ton aan liep wel. Hij moet wel enorm veel vertrouwen in je hebben om je zo op de voet te volgen, straalt er ook echt vanaf!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:35

Hartstikke tof hoe jullie samenwerken! Ik ben fan :D Wat is Boke een mooi paardje zeg :)

orizoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:55

Super knap!
En wat een leuke knol

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:54

Wat een superleuke filmpjes!
Heel gaaf om te zien hoe hij jou vertrouwd en alle hindernisjes samen met jou durft te ontdekken.
Ga zo door! :)

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:05

pony heeft dringend een hoefsmid nodig.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:27

zoals ik kan zien ziet jouw paard nog wel wat, alleen zal het erg vaag en tunnelvisie zijn, vandaar dat hij op de grond niet ziet, maar jouw bewegingen wel. Je kan in een donkere stal in zijn ogen schijnen met een zaklamp om het zeker te weten. Als de pupil iets beweegt komt er nog licht binnen. Zo deed mijn DA het ook.(Ik heb zelf nl ook een blind paard gehad (waar ik ook gewoon nog op reed en galoppeerde buiten :-))) Dus idd je laat met dit filmpje zien, (en wat ik natuurlijk allang wist ;-)) een blind paard hoef je zeker niet af te schrijven, kan je nog van alles mee....

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:40

Wat een knapperd!

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:56

Wauw wat een leukerd zeg! Erg knap dat hij je voldoende hiervoor vertrouwd! :j
Hij lijkt trouwens wel super veel op mijn halve appaloosa Buddy haha

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:03

Wat leuk dat je toch wat met hem doet, en hij is zo schattig zeg.

Beter dan te niksen he, lekker leuke dingen doen.

Alleen ........... die hoeven, zien er niet zo fraai uit zie ik, is daar ook wat mis mee?

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:20

Wauw ! Prachtig wat hij allemaal doet ondanks dat hij (bijna)blind is, dat heet dan vertrouwen ! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:24

Dank jullie wel voor de leuke reacties allemaal! :D
Ook super dat we in uitgelicht staan, echt héél fijn :o :D

Kan niet op iedereen apart reageren dus even een algemene reactie ..
Iets ziet hij wel nog, alleen is het soms moeilijk inschatten wat & hoeveel. En sowieso alleen nog maar uit het linkeroog, het rechteroog is al een langere tijd verloren (is ook helemaal blauw en verkleefd enzo). Laatste keer reageerde de pupil een heel klein beetje bij de DA, de keer daarvoor totaal niet, dus het intensief zalven en druppelen heeft toch wel wat gedaan *\o/* (en nog steeds smeer ik 1x per dag zalf, is voor de rest van zijn leven ;) ). Alleen ja, echt zien kan je het niet noemen .. Ik denk dat het ook vooral er vanaf hangt of hij zich ergens op concentreert, of dat hij gewoon loopt. Je ziet hem soms heel schuin met zijn hoofd staan en echt kijken, dan ziet hij ergens wel iets .. Maar even later kan hij gewoon ergens lopen en ergens tegenaan lopen, dan is hij zo bezig met dat lopen of iets wat hij hoort ofzo dat hij vergeet te kijken.. Het zijn echt aparte dingen heb ik het idee, alles tegelijk is moeilijk :+

De hoeven .. tja, dat is ook een verhaal apart. Iets waar ik niet blij mee ben maar iets wat ik ook niet kan overhaasten. [***] heeft ooit een trauma opgelopen bij de hoefsmid. En dan geen trauma als in moeilijk voetjes geven.. er zijn meerdere hoefsmeden hier in de omgeving die gewoon nog weigeren om hem te doen (als je die verhalen wil weten wil ik die wel via pb vertellen). Ik ben daarmee bezig maar het gaat héél erg langzaam. Zijn probleem is dat hij letterlijk zijn voet niet in je handen durft leggen. Hij geeft ze wel, maar zodra je er iets mee wil doen (al is het maar uitkrabben) dan wordt hij heel erg bang en raakt dan echt in paniek. En als je daar verkeerd mee omgaat (zoals proberen vast te houden) of je blijft te lang bezig met alles dan gebeurd er vanalles... Van op zijn knieën gaan tot gaan liggen tot je gewoon het ziekenhuis intrappen. Dus ja, gezien de omstandigheden is het héél erg moeilijk om zijn hoeven goed in conditie te houden -O- Die proberen waren er trouwens al voor zijn blind zijn, maar zijn blind zijn helpt natuurlijk niet .. Hij vertrouwt hij heel erg, maar op dat gebied blijft het toch moeilijk .. Maar daar ben ik dus mee aan de slag, als ik uiteindelijk zelf al wat kan is het toch iets .. maar een vreemde (hoefsmid) eraan, ik denk niet dat dat ooit nog gaat lukken -O- Hij is vorig jaar augustus bekapt onder verdoving in een hoefstal, maar die hoefsmid zei ook van "hou het maar bij deze keer" (hij heeft letterlijk gevochten voor zijn leven, echt verschrikkelijk .. en daarna was zijn vertrouwen in mij ook helemaal weg natuurlijk.. ) .. Dus ja, de opties zijn beetje beperkt :=

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:31

Dat is moeilijk he.

Misschien dat veel lopen over een verharde bodem wat helpt het netjes te houden? dat het niet te lang wordt en een beetje in model komt?

Wat was er dan gebeurd waardoor ze zo angstig is geworden bij de hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:35

Veel te moeilijk :=
Over het harde lopen werkt maar beperkt, hij heeft een kleine uitloop voor de stal dus loopt elke dag wel over tegels, en ik probeer ook zoveel mogelijk met hem te wandelen over straat enzo .. Maar probleem daarmee is dat er ook scheuren in de hoeven komen als hij ergens op een steentje of andere verhoging trapt. Dus dat is ook niet zo handig lijkt mij .. Momenteel zien ze er echt slecht uit ;( Maar ik weet gewoon niet wat ik er nog aan kan doen ... Ik weet het niet ... behalve verder oefenen natuurlijk, maarja, zo snel gaat dat ook niet .. en ik kan niet constant met die hoeven bezig zijn want dan ziet hij me niet meer graag :+

Edit: wat er gebeurd is .. echt géén idee ..
Ik ken de pony vanaf zijn manègetijd en hij is via een handelaar op de manège terechtgekomen. Waarschijnlijk dateert het probleem al van daarvoor, want meteen op de manège was het al een ramp. Maarja, wat er juist gebeurd is enzo .. niemand die het weet (of ja, toch niemand die het mij kan vertellen :+ ).

Ilovesilver5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:42

Arcodavella schreef:
Wauw! Wat leuk om te zien, dit! Ziet hij echt helemaal niks? Dat zou je toch zo niet zeggen :) .

Wat ik me af vraag: hoe kan hij jou zo volgen? Maak jij voortdurend kleine geluidjes die op de film niet hoorbaar zijn? Ik bedoel, hij moet toch weten waar jij bent? (pure interesse hoor ;) )

er staat dat de pony af en toe wat ziet dus is ie niet helemaal blind

ps. niet chagrijnig bedoeld ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:42

Lastig he.

Is het geen idee, om het 1 x per jaar onder narcose te doen? bijvoorbeeld om een paard te kunnen laten liggen zoals dat gebeurd bij bijvoorbeeld een liggende castratie? en dan eenmaal de hoeven weer bijgewerkt, regelmatig over verharde grond te lopen.

Super hoor dat je veel voor m doet.