Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anouskax

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:30

nee niks onzin , ze doet het bij iedereen maakt niet uit wie haar longeert

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:32

Anouskax schreef:
nee niks onzin , ze doet het bij iedereen maakt niet uit wie haar longeert

En wie zegt dat iemand van hen het ook maar goed doet? Als zij allemaal de verkeerde signalen afgeven, doet ze het inderdaad bij iedereen.
Spijt me zeer, maar het lijkt wel alsof je je eigen fouten niet toe wilt geven. Wees niet zo koppig en volg ons advies op, les zoeken van iemand die weet hoe het moet. Je kunt niet alles alleen oplossen en wij kunnen jou via onze beeldschermen niet veel verder helpen.

Anouskax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:40

dan kan ik dus mezelf les geven
ik help heel veel mensen met hun paard / pony , heb ook nog want ponys bij me gehad van andere mensen klanten dus. xd die hebben een stalgenoot en ik ook alles vanaf stap 1 geleerd en ook die heb ik gewoon naar buiten gekregen met longeren. maar deze doet t gewoon niet.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:41

En omdat jij het zelf niet kunt moet je dus iemand zoeken die het wél kan. Waarom denk je dat je alles zelf weet? Zelfs iemand die dag en nacht aan het studeren en leren is weet dat niet. Een blik van iemand anders er op kan het probleem wellicht zo verhelpen.

Anouskax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:42

ja dat heb ik al gedaan xd

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:04

Nou, als jij alles kan, en ponylief luistert zélfs naar jou luistert niet, dan moet-ie maar naar de slacht hè :Y) Is blijkbaar geen redden meer aan :P

Ik zou zeggen, leer hem eerst eens aan dat een zweep geen moordwapen is, maar een verlengstuk van jouw arm. Veel geduld hebben en vertrouwen winnen.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met naar binnen vallen, maar paard is niet zo bang van de zweep. Ik wijs met mijn zweep naar zijn schouder, paard komt nog verder naar binnen en loopt echt ìn mijn uitgestoken zweep, prikte zichzelf er aan :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:54

Neem eens les in de 7 games van Parelli. Als je game 1,2 en 3 onder de knie hebt is dit probleem de wereld al uit. (En ben je een beetje handig heb je dat in een week aangeleerd)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:58

Daar moet je wel open voor staan en ik heb het idee dat dit niet voor de ts geldt. Zoek altijd eerst de fout bij jezelf en pas dan bij je paard of pony...

Anouskax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:15

ik heb al hulp gehad ;p

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:58

Naja, dan blijft slacht inderdaad de enige optie.

Nee even zonder gekkigheid, je hebt hulp gehad, maar wat voor hulp? Wij hebben nu al tig keer gezegd dat je een prof moet zoeken, die hier echt voor geleerd heeft. Als je dat niet wilt, dan houdt het op. Wij kunnen je dan verder niet helpen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:10

Als je geen hulp erbij wilt halen, zou je eens de dvd plus boeken van Lammert Haanstra moeten kijken/lezen. Dit ga je namelijk niet oplossen door er 1 persoon met een zweep achter of bij te laten lopen. Ook word je paard er scheef van. Lijkt mij niet de bedoeling :)

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:54

Ik wil hier ook nog wel even delen wat mijn inzicht was gisteren. (Naar TS al via PB gedaan)

Ik merkte dat als mijn paard naar binnen valt, ik de neiging heb om ook naar achteren te bewegen. Met de achterliggende gedachte, straks stapt hij op de longeerlijn... Maar dan geef ik hem natuurlijk juist de ruimte. Op de zweep reageert hij nauwelijks. Gisteren was ik het echt zat, en ben ik ferm en bijna agressief op hem af gestapt toe hij naar binnen kwam. A la Parelli game 3, inderdaad. Paard schrok zich een hoedje en had een paar rondjes nodig om de rust terug te vinden, maar de rest van de tijd liep hij wel op een perfecte volte. Op de andere kant hetzelfde. Eén keer zo'n schrikreactie en we hadden prachtige cirkels. Leermomentje 8-)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:33

Anouskax schreef:
ik heb al hulp gehad ;p

Dus dan is het probleem nu opgelost? Anders snap ik je reactie niet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:49

Wat doe je met je lijf tijdens het longeren? Waar sta je tov je paard en hoe beweeg je je tov je paard?

Anouskax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 20:16

ik kan zo niet echt uitleggen hoe ik sta enzoo

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:17

Misschien kan je een filmpje maken hoe je longeerd.
Dan hebben wij ook een beter beeld van het paard en van jou lichaamstaal, hoe je staat en waar jij je zweep houdt enz.

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:16

Longeren in een V.
Je paard loopt, je arm met lijn wijst naar het hoofd, je hand met de zweep naar de billen.
Op het moment dat je paard naar binnenkomt kun je 2 dingen doen ; met de zweep "terug duwen" of een versnelling erbij zodat ze weer op moet letten.

Ik heb er ook zo een gehad die bij het instappen al dacht dat ie klaar was. haha.

Succus!!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:31

Anouskax schreef:
ik kan zo niet echt uitleggen hoe ik sta enzoo

Dat kan wel, maar dan moet je je bewust zijn van wat je doet en het liefst ook waarom je dat doet.