Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ElianneV schreef:En ik denk dat het paard niet dag en nacht in de wei moet nog de belangrijkste reden is want als het paard binnen staat ziet die meer mensen
Als die dan binnen staat moet er natuurlijk wel veel mensen in de buurt zijn ( dus vaker.naar hem toe) dan went hij aan mensen
En als je met hem gaat lopen ( is erg belangrijk) en dan af en toe omdraaien en en dan moet die na 1 paadje veder lopen wel stil staan doet die dat niet achteruit ( wat je al deed dus) en als die je omver loopt zou ik hem een klap geven op zijn neus ( misschien zielig maar het moet tot die.respect heeft voor mensen)
En ik zou voor de veilig heid.altijd met zijn 2 zijn
Ziviaantje schreef:Een zweep "flink" gebruiken maakt het alleen van kwaad naar erger... Je moet het paard begrijpen en niet wat niet bevalt eruit slaan. Als je weet waarom hij het doet kun je zijn gedrag veranderen. Hier heb je iemand voor nodig die er verstand van heeft.
Sonja schreef:Ziviaantje schreef:Een zweep "flink" gebruiken maakt het alleen van kwaad naar erger...
Pest is dat zulke beesten je het licht uit de ogen kunnen slaan voor je de therapeutische praatsessie hebt kunnen openen...
Ziviaantje schreef:Een zweep "flink" gebruiken maakt het alleen van kwaad naar erger... Je moet het paard begrijpen en niet wat niet bevalt eruit slaan. Als je weet waarom hij het doet kun je zijn gedrag veranderen. Hier heb je iemand voor nodig die er verstand van heeft.
Nachtlampje schreef:Ziviaantje schreef:Een zweep "flink" gebruiken maakt het alleen van kwaad naar erger... Je moet het paard begrijpen en niet wat niet bevalt eruit slaan. Als je weet waarom hij het doet kun je zijn gedrag veranderen. Hier heb je iemand voor nodig die er verstand van heeft.
Ik deel jouw mening normaliter ook, maar in zo'n geval is een hardere uitval soms nodig.