Simpele kunstjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:10

ik heb in een dag een paard
ja knukken, nee schudden, fleemen en kusje geven geleerd
dit zijn wel de makkelijkste kunstjes die je het snelste aanleerd

Juultjeeeh

Re: Simpele kunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:18

Ik zou als je paard/ pony bedelt ook een clicker aanraden, ze zijn te koop in dierenwinkels. Zo gaat je pony minder bedelen en beloon je vaker dan zonder clicker op het juiste moment. Ik heb er ook een gekocht om bedelen te vóórkomen en beter te timen met het belonen. Heel veel succes!
Ohja, dit zijn site's die ik gebruik (bij de 2e site staan heel veel kleine kunstjes uitgelegd):

www.nalanta.nl
www.naturalnista.nl

Groetjes, Julia.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:20

Ik had gister een paard gezien dat een bekertje kan vastpakken, zn hoofd omhoog doet en er echt uit drinkt. :+ Wellicht valt dat te leren? :D

chuckychucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:25

Carolaaxxxx schreef:
Tuurlijk.

Mijn paarden kunnen flemen, ik heb het gedaan met een beetje biks in mijn hand. Ik gaf het commando, dus vinger omhoog, terwijl ik mijn hand net iets boven de bovenlip hield. Ze gaan dan vanzelf 'happen' naar je hand omdat ze de biks ruiken met hun lip. Als ze dat doen belonen, dat steeds verder uitwerken. Je hand met biks iets hoger houden, zodat ze de lip hoger omhoog krullen.
Nu doen die van mij het gewoon om mn vinger en het is echt 'flemen' haha.

Echt precies hetzelfde gedaan!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 07:35

Xmyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 12:17

Maar als ik met de clicker ga trainen, moet in dan als ik "klik" onderwel ook mijn stem gebruiken? Goedzooooo / brave meid etc. En klopje geven op hals? Of is het dan juist de bedoeling verder niks te doen behalve die klik.. :?
Een clicker heb ik!! :D

xxtasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:47

Met een clicker geef je eigenlijk aan dat ná de klik pas de beloning komt. Als beloning kan je een klein snoepje gebruiken of een klopje/je 'enthousiaste' stem. Ligt eraan wat hij zelf het fijnste vind. Áls je snoepjes gaat gebruiken zou ik dat persoonlijk alleen gebruiken als je iets gaat aanleren, want als je pony het kan en je blijft daarna de hele tijd snoepjes geven als hij het al kan, dan ben je waarschijnlijk teveel snoep aan het geven. Dus als hij het eenmaal kan, zou ik het snoepjes geven ná de click afbouwen en dan vooral belonen met stem en/of een aai. Ook moet je exact op het moment dat je paard het precies goed doet clicken. Timing is erg belangrijk! BIjvoorbeeld als je 'Kus geven' wilt leren (met zijn lip over jou wang gaan) dan moet je exact op het moment dat zijn lip jouw wang ook maar 1 seconde aanraakt meteen clicken en belonen. Dan krijgt hij door de goede timing door vn; 'oh, de click komt op het moment dat ik de wang raak, dus dan zal ze dat ook wel bedoelen.'

Janneke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:57

als je pony vaak bedelt is het handig om het 'voedsel weigeren' aan te leren, zodat ze netjes blijft wachten tot jij je pony een beloning geeft.

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:13

Als ze alles doet voor eten zou ik dat wel blijven doen. en later gaan afleren.
Misschien werkt een "klik systeem" wel goed bij je paard?

Ramona1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:18

voetje optillen
achterwaarts
ja en nee schudden

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:07

Dat flemen gewoon blijven proberen en bij het kleinste al belonen ;) veel geduld vooral, flemen heeft bij mij bijna 2 maand geduurd :) dus geef niet op!