longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:54

Netjes stappen p een rondje is nog steeds veel te belastend! en dan heb ik het niet alleen over de pezen maar ook over de hersens.. die beestjes kunnen zich nog niet zo lang concentreren. en voor je het weet zeg je, ach.. hij is zo braaf! laten we een drafjedoen. vervolgens steeds verder en zit je met 2/2,5 jarige leeftijd er al op, want ach hij was zo braaf!
je moet gewoon bij de basis houden met jaarlingen; netjes naast je stappen, halstertje leren, voetje geven, braaf zijn met poetsen e.d.
En 'weer zo eentje': volgens mij snap jij het echt niet :n Je gaat een peuter toch ook niet al leren lezen?

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:01

@myhorsesss Jij denkt dat je er verstand van hebt, maar je verstand is hierbij verre van goed.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:08

myhorsesss schreef:
Celiien: zoa ls ik al zei met longeren van jaarlingen bedoel ik het netjes stappen op een rondje!!!
gewoon stappen niet rennen blijkbaar kun je niet lezen!
jij denkt gooi die beesten maar in een wei en doe er maar niks mee weer zin tieppetje!
x

Jij weer, had je niet al door bij het sporentopic dat niemand je vervelende, kwetsende en botte berichten leuk vind? Ga ff lekker een ander topic verpesten, kind je bent 12 als ik jouw was ( want ja ik ben ook nog maar 13 ) zou ik me kapot schamen, en leer ff fatsoenlijk typen voordat je commentaar gaat leveren :+

TS: Iemand met ervaring er bij halen :) Als ze terugkomt snapt ze het niet of doe je het zelf niet goed, zoals al gezegd misschien eerst even iemand mee laten lopen tot ze zelf het rondje blijft volgens
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 28-04-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:10

myhorsesss schreef:
Celiien: zoa ls ik al zei met longeren van jaarlingen bedoel ik het netjes stappen op een rondje!!!
gewoon stappen niet rennen blijkbaar kun je niet lezen!
jij denkt gooi die beesten maar in een wei en doe er maar niks mee weer zin tieppetje!
x

Kun jij nou eens even ophouden? Dit topic is voor mensen die elkaar willen helpen. Je hoeft niet wéér gelijk te beginnen met je 'zo'n typetje' en 'blijkbaar kun je niet lezen'. Uit je reacties blijkt dat je zelf ook aardig domme dingen uithaalt en dat is helemaal niet erg. Dat doen we allemaal en als het goed is leren we daarvan. Het is alleen wel de bedoeling dat we hier normaal blijven doen en elkaar tips geven ipv af te branden.

Voor ik weer een 'help ik ben slachtoffer' verhaal over me heen krijg: nee ik haat je niet. Ik heb niets tegen je, ik vind je niet onaardig, maar de reacties die jij in dit topic (en andere) plaatst zijn op zijn zachtst gezegd ongepast. Het lijkt me verstandig als je je toon aanpast, voordat iedereen je hier wél gaat haten (zoals jij het noemt).

Tazziexxx

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:13

Laat die jaarlingen lekker jaarlingen zijn... :n

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:43

zoek het uit

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:49

Dramaqueen :roll: vreselijk zeg!
ts: ik hoop dat je verder iets met de tips kan :) ?

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:04

Celiien ja jij dan laat beesten van 3 jaar maar in een wei afrotte

TessaGoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:10

Ja je moet ze kleine basis dingetjes leren. En natuurlijk moet je ze niet altijd op wei laten staan en er niks mee doen! Je moet ze wel aandacht geven en basisdigetjes leren dus. Niet boos bedoeld he ff dat je het weet. En ga allebei hier niet ruzie lopen. Vervelend voor iedereen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:12

myhorsesss schreef:

Jaa tuurlijk, zonder eten wat dan ook. op 3 jarige trek ik ze er letterlijk uit als wilde paarden, maar wonderbaarlijk gezien, ben ik de enige die hem aankan. natuurlijk is het wel een zwarte hengst. Ik rijd ehm in, rij hem door en ga zo de grandprix in! Mijn paard blijft altijd bij me, volgt me overal!

:')

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:15

myhorsesss schreef:

Ja ik laat paarden tot 3 jaar in de wei, maar nee ik laat ze niet afrotten. Voor die jonge paarden is het beste om ze in de wei te laten met oudere paarden en leeftijdsgenoten, zodat dat paard manieren leert en dus later niet agressief wordt! Sowieso als je een jaarling allemaal dingen gaat aanleren mist hij een stuk van zijn jeugd om het zo maar te noemen. Ik bedoel je gaat toch een kleuter ook niet leren lezen of schrijven? Die mogen toch ook lekker kind zijn zonder zorgen?

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:06

Tazziexxx:ja maar later zijn ze sterker en wilder als je wat met ze wilt gaan doen en ze worden ook dan banger als je dan van alles van ze vraagt.Ben veel met jaarlingene ne jonge paarden in contact geweest!want waar ik reed voor dat ik mijn paarden kreeg deed ik de paarden van 4 jaar inrijden en grondwerk!

Celiien:wouw wat grappig!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:23

Als je het op de juiste manier doet zijn ze niet wilder, en sterker ja.. dat is toch de bedoeling? Zolang ze het maar niet tegen je gebruiken, en als je het goed doet, doen ze dat ook niet. Banger, zelfde verhaal. dat jij dat met al je ervaring niet weet
Kunnen we ophouden met deze infantiele discussie? Volgende keer TEM ik, TS heeft hier weinig aan.

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:08

Locanda:nou sommige jonge paarden worden echt ene probleem!(later)
als je ze niks laat doen!
nu ze jong zijn moet je veel met ze doen!
Hoe meer dingen hoe beter ze je vertrouwen
je en als je al begint om netjes op een rondje te lopen op zijn gemak is er niks mis mee

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:15

Als je het goed oppakt, is dat niet het geval. Als je het verkeerd doet, kan ieder paard een probleem worden. Je bent 12, hoeveel paarden denk je getraind te hebben? Een paard heeft in principe een onbezorgde jeugd nodig, dat je niet kan wachten om ermee aan de slag te gaan, mag niet het paard zijn/haar probleem worden.

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:57

met zeker 5 jonge paarden grondwerk gedaan en zeker 3 er van ingereden.
En waar van een een slechte veulentijd gehad moeder overleed door gebroken been.
En veulen bleef over en werd zo wat mishandelt.
Daar was het vertrouwen winnen het moeilijkst.
Maar lang gewacht en veel tijd aan hem besteed en is toch gelukt.
Heb hem tot L2 gereden en toen is hij jamer genoeg door verkocht.

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:00

ik vind dat elk paard normaal eeen rondje aan de longeerlijn met kunnen lopen! als jij een keer een week uit de running bent moet iemand anders hem toch gewoon kunnen door longeren??!!

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:01

steph94xx;heb je het tegen mij?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:12

myhorsesss schreef:
steph94xx;heb je het tegen mij?

Ik denk het niet ;)

Ik heb trouwens even wat getemd.

@ TS: Ken je niet iemand, die vaker paarden longeert, die je op weg wil helpen om je paard te longeren? :)

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:24

Laura_x_: o oke
En wat heb je getemd?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:53

Jou neem ik aan want de onzin die jij uitkraamt :=
Achja vakantietijd heh..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:20

myhorsesss schreef:
Laura_x_: o oke
En wat heb je getemd?

Jouw reacties misschien? Ik vond het grootste gedeelte nu niet bepaald respectvol en netjes tegenover mede-bokkers. ;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:27

Haha jeetje zeg! Ik heb myhorsess ook al meerdere keren getemd, kom dr steeds weer tegen met dr prachtige opmerkingen en wijsheden. Jammer dat het topic van TS hierdoor overspoeld raakt.

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:01

Laura_x_;krijg ik alleen weer de schuld!
ELpatcho:grappig hoor

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:07

Het is ook jouw schuld :+