Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
littlesannie schreef:ik had hier ook last van ik heb in de bak een tijd voordat ik ging rijden (niet met zadel en hoofdstel maar gewoon met halster en touw) elke keer rondjes met haar aan de hand gelopen, Schouders naar achter borsten vooruit hoofd de lucht in en heel zelfverzekerd HO! zeggen. Zodra je paard merkt dat jij twijfelt of hij wel stil gaat staan, loopt hij ook gewoon door. Als jij heel zelfverzekerd HO! zegt luistert je paard vanzelf. Luistert je paard niet en loopt het langs je heen laat het paard dan een paar passen achteruit zetten. Ik heb op een gegeven moment echt keihard en zo zelfverzekerd mogelijk HO! staan roepen in de bak en nouja nu gaat het primaze loopt aan het halster heerlijk rustig achter me aan te tuffen. PS, wel heel erg goed belonen als je paard netjes stopt op het moment dat jij HO! roept. Het werkte bij mij erg goed, succes!
Mousmous schreef:Ik ben het wel met neon eens en bij mij zou er ook meteen een hengstenketting aan gaan. Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt met zulke paarden dat als ze geleerd hebben fatsoenlijk aan de ketting te lopen dat ze daarna aan het touw er weer vandoor gaan. In het geval van hengsten wordt het anders, die komen hoe dan ook niet aan een touwtje als ze last van hun hormonen hebben.
Als je niet met een ketting wilt lopen dan wandel je toch gewoon met het hoofdstel aan, dat zal ook wel werken.
kathy9814 schreef:littlesannie schreef:ik had hier ook last van ik heb in de bak een tijd voordat ik ging rijden (niet met zadel en hoofdstel maar gewoon met halster en touw) elke keer rondjes met haar aan de hand gelopen, Schouders naar achter borsten vooruit hoofd de lucht in en heel zelfverzekerd HO! zeggen. Zodra je paard merkt dat jij twijfelt of hij wel stil gaat staan, loopt hij ook gewoon door. Als jij heel zelfverzekerd HO! zegt luistert je paard vanzelf. Luistert je paard niet en loopt het langs je heen laat het paard dan een paar passen achteruit zetten. Ik heb op een gegeven moment echt keihard en zo zelfverzekerd mogelijk HO! staan roepen in de bak en nouja nu gaat het primaze loopt aan het halster heerlijk rustig achter me aan te tuffen. PS, wel heel erg goed belonen als je paard netjes stopt op het moment dat jij HO! roept. Het werkte bij mij erg goed, succes!
Maar als hij dan wel ineens wegrent en je zegt ho, dat kan je dan wel vergeten.
kathy9814 schreef:@love_horse1 het halstertouwtjes hangt gewoon aan het ringetje, niet gespannen.
@LoveBodin gewoon in de binnenbak.
@Locanda ik ben 14, pepper hij is ongeveer 7 ras onbekend vader&moeder ook onbekend etc. Een ruin... Voor foto's kan je op deze link klikken.
[RIJ-ITP] Pepper
Locanda schreef:Ok, een vrij krachtige ponygeeft geen garantie dat je het op dwang kan winnen.
(ik vind het wel een leuk dier trouwens, even tussendoor) TS doet hij dit bij anderen ook?
Edit; ervaar je nog andere problemen met hem?
love_horse1 schreef:kathy9814 schreef:@love_horse1 het halstertouwtjes hangt gewoon aan het ringetje, niet gespannen.
@LoveBodin gewoon in de binnenbak.
@Locanda ik ben 14, pepper hij is ongeveer 7 ras onbekend vader&moeder ook onbekend etc. Een ruin... Voor foto's kan je op deze link klikken.
[RIJ-ITP] Pepper
Okee holly die deed dit dus ook ik ging met iemand anders met haar naar buiten je moet proberen dat je paard je op jou concentreerd dus je paard de hele tijd te laten stoppen en naar achter te laten lopen en dan belonenholly die sjokt nu gewoon rustig achter me aan en ze is zoo lief en niet meer zo gespannen
love_horse1 schreef:Okeeholly die deed dit ook niet gelijk goed en vond het ook niet altijd even ''leuk''
maar deed hij/zij dit ook aan het einde dat hij/zij niet wilde stoppen toen je HO zij ?
en verder mijn verzorg pony Holly die probeert mij altijd uit, bijvoor beeld dan gaat/wilt zij naar haar stal en wil ik nog even met haar rond lopen of grazen ofz. Maar ik ben de baas dus ik bepaal waar ik heen ga en holly bepaald niks. Hoe gaat het verder met je paard ?
x en vind je het soms ook spannend/eng om met hem/haar te lopen buiten ?
kathy9814 schreef:love_horse1 schreef:Okeeholly die deed dit ook niet gelijk goed en vond het ook niet altijd even ''leuk''
maar deed hij/zij dit ook aan het einde dat hij/zij niet wilde stoppen toen je HO zij ?
en verder mijn verzorg pony Holly die probeert mij altijd uit, bijvoor beeld dan gaat/wilt zij naar haar stal en wil ik nog even met haar rond lopen of grazen ofz. Maar ik ben de baas dus ik bepaal waar ik heen ga en holly bepaald niks. Hoe gaat het verder met je paard ?
x en vind je het soms ook spannend/eng om met hem/haar te lopen buiten ?
Later luisterde hij een beetje alleen is hij snel afgeleidverder gaat het gewoon goed, bijv. Naar
De paddock niet maar gewoon lopen wel spannend want we hebben Best een groot terrein.