Controle over de achterhand bij longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:22

Its_Juliaa schreef:
Jr kan ook ( ik weet niet of dezw al genoend is..) een longeersingel om doen en daar een lange elastisxhe bandage aan knopen achter de kont langs ( net onder zijn kont) je moet dit niet te strak doen anders belemmer je zijn bewegingen. Dit is iets dat ik ooit heb gezien om een stal, zelf heb ik er geen ervaring mee.

Dat is goed om paarden bewust te maken van de achterhand, ze iets makkelijker te laten onder treden en als je de bandage ook langs de boeg laat gaan, leer je de paarden dat ze 1 geheel zijn(je kent ze wel paarden die in 3 delen lopen/niet beseffen dat hun achterhand er ook nog bij hoort).

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:52

Wanneer ik laat weten of het gelukt is kan best nog lang duren ;) want het is een manegepaardje, en ik longeerde haar gewoon om zeker te zijn dat ze niet meer mank stond (en omdat ze een beetje hyper was). Maar in de vakantie volgende week ga ik helpen, en dan rij ik ook meestal even, dus ik ga proberen om het dan eens te testen.

die band heb ik ook wel eens gezien op foto. Is dat niet iets van Linda Tellington? Het heeft in ieder geval een eigen naam, ik zoek het eens op. Maar ik denk ook wel dat dat is je paard beter te laten mooi lopen zonder te forceren...

Iolanthe

Re: Controle over de achterhand bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:57

Het is toch zoiets dat je bedoelt?

Afbeelding

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:51

Dat is 'm inderdaad.
Heet een bodywrap en is inderdaad van Linda tellington

Iolanthe

Re: Controle over de achterhand bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:32

juist, dat was het! ik heb het eens gezien in een boek van haar...