Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
unihorses schreef:wat mij opvalt is dat je heeeeel veeel loopt![]()
denk dat je hier het hardst aan moet werken . en loopt zegmaar dan ook met je bovenlichaam niet naar het paard.
proberen op de plaatst te blijven staan. nu liep je soms harder dan je pony en das wel verwarrend voor hem.
vind trouwens dat hij hier best braaf loopt.
en denk erom dat de je de longe goed vast houd , dit was in de eerste paar secondes verkeerd maar toen verbeterde je dit.
zou vooral zeggen blijf op je plek staan .
xTesslove schreef:unihorses schreef:wat mij opvalt is dat je heeeeel veeel loopt![]()
denk dat je hier het hardst aan moet werken . en loopt zegmaar dan ook met je bovenlichaam niet naar het paard.
proberen op de plaatst te blijven staan. nu liep je soms harder dan je pony en das wel verwarrend voor hem.
vind trouwens dat hij hier best braaf loopt.
en denk erom dat de je de longe goed vast houd , dit was in de eerste paar secondes verkeerd maar toen verbeterde je dit.
zou vooral zeggen blijf op je plek staan .
Bedankt voor de tip haha! Ja ik ben bang dat die anders weer naar binnen valt ofzo, gaat inmiddels automatisch..![]()
Ik zal het proberen volgende keer. Ja hier vind ik hem ook braaf. Dit was dus vandaag, en voor het eerst in een ronde bak.
Wat doen jullie trouwens als hij niet terug wil naar stap?
LoveUggs schreef:Wat Unihorses al zegt, je staat met de zijkant van je lichaam naar je paard. Probeer met je borst naar je paard te staan. Dan heb je wat meer een dominante rol, en een wat meer voorwaartse drang van je paard. Verder over dat lopen, probeer in die draf lekker op je plek een rondje te draaien. Ik deed dit in het begin namelijk ook, en als ik op mijn plek rondjes ging draaien, werd ik zo duizelig als een tierelier, maar ook ik longeerde fout hoor.Nu ik de juiste houding heb gevonden, kan ik heel rustig mee draaien met mijn paard. Als hij ontspannen en rustig draaft (Het is een draver dus dat is heel goed als ie wat rustiger loopt), kan ik rustig op mijn gemak, op mijn plek meedraaien. Zonder duizelig te worden! :p
xTesslove schreef:Ja dat ga ik denk ik doen inderdaad. Maar ik dacht misschien is er iemand die ervaring heeft. Trouwens, rijden, aan de hand lopen, poetsen, masseren, alles gaat goed, we deden zelfs een beetje VD. Het gaat goed, bahalve longeren.. Dus daarom vraag ik bokt om hulp. Klopt dat ik daar zelf niet uit kom en dat vind ik trouwens ook helemaal neit zo raar als ik zo jong ben. Het is me allemaal prima zelf gelukt. Binnenkort proefje ja inderdaad, maar longeren lukt me niet, daarom vraag ik hulp.
Freya6 schreef:xTesslove schreef:Ja dat ga ik denk ik doen inderdaad. Maar ik dacht misschien is er iemand die ervaring heeft. Trouwens, rijden, aan de hand lopen, poetsen, masseren, alles gaat goed, we deden zelfs een beetje VD. Het gaat goed, bahalve longeren.. Dus daarom vraag ik bokt om hulp. Klopt dat ik daar zelf niet uit kom en dat vind ik trouwens ook helemaal neit zo raar als ik zo jong ben. Het is me allemaal prima zelf gelukt. Binnenkort proefje ja inderdaad, maar longeren lukt me niet, daarom vraag ik hulp.
![]()
Heel goed dat je hulp vraagt. Informeer is bij equi unity, zij zitten in Amstelveen/Amsterdam en weten misschien wel iemand die je kan helpen.
Groetjes en succes!
unihorses schreef:jaymiexx schreef:een lange zweep voor het longeren langs zijn kont misschien? zo deden wij het tenminste.. en als dat niet werkt in je eentje, de een alleen het longeertouw beethouden, en de ander achter z'n kont aan met de zweep in je handen, tot hij een beetje opgang komt. en de baas blijven vooral !
ik ben hier juist hartstike tegenje moet juist de rust houden . denk als je goed begrijpt hoe het met het paard zit ( voorste deel, afremmend middelste sta je gewoon neutraal en achterste stuk is het drijf deel ) dat je dan wel een heel stuk komt. sta jij steeds voor hem ( kom je voorste deel rem je hem af ) denk dat hier tegenstrijdige informatie naar het paard komt .
LoveUggs schreef:Wat mij altijd is geleerd, is longeren met een pizzapunt. Je hoort namelijk zelf neutraal te staan, en uiteindelijk hoort je paard op je stem te reageren. Laat ik mijn pizzapunt maar even uitleggen... =P Je hebt in je ene hand, de longeerlijn. Deze loopt naar de mond van je paard. Je andere hand, een lange zweep, die naar de billen van je paard wijzen. Zo krijg je dus dit:
[ Afbeelding ]
Jij bent het middelpunt. Jij staat met je borst richting je paard, dit heeft een dominant effect op je paard, en hiermee drijf jij je paard voorwaarts. Zo heb je je zweep eigenlijk niet zo nodig. Met de zweep drijf je je paard voorwaards. Ik weet je zo 1,2,3 niet alles goed uit te leggen maar het is mij zo wel geleerd. Ik kan nu namelijk mijn paard in een 40x60 bak, zonder lijn, en zonder zweep op een volte om me heen laten lopen. In het begin moet ik wel wat duidelijker zijn, en heb ook altijd de zweep erbij, maar als hij eenmaal loopt dan loopt hij, zeg ik draf, draaft hij rustig aan, zeg ik galop, dan galopeerd hij netjes in de goede galop aan. Stel je dominant op, zodat jou paard geen lak aan je heeft, je niet uitprobeerd of uitdaagt! Succes