Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xDAINY schreef:Ik snap het. Ik heb de link gelezen.
Het is dus om een paard dat zich misdraagt te corriceren, dus al corrigeringsmiddel (om het even zachtjes uit te drukken) ?
Hoe hoog is die grens voor dat gebeuren, want er is wel een ander paard op stal wat zich hopeloos misdraagt. Van trappen, bijten en alles, het is zo erg dat ze niet eens mee kan naar de wei. Ze wordt er altijd heen gejaagd of gewoon losgelaten omdat ze de weg weet.
xDAINY schreef:Ik snap het. Ik heb de link gelezen.
Het is dus om een paard dat zich misdraagt te corriceren, dus al corrigeringsmiddel (om het even zachtjes uit te drukken) ?
andrea1992 schreef:we hadden al een goede band maar erna is het nog beter geworden
als ik zijn box open maakte kon hij gewoon los achter me aanlopen overal naar toe naar de bak naar weiland en kon ervoor niet toen wou hij rennend naar eerste stukje gras en toen w8 hij op toestemming
daffie1986 schreef:xDAINY schreef:Ik zit erover te denken om het op die parelli manier te doen, maar waar kan je daarvan de beste dingen vinden?
ook daarvoor geldt dat je het beste eerst hulp in kunt schakelen.
Koper schreef:daffie1986 schreef:Monty roberts heeft ook nog andere methodes hoor, niet alleen maar join-up.
Klopt, hij heeft nog meer manieren bedacht om paarden af te stompen.
Koper schreef:xDAINY schreef:Dit is wel een hele rare opmerking ..
Wat vind je er raar aan?
Cassidy schreef:Je kunt je gerust inlezen en de filmpjes bekijken. Dan valt van tevoren eea op zijn plek. Zonder begeleiding met paard aan de slag zou ik dan weer niet doen.