Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VisibreTeam schreef:Ookal heeft het hoogstwaarschijnlijk TOTAAL geen zin om uberhaupt nog te reageren...
Ten eerste, waarom doe ik heilig? Zeg ik ergens dat ik het wel goed doe? Ik doe niet eens aan ND
In jouw omgeving, er zijn tig mensen die VD weldegelijk gebruiken om een paard te stretchen en te gymnastiseren.
Mag jij mij vertellen waar ik vertel dat ik alles 'goed' doe. Dat doe ik namelijk absoluut niet en volgens mij vraag ik regelmatig om tips.
Daarnaast, mensen vragen om tips, ik geef tips? Ik denk dat dat complete logica is, exact hetzelfde als bij HAW en RIJITP, dus dat is al een puntje dat nergens op slaat.
Ik zeg wat ik zie en doe mijn best om het onderbouwend te doen zodat mensen er daadwerkelijk iets aan hebben en val mensen niet persoonlijk aan.
Ik doe niet aan ND dus hoe kunnen mensen mij vertellen dat ik dat wel goed doe?![]()
het ENIGE wat ik UBERHAUPT in dit topic aan bod wilde brengen is ND, wat het doet en gewoon een NORMALE discussie starten, zonder mensen te benadelen of te bevoordelen. Maar blijkbaar is het op bokt echt een sport geworden om mensen af te kraken op dingen die niet eens met het onderwerp van doen hebben.
Verder ga ik ook niet meer in op zulk commentaar, schiet ik vrij weinig mee op en ik heb mijn tijd ook wel beter te besteden.
@ Rider, daar kan ik me zeker bij aansluiten, maar ik geloof wel dat je ook 'in vrijheid' wel dressuurmatig kunt werken, MITS het met hulp onder controle is
@ Nelleke_H zoals ik jou wel eens bezig zie met je paardje valt meer onder het kopje 'natural dressage' gewoon echt bezig zijn met het lichaam van een paard en niet focussen op netjes in de krul lopen
Arabesk schreef:Wees blij dat het zonder druk gebeurt en op basis van clickeren.
Geryon schreef:Het gaat er toch niet om wie dit topic aanmaakt? TS wilt gewoon een discussie aan gaan. Laten we even niet aannemen dat TS zelf aan NH gedaan heeft en aan VD doet. Heeft er niet helemaal mee te maken toch?
swaatjuh schreef:Het idee om een paard zonder harnachement en met (volledig) positieve bekrachtiging op te leiden is nog zo nieuw en wordt vooral gedaan door mensen die geen achtergrond/kennis van dressuur hebben.