Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xSlvna schreef:Oh wat een ramp, omdat hij soms naar buiten toe draait en hij dus ook gewoon door het lint gaat heb ik dat om de neus als ze weer zo dom doet, ze gaat echt niet dood, nogmaals, de lijn staat nieteens gespannen. Zo krijg ik hem wel ontspannen aan zn rondjes, als ik het anders doet heeft ze wel eens de nukken om naar buiten te trekken en daardoor compleet gestrest te gaan lopen.
xSlvna schreef:Bij longeren werk ik (sinds kort) het longeertouw aan de kant van zijn hoofd te hebben (links op de linkerhand...), als ze staat 'wijs' ik dat ze moet lopen, als ze moet draven/ galoperen geef ik dat aan met de hand bij haar kont. Als ze ruim moet lopen laat ik het touw losser (lees eerst ruimte geven, dan pas laten nemen), en als ze terug moet komen 'wapper' ik met mn linkerhand en neem ik het touw korter. Als mijn pony te snel is en naar buiten gaat trekken (zoals die nu nog veel doet) doe ik het touw door het bit, onder zn kin, over zn neus weer aan het bit, [b]als ik trek (of zij) word alles strak getrokken (en krijgt ze welliswaar weinig lucht) en geloof me, de longeerlijn zit niet meer strakgetrokken. [/b]
En ohja van stap naar halt doe ik het touw in de hand bij haar kont, 'wapper' ik ermee, en met mijn hand bij het hoofd knip ik en zeg HO/stap, het duurde eerst lang maar met veel geduld en goed belonen als hij t goed doet leert die t wel