stellanoella schreef:jaa daarom als je hem een tik gaat geven is die alleen maar gespannen en vindt die het nog enger en doet die niks meer voor je
Hoe kom je erbij dat het paard het eng vind?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stellanoella schreef:jaa daarom als je hem een tik gaat geven is die alleen maar gespannen en vindt die het nog enger en doet die niks meer voor je
stellanoella schreef:ik ben voornamelijk niet van harde hand jullie cwel ik zoek liever uit geef ik verkeerde instructies
en liever geen tik alleen als het moet ik ben niet zo'n iemmand die mijn paard nooit een tik geef maar als mijn paard zo zou doen dan ik mijn ''zweep'' alleen gebruiken om te drijven en niet om mee te rammen
daar ben ik niet van !!
maar jullie wel
stellanoella schreef:ik ben voornamelijk niet van harde hand jullie cwel ik zoek liever uit geef ik verkeerde instructies
en liever geen tik alleen als het moet ik ben niet zo'n iemmand die mijn paard nooit een tik geef maar als mijn paard zo zou doen dan ik mijn ''zweep'' alleen gebruiken om te drijven en niet om mee te rammen
daar ben ik niet van !!
maar jullie wel
shadow19871 schreef:Mijn instructrice vertelde toevallig dat ze dit vroeger ook heeft gehad met haar dominante merrie.
Zij heeft dit opgelost met een paraplu. Iedere keer als paardlief met muil open op haar af kwam gestevend klapte ze de paraplu open, wat toch even voldoende indruk maakte, omdat baasje dan ineens heel 'groot' werd. Na een tijdje heeft ze het niet meer gedaan.
daar ben ik niet van !!
maar jullie wel
stellanoella schreef:zie je logisch na denken '' natuulijk als een paard op je af komt rennen zweep der bij maar ik geef elf geen tik dit is al voldoende mbij mijn pony ''
daar ben ik niet van !!
maar jullie wel
niek_aaron schreef:GOED IDEE zeg van die paraplu en nog paardvriendelijk ook!
Vala schreef:De best opgevoede en brave paarden zijn degenen die zo af entoe op het juiste moment eens de wacht aangezegd zijn. En als je aangevallen dreigt te worden heb je geen tijd om te denken, reageer dan zoals een ander paard ook zou doen: uithalen! En liever 1x snoeihard dan 10x te laat of te zacht. Is niet leuk maar wel nodig en levert een braaf dier op. Zo simpel is het! Ik sla echt niet met plezier maar als het moet dan moet het. Vergeet niet dat je met honderden kilo's vlees, spieren en botten te maken hebt. Er zijn echt al teveel onopgevoede paarden die bij de slager belanden. Houden van en toekomst bieden betekend opvoeden, en soms moet dat even hard.