Iemand een tip om een verkeerd kunstje af te leren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Iemand een tip om een verkeerd kunstje af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:50

Als het probleem zich alleen voordoet met halthouden zou ik het nog steeds voorwaarts oplossen. Tuurlijk moet ze leren stil te staan, maar druk toevoeren op een paard dat het bit niet fijn accepteerd en daarop omhoog komt dan zal die nog verder omhoog komen. Ik zou eerst eens leren fijn rond te rijden met contstante verbinding, druk is al teveel van het goede denk ik.

Accepteerd ze het bit wel voor je gevoel???

Lastig verhaal als ik het niet kan zien. Maar ik zou er allerminst blij van worden van dergelijk aangeleerde rare gedragingen. En ik zou die ook het liefst ohz oplossen. Op de bok heb ik de kennis en ervaring niet om een dergelijk probleem op te lossen, aan de hand/longe en ohz wel. Dus zelf kijken waar je goed in bent en van daaruit verder werken, zoek evt hulp.

Ik vind hem aardig recht komen dus ws al je de druk vasthoud neem je hem mee achterover?? Lijkt me met de kar nog enger dan met zadel.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 19:06

Hoi bedankt allemaal ik zoek ff hulp ervoor. Ik denk zelf nog steeds of dat het een vd kunstje is, of idd aangeleerd van als ik spring word er toch wel los gelaten.
Ik ken niet het eventuele volledige commando dus misschien doe ik het helemaal niet goed om haar het goed te laten doen. Blijft lastig.
Als ik dit dus niet aangeef heb ze alleen dat ze wat steigerd, maar met rust en weer verder gaan ben ik er al heel ver mee gekomen. Ze was panish voor de zweep, en ik kan hem nu al vast houden alleen in het begin is er wat spanning.
Ik zal de tandarst ook weer ff op nieuw laten komen om dat ook uit te sluiten.
qwa blokkades lijkt het er niet op vandaag nog even bewegen links, rechts en dan kan ze volledig haar ribben/buik raken, ook schuin naar links en rechts op de grond zonder problemen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:12