Ollie schriktraining + een beetje vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Ollie schriktraining + een beetje vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:35

Super dat je zelf inziet dat je te groot bent (ik weet verder niet hoe groot je bent oof iets) maar er zijn meiden die gewoon blijven rijden, mijn complimenten! Ik vind het een leuke pony, en jullie zijn een leuk stel samen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:21

Leuk zeg! :D

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:30

Jullie zijn leuk samen, ziet er lief uit allemaal! :j

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 19:32

renskesanne schreef:
leuke foto's ik ben ook te groot voor mijn verzorgpony dus ik ben ook begonnen met vrijheidsdresuur. het is een goede bezigheid voor je paard en je kan er ook vertrouwen mee opbouwen en dat het paard je als leider ziet :).

Ja inderdaad daarom ben ik er ook mee begonnen :)
Magrathea schreef:
Dingetjes voor schriktraining:
- Paraplu (openklappen ook)
- Zeil op hem leggen en wrijven
- Door een smal doorgangetje heen
- Onder een poortje door met wapperende vlaggetjes oid
- Als je iemand hebt die je kan helpen: rare geluiden maken, wapperen met een vlag oid, zodat ie nergens meer van op kijkt :) Handig voor als je buiten gaat wandelen!

Wat ook een handig 'vd' trucje is om aan te leren is stilstaan & wachten, dat is super handig als je bijv even iets moet pakken binnen en je pony blijft gewoon staan :Y)

Verder ziet het er leuk uit hoor :D schattig ponybeest, heerlijke bos manen heeft ie ook <3
Veel plezier nog met je poown :D

Oh dankjewel :)
en natuurlijk de andere ook :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:12

Wat zijn jullie geweldig bezig! Vind het erg leuk om naar te kijken! :) Ik heb 2 tips voor je!

Gebruik tijdens het vrijheidsdressuur een zweep. Dit kun je zien als verlengde van je arm, en kun je makkelijker de plek van het commando aanwijzen. Als jij jouw pony straks ga poetsen, en je raakt de plek aan voor de jambette, kan dit erg vervelend worden. Zorg daarom dus dat jouw pony dit alleen uitvoert zodra jij met je zweep dit commando vraagt! :)

Misschien is het leuk om jouw paard achteruit te leren lopen zonder de druk op zn borst? Een leuk commando hier aan vastkoppelen maakt het makkelijker, leuker, en handiger! :)

Jullie zijn goed bezig, en ook goed van je dat je zelf inziet wanneer je te groot bent voor je pony. +:)+

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:12

Dankjewel daar gaan we mee bezig :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:16

Leuk Joelle ! Super dat je nu ook gewoon met hem aan de hand aan het werk gaat! +:)+ Snel een keer afspreken haha, ik stuur je even een pb :o
Is het niet wat voor jullie om met de clicker aan de slag te gaan? Werkt bij mij en Sjors ook echt super en Sjors word er enthousiaster door en gaat er beter door opletten! Ik wil je daar wel een keertje mee helpen?
Maar nogmaals; super, ga zo door !