Wie fietst er ook met zijn paard/pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:22

Ik fiets ook veel met de pony van mijn dochtertje. De ene keer met kindlief erop en de andere keer zonder kind puur om hem beweging te geven. Hij vind het altijd erg leuk, oortjes erop en gaan!! Nou deed onze pony het ook altijd al bij zijn oude eigenaar en ik wist ik dus dat hij het kon, anders had ik daar wel flink de tijd voor genomen om te oefenen.

Chezshir77

Re: Wie fietst er ook met zijn paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:32

Ja ik gebruik ook idd een opoefiets met achteruittraprem, dat fietst heel makkelijk. En als hij stapt, loop ik naast mn fiets hoor, anders val ik om!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:35

IMJ schreef:
Mag ik je een tip geven, neem een fiets met een terugtraprem! Handremmen is geen aanrader!

Zal ik onthouden en op mijn wish-list zetten :=

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:58

Brendaaaa schreef:
mnkortleve schreef:
Volgens mij zijn hier al verschillende topics over. :+

O dat zal best wel, maar ik denk dat elk onderwerp op bokt al 500 keer voorbij is gekomen denk niet niet? :+

Dat zal zeer wss wel en dat is vnl omdat iedereen zomaar een topic opent en niet de zoekfuncie gebruikt :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:00

Dat zal zeer wss wel en dat is vnl omdat iedereen zomaar een topic opent en niet de zoekfuncie gebruikt :+[/quote]

En dat er veel reactie op is wil toch zeggen dat het een goed idee was van TS? ;)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:02

Ik doe het ook regelmatig met de pony's. Heb één pony die ik niet alleen het erf af krijg, gaat dan continue stil staan en omdraaien en dat is niet handig naast de fiets, dus neem er tegenwoordig twee mee (zijn wel shetlanders) moet zeggen dat het eigenlijk prima gaat zo. Heb eigenlijk ook geen foto's want ga fietsen als ik geen grooms heb om te gaan mennen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:03

Ik zou het zelf niet durven maar degene die mijn hengst voor de keuring klaar heeft gemaakt die had dat in zijn trainingsschema staan. Hij heeft dus geregeld naast de fiets gedraafd. En dat is geen mini maar 1.60m

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:17

Fietsen met paard aan de hand heb ik veel gedaan. Laatste tijd niet meer eigenlijk. Nu ga ik op mijn jonge paard van 8 en neem ik mijn oude paard van 24 als handpaard mee. Galop nog niet geprobeerd, maar stap en draf gaan super. Verwacht bij galop ook geen problemen. Zo met zijn drieën is echt wel heeeeeeel gezellig. <3 <3 Is net een tweespan. Draven op de terugweg is wel wat lastiger, maar ook nog te doen als het oudje zich een beetje rustig houdt :+

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 09:59

mnkortleve schreef:
Dat zal zeer wss wel en dat is vnl omdat iedereen zomaar een topic opent en niet de zoekfuncie gebruikt :+

Ja, maar als we allemaal de zoekfunctie gaan gebruiken en niets meer plaatsen dan kunnen we bokt net zo goed statisch maken.... maar goed, totaal off topic dit.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 10:01

Zucchero schreef:
Fietsen met paard aan de hand heb ik veel gedaan. Laatste tijd niet meer eigenlijk. Nu ga ik op mijn jonge paard van 8 en neem ik mijn oude paard van 24 als handpaard mee. Galop nog niet geprobeerd, maar stap en draf gaan super. Verwacht bij galop ook geen problemen. Zo met zijn drieën is echt wel heeeeeeel gezellig. <3 <3 Is net een tweespan. Draven op de terugweg is wel wat lastiger, maar ook nog te doen als het oudje zich een beetje rustig houdt :+

Hoe dóe je dat? Met 2 paarden, ik las het hierboven nog een paar keer, dat lijkt me dan toch wel een beeeeeetje griezelig. Doe je dan 1 aan elke kan, of met zijn 2 aan 1 kant hoe moet ik dat voor me zien?

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:04

Ik doe het ook met mijn pony, ze vind 't helemaal geweldig! :D

Ik fiets wel gewoon met een handrem en zonder terugtrap rem, gaat bij mij gewoon goed. :j

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:16

jahoor, regelmatig. zelfs een keer gedaan met 2 ponys+ 1 veulen, dan trek je wel bekijks hoor. Ze moesten naar de nieuwe wei en ik had beperkt de tijd haha

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:27

ik breng mijn twee paarden ook wel eens met de fiets naar de wei(ik fiets op een heel rustig doodlopend weggetje)en dat gaat prima,ik reed ook vaak op de ene en de ander als handpaard mee dus ze zijn wel gewend om naast elkaar te lopen.ik heb ze gewoon samen aan een kant van de fiets lopen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:29

Ik fiets ook regelmatig, geweldig vind ze het. Vaak in een rustige berm waar we lekker gallopjes kunnen doen, soms neem ik mijn hond dan ook mee.
En soms maak ik haar helemaal netjes met vlechten en dan door dorp heen. Dan krijg je zulke leuke reacties!
En ze is zo onwijs braaf :+:

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:32

ik fiets ook met mijn pony's als mijn fietsband niet lek is haha
ik fietste met pony 115(nu verkocht)
met mijn merrie van 130cm
en over 1 jr ongeveer pak ik ook haar jaarling mee die dan 2jr is(voor wat conditie op te gaan bouwen)

Romyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:13

ik ook hoor ik fiets overal door mijn woonwijk heen.
fiets ook wel is naar mijn huis staat die lekker in de achtertuin haha :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:20

Heup is er niet zo blij mee, maar pony kan het keurig. Ik gebruik wel fiets met handrem, is geen probleem mits je linkerrem die voor je achterwiel is. De rechterrem, die dan voor het voorwiel is, gebruik je toch amper ivm vasthebben pony. Te hard op je voorwiel moeten remmen is inderdaad recept voor ongelukken als pony te hard wil.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:30

Het lijkt mij ook wel eens leuk om te doen maar vind de pony waar ik het mee zou willen proberen te eigenwijs. Ik vind hardlopen met pony wel echt ideaal. Goed voor mijn conditie goede interval training, galop/ draf. Pony vind dat ook helemaal leuk. dus ook een aanrader om eens te proberen!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:32

Ik fiets ook met mijn shet overal heen, nu is hij helemaal bom proef dus maakt totaal niet uit of ik in de polder of door het dorp fiets
ook zijn verzorgstertje van 12 jaar fiets overal met hem heen
Hij gaat zelf altijd in de berm lopen en weet precies wanneer hij mag galloperen
En hij vind het allemaal geweldig

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:48

Brendaaaa schreef:
Zucchero schreef:

Hoe dóe je dat? Met 2 paarden, ik las het hierboven nog een paar keer, dat lijkt me dan toch wel een beeeeeetje griezelig. Doe je dan 1 aan elke kan, of met zijn 2 aan 1 kant hoe moet ik dat voor me zien?

Geen idee hoe je met 2 paarden tegelijk fietst ;) Ik zit op het ene paard en heb het andere aan de hand. :) Fietsen met aan iedere kant een paard? Hihi lijkt me redelijk onmogelijk. Dan zou ik beide paarden aan dezelfde kant willen hebben. Eerlijk gezegd zie ik het dan nog steeds niet zitten ;) Dus... of met 1 paard fietsen of op het ene paard en de andere in de hand. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:15

Met meerdere paarden tegelijk fietsen doe je net als meerdere paarden tegelijk als handpaard meenemen, nl door ze aan elkaar te koppelen/vastbinden. Moeten ze elkaar natuurlijk wel mogen en erg goed zijn opgevoed.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:00

Zou ik graag willen doen, maar ik ben bang dat als ik mn overenthousiaste grote shet wil stoppen en ze stopt niet, dat ze me meeneemt :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:07

ik doe het niet met de fiets maar met de eenwieler, dan ben ik er biinen 1 sec. af mocht het nodig zijn ( mn pony is nog niet helemaal bomproof )

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 01:08

ik train al jaren mijn paarden naast de fiets super soms gewoon met een halster en soms met bijzet teugels de paarden vinden het heerlijk ;)

Ynepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 05:35

Oh dat lijkt me zo leuk om te doen,maar ik durf het niet....dadelijk lig ik op de grond te kijken als ze schrikt of zo. :')
Misschien dat ik het binnenkort eens met de step ga proberen...daar ben je toch net iets sneller vanaf...... :j