Elin_ schreef:VisibreTeam schreef:Ik geef geen uitleg: hoe moet je deze stunt uitvoeren toch?
Het verschil is dat er RARE methodes worden uitgelegd.
Vanuit het hoofd omhoog doen samen met de jambette. Door je paard eerst te leren op een armgebaar zijn hoofd omhoog te gooien en je vraagt hem daar vervolgens een jambette bij zal hij vrij snel met 2 benen een stukje van de grond gaan komen.
Hier krijg je bijvoorbeeld een paard van dat zijn hoofd omhoog smijt en de rest van zn lichaam er achteraan smijt. Krijg je blessures van.
Ik denk dat het even risicovol is als mensen die hele foutieve opvattingen over dressuur rijden, western rijden of welke manier van trainen ook online gaan zetten
Het kan gevaarlijk zijn voor trainer/paard/omgeving...
Mischien is geen uitleg geven nog gevaarlijker dan wel![]()
Aangezien als mijn pony bijv. zou kunnen steigeren en ik zou als een onwetend iemand ,niet bewust van de gevaren , mijn pony op comando laten steigeren en er naar toe lopen net als jij (maar silke weet dat ie moet stilstaan en niet mag uitzwaaien ,maar mijn pony bijv. niet) kan ik ook een ongeluk krijgen..
Nadoen met uitleg is meestal nog veiliger dan zonder
ps voor er comentaar op komt ,mijn pony kan nog niet steigeren , we zijn nu met compliment ed bezig
Ik heb ook niks tegen uitleg geven, maar er word vaak uitleg gegeven zonder basis werk, zonder het vermelden van risico's, zonder het vermelden van gebruik van het paarden lichaam.
Captain schreef:Hoe kunnen we het wel goed doen in jou ogen dan?Aangezien je echt overal commentaar op hebt.
Iedereen heeft zijn eigen manier van aanleren. Dat jij het niet met dingen eens bent kan, jij vindt een hoef optillen om de jambette aan te leren gevaarlijk. Ik vind alles op zweepcommando zetten en voor je paard gaan staan tijdens de jambette gevaarlijk.. Ieder z'n ding toch?
Veel sites worden van elkaar gekopieerd. Bijna allemaal zijn ze gemaakt op everyoneweb.. Bijna allemaal nagemaakt van Eva haar site. Jammer maar helaas, zulke dingen gebeuren.
Er zijn veel verschillende manieren om iets aan te leren, iedereen heeft daar zijn eigen kijk op. Natuurlijk zitten er slechte manieren bij maar het is ook een kwestie van gezond verstand gebruiken.
Maar waarom zouden al die mensen dan gewoon praktisch gezien andere sites namaken?
Eigen manier van aanleren moeten mensen helemaal zelf weten, ik doe het op mijn manier, en als ik geen nieuwe manieren tegenkom waar ik weer wat mee kan blijf ik het ook zo doen

Ik denk dat Eva's site toch echt de meest bekende en meest logische is, basis staat er goed in, staat heerlijk veel risico vermelding

Het is gewoon inderdaad voor beginnende VD'ers erg verwarrend, al die sites met allemaal andere uitleg.