Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Doubtless schreef:Ik ga mee met wat voorheen gezegd is.
Een welshxarabier is niet de makkelijkste combinatie. Gevoelige pony met karakter, wss een wat kort voorbeen en lastig ontspannen te rijden.
Als ik jouw verhaal lees wordt deze pony letterlijk naar de klote gereden. Probeer met de eigenaar te communiceren dat dit de foute kant op gaat & dat het, wanneer het zo verder gaat, geen leuk einde wordt. Hoeveel meiden rijden erop? Hoeveel les wordt er gegeven? Het klinkt alsof jullie hulp nodig hebben, zorg hier dan ook voor.
Doubtless schreef:Maar het is niet aan jou om de andere instructrices te instrueren, dat hoort de eigenaar te doen. Wat zegt die ervan?
FIrisje schreef:Doubtless schreef:Maar het is niet aan jou om de andere instructrices te instrueren, dat hoort de eigenaar te doen. Wat zegt die ervan?
Ik heb het er ook al met haar overgehad, maar aan haar verhaal te horen, intereseert ie zich er niet zo in. Hij word er alleen gek van dat ze met z'n drieen steeds ruzie hebben..
Geryon schreef:Ik heb de rest niet door gelezen, maar ik vind dat je bij het stijgeren precies op de verkeerde plek staat. Wanneer zij langzamer gaat om te willen stilstaan en stijgeren(/omdraaien) dan moet je juist richting haar achterkant lopen (niet dichterbij (misschien beetje), maar in dit geval gewoon heel snel naar rechts, toen ze langzamer ging al) , en snel. En haar daar naar voren ''jagen''..
korbakimmy8 schreef:Ookal bedoelen sommige van jullie het niet verkeerd, maar jullie denken dat ''ik'' het probleem ben doordat ''ik'' die hulpteugels enzo er aan zet, maar als je in de andere topic kan lezen, zijn de andere verzorgsters het probleem van al die hulpteugels.
En jullie zeggen ook dat we allemaal mensen moeten laten komen nou bij deze: het is NIET mijn eigen paard. Dus ik kan niet zomaar allemaal mensen laten komen. Ik kan het melden aan de eigenaar, maar vaak komt er dan toch niks van. De tandarts is nog steeds niet geweest terwijl ik dat lang geleden al gezegt heb.
En ik bedoel dit niet aanvallend hoor, ik lig er ook wakker van dat Reina zo doet, In die jaar dat ik haar doe, heb ik haar ook nog nooit zo gezien! Dus ik baal ook.
MaritAriel schreef:korbakimmy8 schreef:Ookal bedoelen sommige van jullie het niet verkeerd, maar jullie denken dat ''ik'' het probleem ben doordat ''ik'' die hulpteugels enzo er aan zet, maar als je in de andere topic kan lezen, zijn de andere verzorgsters het probleem van al die hulpteugels.
En jullie zeggen ook dat we allemaal mensen moeten laten komen nou bij deze: het is NIET mijn eigen paard. Dus ik kan niet zomaar allemaal mensen laten komen. Ik kan het melden aan de eigenaar, maar vaak komt er dan toch niks van. De tandarts is nog steeds niet geweest terwijl ik dat lang geleden al gezegt heb.
En ik bedoel dit niet aanvallend hoor, ik lig er ook wakker van dat Reina zo doet, In die jaar dat ik haar doe, heb ik haar ook nog nooit zo gezien! Dus ik baal ook.
Maar geef 'jij' dan iniedergeval het goede voorbeeld aan die andere meiden door er NIET op te stappen. Als de eigenaar er echt niks aan wil doen zie ik toch echt liever een pony die lekker de hele dag op het land staat dan een pony die in alle foute houdingen word gedwongen terwijl ze onwijze pijn heeft.
Als jij en die andere meiden heel veel van die pony houden, longeren en rijden jullie niet tot dat er iets aan die pony gedaan word door een osteo of iets anders.
Probeer die andere meiden ook duidelijk te maken dat ze niet voor zich zelf moeten kiezen omdat rijden zo leuk is, maar voor het welzijn van de pony, want die loopt hier met pijn, of wat het ook mag zijn....
MaritAriel schreef:korbakimmy8 schreef:Ik rij er ook niet meer op, Dus geef het goede voorbeeld toch?
Zeker weten!! maar stop dan ook met longeren met bijzet ( of was je daar ook al mee gestopt)
Je wil overduidelijk het beste voor het paardje, dat heb ik inmiddels wel gemerkt. Fijn om te lezen.
korbakimmy8 schreef:Ik ben inderdaad ook gestopt met longeren met bijzets, vandaag heel even gelongeerd in het land om te kijken wat ze dan deed (zonder bijzets) Maar toen stijgerde ze ook weer 1 keer dus ben toen ook meteen gestopt.
Ik wil ook het beste voor de paardjes het zijn me allesie! Ben er dag in dag uit mee bezig en wil het beste voor ze!
MaritAriel schreef:korbakimmy8 schreef:Ik ben inderdaad ook gestopt met longeren met bijzets, vandaag heel even gelongeerd in het land om te kijken wat ze dan deed (zonder bijzets) Maar toen stijgerde ze ook weer 1 keer dus ben toen ook meteen gestopt.
Ik wil ook het beste voor de paardjes het zijn me allesie! Ben er dag in dag uit mee bezig en wil het beste voor ze!
Top, mijn advies: niet rijden, longeren of iets anders intensiefs tot dat ze geholpen is door een osteo of iets in die strekking. Gebeurd dat niet blijf je gewoon lekker wandelen, vrijheidsdressuur, poetsen of iets wat daar op lijkt
korbakimmy8 schreef:Nu moet ik de andere verzorgsters nog over zien te halen om er NIET op te rijden en dat is er voor eentje heel erg moeilijk want die komt eigelijk alleen om te rijden