naar je steigeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

2822

Re: naar je steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:55

zegt tegen je paard . NEE! En sla hem / haar niet .
En als hij /zij expres naar jou steigeren geef er een klein tikje op hem/haar kont

Love_EMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:55

hee, sorry hoor, maar je kan met geweld egt niet zomaar zoiets oplossen!
als een paard steigerd heeft hij daar zo goed als altijd een reden voor. en die reden wordt meestal veroorzaakt door mensen. als het paard egt bang is zou ik hem losjes uitlaten steigeren, maar wél onder controle! als het paard egt naar jou toe steigert zou ik hem alsnog niet slaan, ik weet natuurlijk niet wat de oorzaak is, jij misschien ook niet, maar het komt waarschijnlijk omdat ie bang is. loop er een keer samen rustig op af, laat hem stilstaan als hij dat wil en laat hem kijken, bouw dat op ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:27

Ja hoor. Het beste wat je kunt doen is op een steigerend paard aflopen. :j Een paard een mep met een zweep geven of je stem verheffen is geen geweld gebruiken, dat doe je pas als 'm in elkaar gaat schoppen en slaan wanneer het niet nodig is. Maar dit paard is aan het uitdagen en dat dominante gedrag (wat dat is het) moet je voor dat het begint al snel en ruim van te voren voor zijn.

Love_EMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:51

Sammie schreef:
Ja hoor. Het beste wat je kunt doen is op een steigerend paard aflopen. :j Een paard een mep met een zweep geven of je stem verheffen is geen geweld gebruiken, dat doe je pas als 'm in elkaar gaat schoppen en slaan wanneer het niet nodig is. Maar dit paard is aan het uitdagen en dat dominante gedrag (wat dat is het) moet je voor dat het begint al snel en ruim van te voren voor zijn.

weet ik, ik snap je wel, ik zeg ook niet dat je erop af moet lopen, dat begrijp je denk ik verkeerd ;)
je moet streng zijn, "NEE" zeggen/roepen, een tik geven kan, maar als je paard egt over de zeik is omdat ie bang is, ja dan helpt het ook niet als je hem slaat :)

Love_EMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:54

vertoond ze angstekens @ dit bericht is voor de topic starter

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:31

Als die echt opzettelijk naar jou stijgert zou ik hem wel een tik geven en even schreeuwen, maar ik zou'm niet meteen een rotschop geven hoor. Jij wil toch ook liever niet op je blote voeten rondjes door een modderige bak rennen met een zweep achter je aan?
Misschien is dat een rare vergelijking en hebben paarden het anders maar toch.
Zowieso longeren is niet erg leuk voor een paard.

Maargoed, wat ik zou doen als hij opzettelijk naar mij stijgert is tik geven schreeuwen.
Als die gewoon stijgert maar niet naar je toe, dan gewoon door late lopen, dat hij weet dat stijgeren helpt.