Targetten gaat veel te ver bij zo'n jonkie.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Maar apporteren en targetten (op een afstand!) nee, dat hoor je bij een jong paard niet te doen
flamon schreef:het gaat er mij niet om dat ze op 1,5 jarige leeftijd al veel moet doen maar puur dat ze energie heeft en graag bij mij in de buurt is. ze staat bij twee andere merries waar ze wel door wordt op gevoed. En aan het touwtje mee lopen doet ze echt super. een keer in de zoveel weken dan ga ik met haar wandelen. vrachtwagens bussen enz interesseren haar niet ( doe dit wel op een veilige afstand). het is meer om met haar te spelen niet dat ze iets moet. het duurt ook altijd maar heel even, maar merk aan haar dat ze het leuk vind en steeds een andere uitdaging zoekt.
Citaat:Dat is inderdaad precies wat ik bedoel VD kan een hele goede stimulans zijn. Het is een leuke afwisseling en het zorgt ervoor dat je even echt helemaal bezig kunt zijn met je jonge paard. Waarom er in hemelsnaam ooit bedacht is dat we veulens met rust moeten laten tot ze 3 zijn is me een raadsel. Zolang je het dier er plezier mee doet (en dat doe je dus door de sessies kort te houden, de oefeningen simpel en de beloningen gewild) kan ik het alleen maar aanraden