powerpaard schreef:Ik doe al VD met een veulen van 6maanden..eeerst heb ik grondwerk gedaan, dat leerde hij al snel en nu bezig met doodliggen.
Dit vind ik ook wel erg vroeg.
In je profiel staat ook dat je bij 2,5 gaat zadelmak maken.....
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
powerpaard schreef:Ik doe al VD met een veulen van 6maanden..eeerst heb ik grondwerk gedaan, dat leerde hij al snel en nu bezig met doodliggen.
amyz schreef:Beetje grondwerken kan prima hoorProbeer goed in de gaten te houden wat ze aan kan en, heel belangrijk, wat ze leuk vindt. Wandelen is alleen maar super, heb je straks een bomproof paard aan, en das heerlijk
![]()
Zou overigens niet al te veel laten snuffelen aan de Shetjes etc, ze moet juist leren dat ze haar aandacht bij jou houdt. Dat de paarden die ze passeert niet belangrijk zijn omdat ze alleen met jou bezig moet zijn.![]()
Maar verder lekker doorrommelen hoorHeb ik ook gedaan en mijn pony loopt met zn 2,5 jaar zonder enig probleem een rondje dorp terwijl er vuurwerkbommen worden afgestoken 2 straten verderop
Cinzia__ schreef:Ik zeg gewoon doen lekker speelenderwijs grond werk vd en alles mijn mini shet van 1,5 ben ik ook gewoon mee begonne met grondwerk hij vind het geweldig leuk allemaal achter me aanrennen kleine vd kunstjes hij vind het allemaal leuk.
E_Nalanta schreef:powerpaard schreef:Ik doe al VD met een veulen van 6maanden..eeerst heb ik grondwerk gedaan, dat leerde hij al snel en nu bezig met doodliggen.
Is er een reden dat je dit al zó vroeg doet?
TS, je kunt prima lekker met je jonge dier bezig zijn hoor, zolang je het maar niet 24/7 doet