[FOTO] Vrijheidsdressuur oefening/verbeterings topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Re: [FOTO] Vrijheidsdressuur oefening/verbeterings topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:08

Hier Otje's buiging, haar hoofd moet nog veel meer opgeheven.. maar verder wel goed?
Ik lok haar trouwens met mijn hand naar beneden, als ze het dan goed doet geef ik een clickje en een brokje. Is het goed of moet ik dat doen als ze weer staat?
Afbeelding
en die van TiAmo
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 12:24

@ x_heidi
De buiging van Otje kun je inderdaad het beste gewoon zo belonen. Maar zoals je kunt zien houd ze haar rug vast waardoor ze niet mooi doorbuigt. Probeer het eens om met een hand te ondersteunen op de singelplek :j dan gaan paarden steunen op je hand en durven ze verder naar beneden te zakken..

Probeer bij TiAmo het hoofd wat minder ver onder het lichaam te vragen, en miss ook eens proberen met de hand ter ondersteuning :)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:40

Hier wat foto's van winnie

Spagaat
Afbeelding

buiging, deze gaat steeds beter. Ben bezig met deze op zweepcomando te zetten maar dit wil nog niet echt lukken :roll:
Afbeelding

Celi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:10

Hallo,

Wat zitten er ontzettend gave foto's tussen! Echt tof!

Nog even terugkomend op de spagaat:
Ik leer mijn pony de spagaat om kunsten als buigen/compliment makkelijker te maken.
Als de voorbenen dan verticaal onder het lichaam moeten staan, en de achterbenen naar achteren gestrekt, lijkt het me voor mijn pony juist lastig om zijn evenwicht te houden als hij naar de buiging moet: hij steunt op zijn voorbenen en vervolgens moet hij zijn gewicht naar zijn achterbenen verplaatsen, die heel ver weg staan > achter zijn zwaartepunt als het ware. Ik denk dat hij daardoor minder ver durft te zakken, omdat hij zijn gewicht gewoon niet kwijt kan :p
Zomaar even benieuwd hoor! Ik denk dat ik hier de nuttigste antwoorden kan krijgen!

Ik ben benieuwd!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:17

Ja, maar als hij te ver staat kan hij zich helemaal niet meer bewegen... De spagaat heet in het engels 'back crunch' dus achterhand oprekken zegmaar, de klassieke buiging heet 'front crunch' dus de voorkant oprekken :)
Het zijn dus gewoon 2 losse oefeningen maar veel mensen gebruiken de spagaat voor de buiging :j

Celi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:34

Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik gebruik de spagaat inderdaad voor de buiging, zodat hij al wat ruimer staat en makkelijker naar beneden kan komen.
Overigens heb ik dit ook gewoon maar op internet gelezen :o , maar ik heb wel het idee dat het nu makkelijker gaat.
Ik zet hem echter niet in zo'n wijde spagaat. Op veel foto's zie je dat de achterhoeven niet meer plat op de grond staan. Opzich voor de spagaat niet erg, maar voor de buiging wel weer lastig omdat hij zijn gewicht dan zover moet verplaatsen!

Is het dan verstandig om de spagaat voor de buiging wel wat ruimer van voren te zetten, of toch zo wijd van achteren? Of ben ik gewoon aan het miepen en moet ik er niet zo over nadenken :P

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:57

voor de buiging laat ik altijd voetjes naar voor zetten, dus wel de scheve spagaat ja :j

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:07

@ nikki: Kan het zijn dat ik hier geen verschil zie tussen de stand voorbenen? :=

Afbeelding

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 10:08

het gewicht is niet op de voorhand geplaatst, je ziet dat de rug nog een stukje meer opgericht mag worden. En daarnaast had ik ook geschreven bij de foto van Nibbit dat die eigenlijk ook niet helemaal goed is :)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:48

Yellow!! Ik vind zelf dat het er al erg netjes uitziet!! :j
Afbeelding

Afbeelding

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:02

Wat een mooie pony! :D -ze lijkt een beetje op otje (eerder deze pagina)-
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik probeer alles goed te leren dus ik denk dat je niet heel veel aan mijn commentaar hebt, maar op de 2e foto kan het hoofd van je paardje iets meer omhoog zoals dit:
Afbeelding :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 19:36

Yellows koppie hangt id nogal bij het compliment, dat zou wat netter mogen :)
En de klassieke buiging is mooi, maar de achterhand mag net iets verder van de voorkant af staan, nu kruipt hij onder zn lichaam :)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:01

Dankjee! :D Indd ik vond haar hoofd ook wel een beetje raar! Net of ze daar steun op zocht! Met de tips voor de buiging ga ik ook wat doen! :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:47

Martine,ik vind de klassieke buiging er erg netjes uitzien,en heb er niet aan toe te voegen eigenlijk.
Bij het compliment mag het hoofd iets meer omhoog,zoals al is gezegd (of was hij aan het jeuken?)

hierbij het compliment van mijn draver Yela (foto is van enkele weken terug,inmiddels gaat de spagaat makkelijk zonder balkje,en het compliment op zweephulp)

Afbeelding

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:33

Ik vind die er goed uitzien Yela :p Achterbenen staan er mooi onder, voorbeen gestrekt etc :D
Yellow ik vind het een mooie buiging! Bij compliment denk ik dat ze haar idd aan het krabben is ofzo :P

9999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:36

wauw ik zou wel willen dat loyd en ik dit kunnen!

*jaloers* *\o/*

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 07:50

@iedereen over yellows hoofd! ; :') hahaha ja nu jullie het zeggen zou ze ook best aan het krabben zijn geweest! Misschien had ik daar wel een snoepje laten vallen! Ik heb geen idee!

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:08

hier mag ie iets meer buigen :)
Afbeelding

hier doet hij het super volgens mijn <3
Afbeelding

het eenige probleem is denk dat ie v'n ze voor voeten een soort stoel maakt ;)
of lijkt dat zo?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:51

visibre team zou jij eens een foto willen plaatsen van een correct uitgevoerd compliment.

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:18

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:56

Heb geen tips voor het steigeren of het liggen CorkyLover, ook niet voor de spagaat en alle buigingen hierboven, daar zijn ik en m'n pony namelijk nog niet aan toe gekomen.
Vandaar maar een foto van de jambette, tips zijn absoluut welkom! Ze doet de jambette ook iets te graag, van de moment dat ik mijn clicker boven haal begint ze...

Afbeelding

Afbeelding

Flehmen

Afbeelding
Ze fleehmt wel netjes op commando maar nog niet groot genoeg vind ik, wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding
Deze vond ik een mooie grote, dat ik snoepje in de hand heb is omdat ik geen zak had voorzien, normaal is het enkel vinger-omhoog-commando met "lachen".

Mag ik trouwens wel zoveel foto's plaatsen?

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:43

Afbeelding
Hier moest ik het been nog neerleggen.

Afbeelding
Deze is van gisteren, ik moet haar hoofd omhoog halen anders zit die helemaal tussen dr benen.
Omdat ze nu geen steun meer krijgt van mijn hand, al lijkt dat wel zo maar ik heb de zweep vast.

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:48

Ympi schreef:
Heb geen tips voor het steigeren of het liggen CorkyLover, ook niet voor de spagaat en alle buigingen hierboven, daar zijn ik en m'n pony namelijk nog niet aan toe gekomen.
Vandaar maar een foto van de jambette, tips zijn absoluut welkom! Ze doet de jambette ook iets te graag, van de moment dat ik mijn clicker boven haal begint ze...

Afbeelding

Afbeelding

Flehmen

Afbeelding
Ze fleehmt wel netjes op commando maar nog niet groot genoeg vind ik, wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding
Deze vond ik een mooie grote, dat ik snoepje in de hand heb is omdat ik geen zak had voorzien, normaal is het enkel vinger-omhoog-commando met "lachen".

Mag ik trouwens wel zoveel foto's plaatsen?

Op de 2e foto zou de jambette wel wat hoger mogen :)
Hoger aanleren doe je doormiddel timing dus op het hoogste punt te clickeren of je eigen stem .

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:07

Iemand nog fotos?

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:41

nog een foto zitten :P
Afbeelding