Als ik het goed begrijp is dit dus echt een onderwerp gerelateerd HK topic wat bij GVL hoort?
Ik dacht namelijk, waarom is ons HK topic titel ineens gehalveerd, toen zag ik pas dat het een ander was

Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Joyce

In het bezit van 3 leuke maar zeer eigenzinnige Appaloosa merries.
Al sinds heel wat jaren terug overgestapt van het traditionele naar een meer natuurlijke omgang van het paard. In al die jaren heel wat geleerd en zoals iedereen nog steeds lerende (denk dat je nooit uitgeleerd bent).
Volg geen specifieke methode, ik ben van mening dat het juist belangrijk is om elk paard als individu te behandelen en vanuit het paard zelf te werken. Ieder paard is anders namelijk!
Op dit moment ben ik erg geïnteresseerd in de werkswijze van Vanessa Bee, zij heeft met verschillende bekende trainers samengewerkt, denk aan de Parelli's, Chris Irwin, Monty Roberts en vele meer. Daarnaast werkt ze jaarlijks met wilde paarden en dat is ook iets wat ik graag zou willen, helemaal terug naar die basis. Ze is hier laatst een weekend geweest en ben erg onder de indruk van haar communicatie en verfijning naar de paarden toe, zij is dus iemand waar ik op dit moment veel inspiratie uit haal.
Nouja ik doe dus van alles met paarden, grondwerk in de breedste zin van het verhaal, werken op houding en lichaamstaal, zowel aan de hand als in vrijheid, tussen 2 lijnen, maar hierbij hoort ook clickertraining, vrijheidsdressuur en het horse agility waar ik me op dit moment veel mee bezig houdt.
Onze basis is het westernrijden, maar ik pik ook veel oprichting mee in het rijden, mijn mening is dat je elke kant op moet kunnen schakelen met je paard ongeacht of je dressuur of western rijdt. Wel lastig af en toe, want dan zit ik in een comfortabele 'jog' en dan wil ik ietsjes de teugels opnemen en dan ga ik bijna over naar een soort van passage

Sinds vorig jaar voor mezelf begonnen nadat de lessen & hulp naar anderen een beetje 'uit de hand liep', en daar houd ik mij op het moment nog steeds mee bezig. De grootste uitdagingen vind ik toch wel de 'problemen' waar mensen tegenaan lopen. Van simpele opvoedingsproblemen (denk aan over de eigenaar heen lopen, gras eten terwijl het niet mag) die in 1 sessie zijn opgelost tot aan moeilijkere problemen als bijv. een goed dressuurpaard wat rechts niet meer wou galloperen.
Dat was het zo'n beetje, voor meer info zie profiel en vragen staat vrij