[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:13

Ik meld me ook!

Als ik het goed begrijp is dit dus echt een onderwerp gerelateerd HK topic wat bij GVL hoort?
Ik dacht namelijk, waarom is ons HK topic titel ineens gehalveerd, toen zag ik pas dat het een ander was :')

Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Joyce :)
In het bezit van 3 leuke maar zeer eigenzinnige Appaloosa merries.

Al sinds heel wat jaren terug overgestapt van het traditionele naar een meer natuurlijke omgang van het paard. In al die jaren heel wat geleerd en zoals iedereen nog steeds lerende (denk dat je nooit uitgeleerd bent).

Volg geen specifieke methode, ik ben van mening dat het juist belangrijk is om elk paard als individu te behandelen en vanuit het paard zelf te werken. Ieder paard is anders namelijk!

Op dit moment ben ik erg geïnteresseerd in de werkswijze van Vanessa Bee, zij heeft met verschillende bekende trainers samengewerkt, denk aan de Parelli's, Chris Irwin, Monty Roberts en vele meer. Daarnaast werkt ze jaarlijks met wilde paarden en dat is ook iets wat ik graag zou willen, helemaal terug naar die basis. Ze is hier laatst een weekend geweest en ben erg onder de indruk van haar communicatie en verfijning naar de paarden toe, zij is dus iemand waar ik op dit moment veel inspiratie uit haal.

Nouja ik doe dus van alles met paarden, grondwerk in de breedste zin van het verhaal, werken op houding en lichaamstaal, zowel aan de hand als in vrijheid, tussen 2 lijnen, maar hierbij hoort ook clickertraining, vrijheidsdressuur en het horse agility waar ik me op dit moment veel mee bezig houdt.
Onze basis is het westernrijden, maar ik pik ook veel oprichting mee in het rijden, mijn mening is dat je elke kant op moet kunnen schakelen met je paard ongeacht of je dressuur of western rijdt. Wel lastig af en toe, want dan zit ik in een comfortabele 'jog' en dan wil ik ietsjes de teugels opnemen en dan ga ik bijna over naar een soort van passage :+ Dat zorgt nog wel eens voor miscommunicatie, maar dat is alleen maar een leuke uitdaging.

Sinds vorig jaar voor mezelf begonnen nadat de lessen & hulp naar anderen een beetje 'uit de hand liep', en daar houd ik mij op het moment nog steeds mee bezig. De grootste uitdagingen vind ik toch wel de 'problemen' waar mensen tegenaan lopen. Van simpele opvoedingsproblemen (denk aan over de eigenaar heen lopen, gras eten terwijl het niet mag) die in 1 sessie zijn opgelost tot aan moeilijkere problemen als bijv. een goed dressuurpaard wat rechts niet meer wou galloperen.

Dat was het zo'n beetje, voor meer info zie profiel en vragen staat vrij :D

E_Nalanta

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:24

Joyce! :wave: Zag laatst op je facebook dat je een nieuwe foto had ge-upload, heb je toevallig nieuwe foto's die online komen? :))
Ben benieuwd!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:32

Eva! :wave:

Nou we gaan straks wat nieuwe foto's maken! :D Maar dat zal voornamelijk portret zijn, ik wil wat lieve foto's van Indy en mij :D Ligt er ook een beetje aan hoe ze zich voelt, ze was eergister namelijk ziek. Die foto op FB is namelijk eergister gemaakt, maar toen had ze ineens koliek onder de training, ja echt heel zielig. Zouden ook VD foto's maken enzo maar werd hem dus niet echt. Maar er zijn vast nog wel een paar leuke foto's gemaakt!

Baal er wel van hoor dat ze elke keer ziek is, naast dat het voor haar gewoon niet leuk is, loopt onze training op deze manier gewoon vast.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:18

Gaaf, word een leuk topic zo met allemaal mensen die er veel van weten :D

Dat is vervelend Bojangles, hopelijk is ze vandaag weer wat beter!

Ik heb vandaag (net :')) een super gaaf lesje gehad van Hannah! Twister kan nu het compliment zo goed als :D En het begin van de buiging gaat nu aardig :D Knappe pown :D
Geëindigd met een pony die blij door de wei sjeesde _O-

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:27

Heh balen Joyce! Da's ook niet lekker... Ze heeft best vaak koliek niet?
Hee wat leuk, Hannah moest dus naar jóu toe :D Ze vertelde al dat ze les moest geven! :))

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:30

Hihi ja :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:44

Mag ik me melden?

Ik ben Esmee en ik ben 13.
Ik heb 2 verzorgShetten, met Zorro doe ik VD, grondwerk, loswerken en lange lijnen, en met Shiela wil ik gaan beginnen met VD, we doen soms lange lijnen, maar dat vind ze nog heel moeilijk. Zorro is een dominante, pittige tante van ongeveer 13 jaar, Shiela is een bange, wantrouwige maar lieve en slimme Shet van ongeveer 10 jaar.

Afbeelding
Lange lijnen met Zorro(tegels zijn in de wei, gras was niet beschikbaar en we gingen ook door zand) We hebben weinig materiaal, dus moet ik improviseren.

Afbeelding
Afbeelding
VD

Afbeelding
En dit is Shiela.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 22-07-11 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:45

Natuurlijk mag je je melden! Welkom Welkom :D

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:04

Ik meld me ook! :) Stel me zo even voor :+

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:10

E_Nalanta schreef:
Heh balen Joyce! Da's ook niet lekker... Ze heeft best vaak koliek niet?
Hee wat leuk, Hannah moest dus naar jóu toe :D Ze vertelde al dat ze les moest geven! :))

Ja reageert soms heftig op het bemeste gras, weten we nu ook voor volgend jaar, groter stuk niet laten bemesten!
Heb btw nieuwe foto's, maar geen 'grond-foto's' dus ben bang dat ze niet in dit topic mogen? :+
Doe dan wel snel een linkje tussendoor ofzo :j

Had haar in ridderpak gehezen, kreeg nog een heerlijke swingende draf, Indy is weer helemaal fit!!

@Eskegirl, welkom!
@Zus, fijn dat je les goed ging!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:11

Aaah neckrope-dressuurfoto's zijn vast ook welkom :+

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:14

Het zijn geen dressuurfoto's, het was ridderpak-lol-met-je-knol :+

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:16

... Doe dan de 3 mooisten? :))

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:50

Okee okee, helaas maar 1 foto op neckrope (of nouja teugel om de hals) want ik ging te dicht langs de omheining en bleef toen met het achterkleed hangen := ik had hem voor enkel onder het zadel door en toen is hij dus afgegleden.

Maar wel voor herhaling vatbaar denk ik, dus binnenkort nieuwe poging en dan meer op neckrope! Maar had geen zin meer om het hele zadel af te doen, want voor zit het kleed ook nog op een speciale manier vast en dan moest dat ook weer los :)

Foto's zijn bewerkt om een beetje Middeleeuws effect te geven, helaas heb ik zelf niet helemaal correcte kleding en geen correct tuig, maar dat maakt niet uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rest komt wel op Hyves, FB etc!

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:19

Nou ik meld me dan ook maar :+ Wat gaat dit topic al snel zeg :')

Ik ben Sanne, ik ben 19 jaar oud en ik heb twee hele lieve pony's!

Pjottr, een kruising van nu net 4 jaar oud, ik heb hem al vanaf dat hij een half jaar oud is :)
En Tjibbe, een shetlander van ongeveer 6 jaar oud.
Sinds ik Pjottr heb ben ik eigenlijk alleen nog maar vanaf de grond bezig, opzich ook wel logisch bij een veulentje wat het toen nog was :+ Vorig jaar ben ik voor het eerst een paar keer op zijn rug gekropen maar heb het eigenlijk vooral nog bij het op de grond werken gehouden.
Een tijdje terug is de knop bij Pjot ineens omgegaan en vond het het totaal niet meer leuk dat ik op hem ging zitten, daarom heb ik dit dus ook maar niet gedaan.. Totdat ik het vorige topic tegenkwam en het op een andere manier ben gaan proberen. Dus het slechte negeren en alleen belonen. En dit werkt echt supergoed *\o/* Hij vind het nu gewoon echt leuk als ik op zijn rug ga zitten en hij volgt me nog meer dan dat hij al deed. Maar ik ben verder echt nog een beginner wat dit betreft maar we oefenen gewoon lekker verder :j

edit: nog ff een fotootje erbij, ik kan alleen zo snel geen foto vinden waar ik met ze bezig ben :Y)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SanneK op 22-07-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:20

Gave foto's :oo Super mooi ''tuig''!

Edit] Welkom Sanne! :D Fijn dat die manier goed werkt op hem! Pakt eigenlijk altijd wel positief uit :)

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:30

Ja het werkt gewoon echt verbazend goed :+ sta er nog wel 's versteld van. Ik ben nu denk ik zo'n twee week nu op 'deze manier' bezig en ik heb er al bijna 10 nieuwe 'kunstjes' inzitten :j
Kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik hier niet gewoon eerder mee begonnen ben }:0

@Joyce; Wat een supermooie foto's zeg! Ziet er echt heel erg gaaf uit!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:33

Welkom Sanne! :D

Wauwie Joyce, prachtige set! Heb je mazzel mee :))

Afbeelding
Wil deze even met jullie delen hoor... :+:
Vind zijn houding hier zó mooi, die concentratie en knie-actie.. Wou dat ik deze als foto had en geen screen! ;)

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:45

Wauw die is echt mooi! In het vorige topic zei je dat je een stukje zou schrijven toch? Ben je daar al een eindje mee op weg? :+ Ben heeeel benieuwd namelijk hihi

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:47

Ja ik heb al een stukkie! Is wat tussengekomen en ben vrij optijd mijn bed ingedoken, zodoende...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:18

Gaaf hoor!
En bedankt voor de reactie(s) op mijn foto's :D
Ga vanavond de rest uitzoeken, vind ze zo leuk geworden.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:57

Net eventjes wat op film gezet, moet eerst ergens heen en dan even bewerken (zitten namelijk wat legen stukken in whaha). Verder heeft die camera zoals gewoonlijk niet mee gewerkt, super levade getoond, staat hij er niet op.. balen..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:19

Ben benieuwd!
Ik ben niet zo goed in mijzelf filmen en ik heb daar op 1 of andere manier ook nooit echt het geduld voor.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:38

Blaah ik ook niet, maar baal altijd dat ik nooit beelden heb van hem en mijzelf... Het vervelende is ook, ik word onwijs zenuwachtig als ik gefilmd wordt, met een mens erbij is het al helemaal erg.. Heb gelukkig genoeg mensen die mij willen helpen daarmee! Maar ja, moet het dan wel gaan doen hè.. Het lukte in eerste instantie ook al niet om hem goed neer te zetten haha (ik ongeduldig, pony gaat eten, ik boos erachteraan _O- ).. Nu even kijken of het wel een beetje kwaliteit is.. :')

Edit] Nee helaas, echt een k*t kwaliteit.. ^) Binnenkort maar eens anders doen.. Baaalen!
Wel een paar leuke foto's..:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HWA7SWND-D.jpg
Aan de lange lijntjes in een verzamelde draf (vorige winter)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-INRTJB8H-D.jpg
Hij begint al mooi dun te worden :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFKFKOSO-D.jpg
Grasjes >;) (Mooi halsje hè :9 )

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:55

Welkom aan de nieuwe melders :wave:

Net afscheid gaan nemen van Luna, ik vertrek vannacht op vakantie naar Frankrijk :)
In de weide nog eventjes vd gedaan (gewoon wat dingetjes herhaald), ik moest echt heel hard mijn best doen om haar aandacht er bij te laten houden, ze had er echt geen zin in... :P
Daarna was ik zo dóm om haar te vragen te gaan liggen _-:( . Ik had niet zo veel tijd meer + ik wist dat ze gewoon wou grazen en niet wou meedoen... Ze is dus niet gaan liggen en ik werd toen wat boos omdat ze steeds wegliep in haar weide en verder graasde
Dan maar terug naar huis gegaan, zodat Luna geen last zou hebben van mijn frustratie -O-