Annemarievzr schreef:missmoppie4 schreef:ik longeer 3 keer in de week en daarvan 2x met passoa, je moet vooral je paard niet 'vastzetten' door bijvoorbeeld een bijzetteugel! hierdoor lijkt het alsof ie ontspannen loopt maar hij drukt eigenlijk z'n rug weg (mijne iig) door de passoa zet ie ook lekker z'n kont eronder!
Rij je dan nog na het longeren? Bij mij duurt het altijd erg lang bij het rijden voordat hij eindelijk zijn rug eens loslaat (heb goede instructie hoor, maar is gewoon een al wat ouder paard dat vroeger anders is gereden) en ik wilde nu eens proberen om eerst met pessoa te longeren en dan pas te rijden. Heb je daar ervaring mee?
Nou mijn longeertraining is best intensief en daar ben ik zeker 40 min mee bezig (20 min voor elke kant) en ik ga hem daarna niet meer rijden.. ik longeerde vroeger mijn paarden voordat ik ging rijden om ze rustiger te krijgen maar dat helpt niet echt..:S als je vaak aan de longe traint dan weet je paard op een gegeven moment hoe ie moet lopen en doet dit (als het goed is) ook onder het zadel mdat ie dit gewend is..