Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tess_Dirkje schreef:Wat leuk die foto'sZelf heb ik ook een shetlandertje van 1,5 jaar, ik longeer hem 1à2x in de week hij doet het super! en ik ben zelf ook pas 12, zolang de pony niet dominant of te gek is kan het prima, met VD moet je altijd oppassen dat je paard het leuk vind en de basis goed kent anders kan het gevaarlijk worden(denk maar aan een been in je gezicht)
![]()
Als je VD gaat doen moet je op youtube wat filmpjes kijken bv van eva roemaat ofzo,
hier een voorbeeld>> http://www.youtube.com/watch?v=ZX6KPNIJmpQ je vind allerlij makkelijke uitleg! zo ben ik ook begonnen!Trouwens.. hoe plaats je eigelijk fotos in een bericht?
_suus19_ schreef:Tess_Dirkje schreef:Wat leuk die foto'sZelf heb ik ook een shetlandertje van 1,5 jaar, ik longeer hem 1à2x in de week hij doet het super! en ik ben zelf ook pas 12, zolang de pony niet dominant of te gek is kan het prima, met VD moet je altijd oppassen dat je paard het leuk vind en de basis goed kent anders kan het gevaarlijk worden(denk maar aan een been in je gezicht)
![]()
Als je VD gaat doen moet je op youtube wat filmpjes kijken bv van eva roemaat ofzo,
hier een voorbeeld>> http://www.youtube.com/watch?v=ZX6KPNIJmpQ je vind allerlij makkelijke uitleg! zo ben ik ook begonnen!Trouwens.. hoe plaats je eigelijk fotos in een bericht?
Dat gebeurd er dus met kinderen zonder begeleiding: die weten niet waar ze aan beginnen :p een pony van 1,5 jaar longeren lijkt me niet zo best voor de pony Tess_Dirkje..
@TS: Denk dat een meisje van 9 dit prima moet kunnen leren, mits ze er goed mee begeleid wordt zoals hierboven ook al door anderen wordt gezegd. Maar is ze wel oud genoeg om zich te realiseren dat ze over een aantal jaar dan niet meer op haar pony's kan rijden? VD, longeren enz zijn leuk om te doen, maar kan me voorstellen dat ze het rijden ook kan gaan missen. Maar aan de andere kant, een d-pony is misschien nu nog een beetje te groot, en een b/c pony groeit ze net zo snel uit als uit een stevige shet.
Het lijkt me opzich niet erg dat jullie er maar 3x per week heen kunnen als de pony op een pensionstal staat. Elke dag lijkt me ook wat veel gevraagd van zo'n jong meisje, en met 3x per week blijft het misschien langer leuk, maar ik weet natuurlijk niet hoe fanatiek ze is :p
Alfi2010 schreef:Tess-Dirkje: waarom laat je hem niet gewoon los?
en hoezo moet hij zijn energie kwijt? ik mag toch hopen dat hij een vriendje heeft om mee te spelen en regelmatig in een weiland of paddock komt?
wij hebben ook een shetje van 1,5 jr, die loopt in een gemengde kudde (verschillende formaten en leeftijden, hengsten en ruinen) en die heeft echt geen behoefte om zijn energie kwijt te kunnen aan een touwtje, die loopt de hele dag te spelen en te ravotten met zijn vriendjes of ligt languit te slapen in zijn inloopstalletje