EskeGirl schreef:Ik ben 13, maar zie me niet als een meisje die een tikje zielig vind.
Mijn verzorgpony,de dominante, trapte ook gericht, heb ik ook wel eens een paar flinke tikken geven op de neus.
Maarom nou gelijk te gaan rammen met de zweep(ik weet niet of je dit bedoelde) is overdreven.
Een tik kan natuurlijk, maar ik vind dat je geen respect afdwingd door te gaan meppen.
Nee? wat denk je dat paarden in het wild doen? Als het puur op kracht aankomt wint je paard ("maar" 400 kg als je geluk hebt en al snel 600 kg bij een gemiddeld rijpaard) het altijd. Het moet niet eens in z'n hersens opkomen om te kijk wie er gaat winnen met een potje worstelen... Jij bent de baas en een paard dat dat op de proef stelt moet z'n plaats weer even op gaan zoeken, of dat nou aan de hand, op stal of onder het zadel is. Bij sommige paarden is een vriendelijke reminder genoeg, bij anderen niet. Ik durf zonder enig probleem toe te geven dat ik wel eens een zweep stukgeslagen heb, en daarmee ook wel eens een toekijkende penny aan het huilen heb gekregen (niet dat het me om de penny ging...)
Ik hoop voor de TS dat het zo ver niet hoeft te komen, maar mocht dat wel zo zijn, dan is dat wel zo, als er iets dikhuidig is is het een haflinger...