Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SaraSindy schreef:Ik pak een halstertouw, haal het touw door de klip, en doe die om de kroonrand ( waar springschoenen ook zitten ) En til het been doormiddel van het touw op, steeds als ze het been dan hoof heeft beloon ik, en dit herhaal ik tot ze zelf al met een lichte druk, tot geen druk haar been omhoog doet.
H_Nalanta schreef:SaraSindy schreef:Ik pak een halstertouw, haal het touw door de klip, en doe die om de kroonrand ( waar springschoenen ook zitten ) En til het been doormiddel van het touw op, steeds als ze het been dan hoof heeft beloon ik, en dit herhaal ik tot ze zelf al met een lichte druk, tot geen druk haar been omhoog doet.
Alleen deze manier is niet echt verstandig. Want je leert nu dat als jij druk geeft bij de koot gaat jouw paard de jambette doen.
Hoe doe je dat dan met hoefjes geven tijdens het poetsen?
Wat slimmer is is eerst druk geven achter de elleboog en dán pas het been optillen. En dat kun je dan beter met je handen doen, dan kun je het been net onder de knie pakken en gaat je paard de jambette en het voetjes geven niet verwarren.