Mijn ezel leren longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:33

[***] schreef:
ELNSRL schreef:
HAHAHAHH oke bij mij blijven ze dan echt gewoon stil staan net zoals springen

Doet die van mij ook, en dat is geen ezel (alhoewel .. :+ ).
Zal bij ezels misschien moeilijker zijn, maar gewoon blijven staan ligt volgens mij doorgaans aan de persoon & niet aan het dier ;)

Mijn pony kreeg ik ook niet gelongeerd, ben dan bij mezelf te rade gegaan, heb les genomen en nu doen we wel alles (longeren, zowel aan de lijn als los, vrijspringen etc.) terwijl ze mij altijd hebben gezegd "met hem moet je dat niet proberen, hij is daar het type pony niet voor". Met het juiste type mens erbij is het toch wel te doen, blijkt nu wel ;)

(ging ook niet vanzelf trouwens hoor, maar éénmaal de klik en het is nooit meer misgegaan :) )

Denk dat het toch ook wel aan het dier ligt... tenminste, merkte dat het hier met zoveel tegenzin ging dat ik 't niet meer heb gedaan, zo nodig vond ik het toch niet. Zat andere dingen om te doen... wandelen, lange lijnen etc, je merkte gewoon dat ze het puur deden voor mij. Ik vind overigens paarden en ezels absoluut niet te vergelijken het zijn toch totaal andere dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:44

Kan ik best geloven :j
Maar mijn reactie was er eigenlijk gewoon omdat stef zei dat het gewoon als bij een paard ging en de TS zei dat ze gewoon bleven stilstaan, wilde ik alleen aangeven dat dit met een paard net zo hard kan ;) Verder dus geen ervaring met ezels hier ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:46

Ja dat snap ik :j maar er zijn toch nog veel mensen die denken dat ezels "paarden zijn met lange oren". Alleen al het feit dat paarden vluchtdieren zijn en ezels niet maakt een groot verschil. Een ezel die blijft staan met het longeren vind ik niet zo gek, dat hoeft dus niet per se aan de persoon te liggen ;) blijven staan is voor veel ezels hun manier om even iets te overdenken. Je kunt ze dan wel gaan opjagen maar een ezel moet je echt vertrouwen wil je iets nieuws van 'm gedaan krijgen uit vrije wil. :j Tenminste, dat is mijn ervaring met ezels. Elk dier zal ook weer anders zijn natuurlijk.

Anoniem

Re: Mijn ezel leren longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:55

Moet zeggen dat ik die van mij er toch in herken :+ Misschien toch ergens ezelsbloed :Y) :))
(hij staat ook regelmatig stil om alles te overdenken, je ziet 'm gewoon denken :+ en als je geluk hebt is hij het met je eens en beslist hij mee te werken :Y) ).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:56

Haha :D