aanvallen met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melanyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:42

Nee, bij mij is het zo dat de merrie het alleen op de linkerhand doet. Rechterhand doet ze niks.
Het vreemde is ook dat als je d'r longeert met iemand erop dan doet ze niks en ook tijdens het rijden merk je het niet.

De dierenarts had er ook geen fysieke verklaring voor alleen dominantie.

Het is wel eng om zo met een paard aan het werk te gaan. Als ze naar je steigert dan "maait" ze ook echt met d'r benen naar je of draait d'r kont naar je en bokt.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:47

Lugano doet het dus ook... Heb er wel een filmpje van zonder longeerlijn..:

Maar ik weet precies bij hem wanneer ik het moet negeren aangezien het anders een strijd wordt en hij het alleen maar leuker vindt en wanneer ik eens goed boos moet worden (lel verkopen)...
Maar ik doe hem al 11 jaar, dus kan wel aardig lezen en schrijven met hem ook al blijft hij onberekenbaar...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:49

xKita schreef:
bedankt,
ik ga het binnenkort eens met de longeerzweep proberen,
ookal denk ik niet dat het me dan lukt om d'r te raken aangezien mijn goed inzicht ahum..
maar is het misschien ook een idee om met z'n tweeën te longeren iemand de zweep en iemand de pony ? haha
nou iniedergeval dankjewell.:)
en met het bokken,
wat moet ik daarmee doen ? (A)

Als je niet gericht kunt tikken met de zweep zou ik het lekker helemaal laten nog. Laat het iemand doen die er verstand van heeft!!!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:54

Zal waars. inderdaad met dominantie te maken hebben, maar je moet ook goed opletten naar je lichaamstaal.
Het kan alleen al zijn dat je haar ´blokkeert´ met je schouders ofzo, of hoe je staat naar een hoek.

xKita

Re: aanvallen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 13:33

weet iemand dan iemand die longeerlessen geeft in limburg ergens ?
of iemand die mij zou kunnen helpen ?