Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lord_Ik schreef:Als je met voltige valt en je valt op je hoofd om zo maar even te zeggendan heb je, cap of geen cap, toch sowiesow iets aan je rug/wervelkollom als je iets aan je hoofd zou hebben
en paard kan je ook nogal moeilijk over je heen krijgen lijkt me
.
Bij zitlesniveau voor kleintjes kunnen ze altijd wel een cap op, maar waarom verder de echte voltige in gaan met cap als je dan later weer zonder moet?
Lord_Ik schreef:Ik krijg eigenlijk meer medelijden met paardlief in het eerste filmpje dan dat ik me zorgen maak om de 'ontbrekende' capsvind het machtig mooi, maar sjeee 3 volwassenen die rare toeren uithalen op een paard dat zo enorm braaf en rustig zijn rondje moet blijven lopen. Het is dat ik weet dat ze het niet al te lang hoeven doen
.
Zo'n 'simpel helmpje zonder randjes' heeft volgens mij nauwelijks nog een meerwaarde. Ik snap wel waarom de cap gewoon achterwege gelaten wordt.
Moesten er zooooveel hoofdblessures voorvallen, er zou wel wat aan gedaan worden.
Lord_Ik schreef:Moesten er zooooveel hoofdblessures voorvallen, er zou wel wat aan gedaan worden.
Sizzle schreef:Lord_Ik schreef:Moesten er zooooveel hoofdblessures voorvallen, er zou wel wat aan gedaan worden.
De vraag is of je wil dat je kind de eerste wordt. Als ik een dochter in een voltige les had dan zou ik toch eens met de instructie gaan praten eerlijk gezegt. Bij andermans kinderen en dan vooral de semi-beginners die net begonnen zijn met oefeningen in galop ipv stap, durfde ik al amper te kijken.
Natuurlijk helpt een dunner type helm wel, net als de westernpotjes niet 100% ideaal zijn, maar de klap komt wel eerst op het plastic ipv op je schedel.
Grainey schreef:@horsiegek, ik snap heel goed dat het voor jullie wat onduidelijk is hoor. Alleen het is gewoon lastig uit te leggen. Het is een hele andere takt van sport dan dat paardenmensen veelal gewend zijn. Het is ook iets waarbij ik zelf nooit heb gedacht: goh ik heb geen cap op... terwijl ik echt nooit zonder cap op een paard stap
.
En nu ik er verder over na denk, we mogen geen sieraden om bij de voltige, wegens veiligheidsredenen, dus geen oorbellen in (ook geen knopjes), geen armbanden, geen kettingen... Je kunt ermee blijven hangen. Als dat al gevaarlijk is en ik kijk naar mijn veiligheidscap, zie ik daar heel veel onderdelen waarmee je met je cap ergens aan kan blijven hangen
Lord_Ik schreef:Ik denk dat je het het beste snapt als je zelf inderdaad ook eens een voltigelesje meeneemt.