Tof boek. Moet hem nu steeds verlengen bij de bieb

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lottex schreef:haha, hoeveel keer mag je dat verlengen?
want dat was namelijk ook mijn plan
lottex schreef:ben 2u geleden het boek gaan halen en ik ben meteen beginnen lezen.
Heb al meteen het stukje tekst over jullie vraag gevonden![]()
Zal het even overtypen :
" basisbeloning : Na de click geef je zo snel mogelijk een klein beetje voer, bijvoorbeeld 4korreltjes biks of een schijfje wortel.
jackpot : Na de click geef je een grotere hoeveelheid of extra lekker voer, bijvoorbeeld een stukje banaan.
superbeloning : Na de click blijf je enthousiast tegen je paard praten terwijl je steeds nieuwe beetjes voer pakt. Door te blijven praten verleng je als het ware de click. Zodra je stopt met praten, stop je ook met voeren.
Als de oefening er eenmaal zó goed in zit dat het paard op een stemhulp direct in het compliment zakt, dan kun je de click en het voer zelfs helemaal achterwege laten en vervangen door een lovend woord of een kriebel. Het voer en het beloningssignaal zijn namelijk slechts hulpmiddelen bij het aanleren en als een oefening voltooid is, is het leerproces voorbij."
Rivano schreef:Lijkt me inderdaad OF altijd wel OF altijd niet. Dacht bij de officiele clickertraining met honden de honden ook niet steeds iets te eten kregen, alleen in het begin om te leren dat click=goed gedaan. Zoals en klopje, aai of lief woord als beloning kan dienen.
Wat ik op een site (dogweb) vond: Wanneer de hond de oefening eenmaal kent, worden het gebruik van de clicker en het belonen met lekkers weer afgebouwd.
Eens kijken wat het boek erover zegt.
Cavalli_x3 schreef:Hier staat clicker EN belonenSnapje?
Amable schreef:Dus juist als je schooien wilt voorkomen moet je na de click blijven belonen. Uiteraard ga je wel voor steeds moeilijkere dingen belonen.
Is op je werk ook heJe krijgt steeds meer werk in je schoenen gschoven voor hetzelfde salaris
Amable schreef:Het is een beetje een keuze, maar ik zie het niet als een probleem om mijn paard nog met regelmaat te motiveren.
Amable schreef:Zeg eens eerlijk, voer jij uberhaupt ooit tijdens het rijden bij een correct aangeleerde oefening?
Rivano schreef:Of dat de grootste beloning is dat ze daarna weer terug naar hun voedsel paradijs mogen.