Paard moet gelongeerd van dierenarts maar wil niet lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 14:11

Asyaa schreef:
Probleem aan DA voorleggen dat de voorgeschreven behandeling nagenoeg onuitvoerbaar is ipv bokt te vragen en dan zelf te gaan aandokteren?

Dde DA heeft gezegd dat ik moet gaan longeren om de spieren te gaan versterken!
Ik dokter dus niet zelf maar wat aan.

Grondwerk kan toch verder geen kwaad?
Verder ga ik maar met haar wandelen....
Weet iemand waar ik lange teugels kan krijgen? of kan het ook gewoon met dubbele longe om met lange lijnen te gaan werken?

sterre49

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:27

Ik zou na dat ik je verhaal zo heb gelezen ,ten eerste een osteopaat er bij halen denk dat je paardje erg veel last van blokkades heeft na die val.
En de osteopaat kan je dan advies geven voor bepaalde oefeningen die je zou kunnen doen.
Maar laat haar vooral nog lekker paard wezen, lekker in het land met haar vriendjes ;) waar ze genoeg bewegingsvrijheid heeft !!!!!
Succes :(:)

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 14:35

iedereen bedankt voor de reacties...

ik ga in ieder geval eerst de fysio vragen om raad en om eventueel langs te komen.
is een vriendin van mijn moeder dus komt wel goed.
Verder ga ik in ieder geval wat grondwerk met haar doen en eventueel met lange lijn werken.

voor met de lange lijn moet ik nog wel wat informatie ergens vinden
zijn er boeken of internetsite's over?

is de osteopaat hetzelfde als de kraker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:54

Ik zou helemaal nog niet met haar aan 't werk gaan met dubbele lijnen e.d..
Waarom zou je nu al bezig gaan met spieren kweken, tis nog een kleuter.
Lekker op de wei laten, gaan wandelen en zo nu en dan grondwerk.

fantastique schreef:
is de osteopaat hetzelfde als de kraker?

Nee, is niet hetzelfde. Google maar eens op osteopatie paard.

fantastique

Re: Paard moet gelongeerd van dierenarts maar wil niet lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:09

ik ga even googlen

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 14:28

Beetje weinig reactie...
Maar dat geeft niet.
Ik heb zelf ook niet meer gepost.

Ik ben dus aan het googlen geweest en heb hier op bokt wat rond gesnuffeld.
Ben dus op zoek gegaan naar een osteapaat (weet niet of ik het goed schrijf)

Ik kwam via een topic hier uit op Steffie van der Laarse.
Ik heb haar mijn verhaal gemaild.
Meteen de volgende dag al reactie gehad!
Helaas doet ze het niet meer wegens nekklachten.
Zij gaf mij via de mail het nummer van Aimee van Rooij.
Ik heb haar even opgezocht op internet en ze had ook een eigen site.
Zij is een dierenchiropractor.
Ook haar heb ik gemaild en ook meteen de volgende dag meteen reactie gehad. (vandaag)
Ze wil wel langs komen voor een onderzoek.
Ze heeft me ook geadviseerd om inderdaad gewoon te stappen aan de hand en zeker niet te longeren.
Denk dat ik maar ga vragen of ze langs wil komen.
Maar eerst even aan de eigenaar vragen of hij het goed vind en dat hij eventueel betaald.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:08

Zelf vind ik het een bizar advies van de DA.
Een tweejarig paard al zo lang longeren? Ik zou in dit geval het advies niet opvolgen.

Ik zou het advies van de Ostheopaat opvolgen. Een ostheopaat kijkt niet alleen naar spieren, gewrichten of organen. Een ostheopaat kan het totale lichaam van het paard analyseren en direct zien waar het aan scheelt. Zij behandelen vervolgens het paard en geven je een eventueel trainingsadvies.
Zo'n schuiver zoals jouw paard heeft gemaakt kan behoorlijk heftig zijn voor de achterhand en er kan zeker wat verschoven o.i.d. zijn.
Dan is longeren ook zeker niet het beste lijkt mij!
Zelf heb ik ervaring met ostheopate Burgers (google 'osteopaat burgers', zo kom je bij haar site) en vind haar zelf zeer goed en professioneel. Het is niet goedkoop, maar zeker het geld waard! Heb paarden er heel erg van zien opknappen!

Veel succes verder!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:17

retivi schreef:
Zelf vind ik het een bizar advies van de DA.
Een tweejarig paard al zo lang longeren? Ik zou in dit geval het advies niet opvolgen.

Ik zou het advies van de Ostheopaat opvolgen. Een ostheopaat kijkt niet alleen naar spieren, gewrichten of organen. Een ostheopaat kan het totale lichaam van het paard analyseren en direct zien waar het aan scheelt. Zij behandelen vervolgens het paard en geven je een eventueel trainingsadvies.
Zo'n schuiver zoals jouw paard heeft gemaakt kan behoorlijk heftig zijn voor de achterhand en er kan zeker wat verschoven o.i.d. zijn.
Dan is longeren ook zeker niet het beste lijkt mij!
Zelf heb ik ervaring met ostheopate Burgers (google 'osteopaat burgers', zo kom je bij haar site) en vind haar zelf zeer goed en professioneel. Het is niet goedkoop, maar zeker het geld waard! Heb paarden er heel erg van zien opknappen!

Veel succes verder!

Go..ik dacht, ben ik de enige die denkt...... 2 jarige op stal en boxrust en dan maar longeren om hem sterker te maken?
Paard is volop in de groei en kan daar heel veel last van hebben.
Zeker als ze snel de hoogte in gaan krijgen de spieren een behoorlijke opdonder!.
Die kunnen dan de bot groei niet bijhouden.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:23

Nog even een toevoeging.
Ik heb zelf een KWPN-er gehad die toen hij bij mij kwam met 2,5 jaar 1.63 was en binnen een jaar naar de 1.70 was gegroeid.
Ik heb hem dan ook pas met 3,5 jaar laten inrijden (ondanks dat iedereen zij dat ik het eerder moest doen omdat hij anders te sterk en lastig zou zijn), omdat hij te slap was en daarna de training rustig opgebouwd. Met die spieren is het helemaal goed gekomen hoor! Het ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere. Altijd per paard bekijken waar hij klaar voor is en altijd je eigen gevoel volgen!