de mevr. zou dat heel graag willen maar het paard is niet van haar.. dus zal ze eerst moeten overleggen met de eigenaar..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
loriene schreef:Ik zou eerst gaan longeren zonder de touwtjes,kijken en aftasten wat het paard doet.
Gaat dit goed dan zou ik de touwtjes vastmaken,niet al te kort.
Zo steeds wat opbouwen tot het paard loopt waar je ze wil hebben.
Komt ze omhoog goed voorwaarts slaan.
Heb er ook 1 gehad die omhoog kwam en die zich gewoon achterover liet vallen,ze krabbelen weer overeind en dan gaan we weer waar we waren gebleven,goed opletten en proberen ze voor te zijn.
da_re schreef:mijn paard deed dit ook. Onder het rijden, los gooien, of in de wei had ze nooit geen last.
Tijden het longeren de ene keer deed ze het perfect, de volgende dag ging het weer helemaal mis.
vanalles na laten kijken, niks kunnen vinden.
Uiteindelijk door omstandigheden paardje weg moeten doen, nieuwe eigenaar was op de hoogte, uiteindelijk paard 4x verkocht. Ik kwam er vorig jaar achter dat ze is ingeslapen op 10 jarige leeftijd. Blijkt dus maar weer dat paarden heel lang kunnen door lopen met een hele hoop pijn.
kehdra schreef:loriene schreef:Ik los liever een probleem ook op zonder te slaan.![]()
Maar zijn er geen medische reden om te gaan steigeren zul je toch wat moeten he!
Zelfs dan in slaan niet altijd dé oplossing...
In sommige situaties is een welgedoseerde en welgetimede tik wél een oplossing...