Hoe paard leren Springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chiron_

Re: Hoe paard leren Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 15:32

oke dankjewel

Lianne18_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:27

Ik raad je aan, tenminste zo heb ik het met mn haflinger gedaan, is om een paard voor je te laten springen en dat je als je eenmaal zover bent erachter aan te springen.. maar ik zou inderdaad ook beginnen met balkjes lopen en dan steeds een klein stukje hoger.
Rustig opbouwen, spieren opbouwen in de achterhand en dan moet het vanzelf goedkomen.
Maar volgens mij, kan een pony/paard van zichzelf al wel springen, maar als je paard/pony het nog nooit gedaan heeft is het inderdaad wel moeilijk.

antje_vip

Re: Hoe paard leren Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:53

ik heb eerst balkjes voor de staldeur gelegd, zodat ze er wel over moest ;) En met springen gewoon zorgen dat ze er niet omheen kan, misschien zelf voordoen of met een ander paard? :)

bartm112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:15

in het begin zou ik heel veel balkjes draven en later een heel klein kruisje springen ik had bij mijn verzorg pony dat hij de eerste keer er over heen draafde maar later had ze door dat ze erover moest springen

tip als je het paard op een hindernis afstuurd ook de sprong maken anders leert het paard weigeren en dan wordt het heel moeilijk

Gr Bart

saarthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:15

Wat ze zeggen. rustig opbouwen en niet te veel willen.
en ook niet denken zullen we nog eentje hoger springen. Want anders gaat het altijd verkeerd.
veel succes :D

BMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 04:11

marissie170 schreef:
Joolien schreef:
Ja maar doe dat NIET met longeren, desnoods aan de hand als je het niet onder het zadel durft. En neem les, je kunt dit niet in je eentje. Ben je bekend met een grondbalk, met afstanden? Heb je vaker gesprongen en hoe vaak?

En Ja, les neem je ook om een paard iets te leren. En aangezien je blijkbaar nog niet weet hoe je een paard leert springen moet jij blijkbaar ook nog wat leren...

Oke, bedankt voor de tip, dus aan de hand.
Ik durf het wel in het zadel is voor mij zeker geen probleem. Ik doe het ook niet helemaal in mijn eentje maar over het algemeen wel. Daar ben ik allemaal mee bekend. Hoevaak ik gesprongen heb ; ik spring al 5 jaar...

Ik vraag om TIPS en hoe je het het beste kunt doen.

5 jaar is niet al maar pas. in de ruitersport blijf je leren en als je pas 5 jaar springt kan ik je alleen adviseren om dit onder begeleiding te doen. dus lessen