Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
delerium schreef:Ik mis hier eigenlijk je vraagstelling een beetje... Is het de vraag of het normaal is om bij het nastreven van een natural-manier van paarden houden het gebruikelijk is om een jaarling te longeren, of heb je dit gehoord/gezien en ben je op zoek naar mensen die je een waarom ervan kunnen uitleggen?
Ik zou niet zo blij zijn als ik jouw stalgenootje was en je zonder bij mij verhaal te halen een topic over me zou plaatsen. Wat geeft diegene zelf voor reden?
TwinkleJulie schreef:ik vind longeren best kunnen voor een jaarling,maar natuurlijk niet te vaak. 1 of 2 keer per week is voldoende en niet langer dan 10min.
Het vrijspringen vind ik nog veel te vroeg!
KBTP schreef:Mijn veulen wordt 15 Juli 1 jaar, ik ben nu begonnen met grondwerk. Het is een hengstje en nu al werkwillig, als ik met mijn paard in de wei rijdt loopt hij ernaast en kijkt zeg maar wat Niels doet. En ik weet zeker dat als ik nu niet met hem begin het nooit meer wat wordt.Hij wordt dus ook vanaf nu goed onder handen genomen en meer mee gedaan als voorheen. Ik vind dat je een veulentje, jaarling, enter, twenter best beweging kan geven en oefeningen kan doen als het maar een verantwoord blijft.