Jong paard loopt met hoofd naar buiten tijdens longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

skins

Re: Jong paard loopt met hoofd naar buiten tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:57

Maren dat is geen goed idee ;). Een jong paard moet getraind eerst getraind worden en kan eventueel gecorrigeerd worden door een hulpteugel. Als je die goed gebruikt ...
Bij een jong paard zou ik nog geen hulpteugels gebruiken.

Giada: Ik vind ook dat een bithoofdstel niet perse moet, het kan ook met een gewoon halster of touwhalster. Zo kan het paard misschien eerst nog even wennen aan het werken.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:12

je paard doet dit waarschijnlijk omdat de balans nog niet helemaal goed is. Als het paard dus het hoofd zo trekt dan zou het het paard helpen om op 4 benen te blijven staan het paard vind dit dus erg moeilijk maar met de juiste ondersteuning komt het goed. :D

groetjes nanette

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:44

Wauw, het topic is ineens weer tot leven :P

Bedankt voor de reacties :)

Ik wil nog geen hulpteugels gebruiken, ik had er een gekocht (z'n los touw van kavalkade).
Maar ik vind het nog te vroeg daarvoor. Ze trekt al minder, dus ik denk dat het inderdaad haar spieren zijn.
Die probeer ik nu wat meer op te bouwen, ze is nu alleen aan het puberen
Ze bokt wat meer de laatste tijd en is nogal aan het uittesten, dus er is niet erg veel vooruitgang.

Volgende week mag ze gelukkig op het land, dus dan zal ze de meeste energie daar kwijt kunnen en wordt het puberen hopelijk minder ;)

O ja, volgende week heb ik als het goed is longeerles, ik heb namelijk vrij weinig ervaring en ik wil het goed leren, zeker met zo'n jong paard.