Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
knooopje schreef:[...]al ben ik er niet zo een voorstander van om eerst het paard te trainen zodat het paard meer spieren heeft en conditie,dit kan namenlijk erg tegen je werken,hoe meer lucht en spieren... hoe meer kracht en uithoudingsvermogen hij heeft om jou een hele mooie luchtreis te bezorgen.
Lies21 schreef:Ik ben het ook eens met knoopje!
En eerlijk gezegd, ik heb het met een paard heel erg fout zien gaan die alleen maar met de kop naar de sterren liep te kijken!!!
Rug is helemaal naar de $%^#! Denk er dus goed over na wat je doel is en wat je wilt bereiken. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met je paard uiteindelijk wil gaan doen. Heb je een instructeur? Overleg het daarmee....... 1000 verschillende manieren 1000 verschillende doelen en paarden!!
Lies21 schreef:Ben ik dan de enige die dit juist MET bijzet moet?! Natuurlijk niet de eerste paar keren, maar zeker wel in de opleiding van een jong dier!! Er zijn natuurlijk tientallen manieren om een paard bij te zetten, je kan idd het paard "dwingen" maar je kan ook het paard "vragen" en laten nadenken over zijn/haar acties. Een jong paard moet juist leren om over de rug te lopen, ontspannen, ruim en goed voorwaarts en massa goed neer te zetten. Als je het over "dwingen" hebt leer je een paard natuurlijk nooit op eigen benen lopen.... Maar een pessoa daarentegen, nodigt het paard uit om na te denken over de consequenties van het voorwaarts neerwaarts zonder de "dwingen"... mits deze natuurlijk goed is afgesteld.... Dus ja, in goede training ben ik er juist voor!!! MITS GOED IN GEBRUIK!