fietsen met paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_v_h

Re: fietsen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:09

Genoeg touw geven is het halve werk. Dan doen ze afstand houden, -is de bedoeling- uit zich zelf. Ga op je gemak eerst is even langzaam fietsen ;)

xAlice__Gio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:35

Als hij af en toe veel energie heeft kan je het beter niet doen.. toen ik het voor het eerst met die van mij probeerde deed hij gelukkig super braaf en had het waarschijnlijk al vaker gedaan! je pony moet eerst netjes aan de hand lopen en als jij wilt stoppen moet hij dat ook doen, pas dan zou ik de fiets erbij pakken ;)

Irena_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:40

Hoi,

Ik ben vorig zomer regelmatig eens op pad geweest met mijn paard naast de fiets.
Ik heb nog een tip: gebruik een fiets waarbij je met de benen aan de grond kunt.
Dit is makkelijk als je plotseling moet stoppen.
En houd het paard op een armlengte afstand, anders komt ie met zijn hoofd tegen het stuur of met z'n benen tegen de trappers.
Het is leuk om te doen!
Succes.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:41

men neme een fiets, een halstertouw, een halster... en heel belangrijk.. een paard :+

dat zijn de dingen waar je aan moet denken :j uiteraard als je een heel 'lastig' paard hebt moet je natuurlijk wel voorzichtig doen :j

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:44

ik fiets ook altijd met mijn paard en dat is een hele lastige hete andalusier als ik er op zit, maar naast de fiets perfect gewoon aan het halster.heerlijk vindt hij het even lekker op zijn eigen benen

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:54

dee het ook met mijn pony maar alleen als ze van het ene weiland naar het andere moest wat 2 dorpen naast elkaar lag dus niet echt de behoefte had om te lopen.
heb haar ook keer mee gehad toen ik achter op scooter zat dit omdat ze was ontsnapt ; jaa waar zou ze zijn wij haar zoeken ston ze mooi in duitsland te koekeloeren bij haar oude weiland :P jaa waren op scooter dus dan maar zo super braaf.
maree met mijn paard doe ik het echt niet vind het ook vrij link het was gewoon dat die pony hondsbraaf was:P

MilaMila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:15

De laatste paar keer ging 'ie de hele tijd stilstaan. En dan wilde hij weer links en dan weer rechts. Blijkbaar vindt hij het toch niet zo leuk. Jammer, want de eerste keren ging het zo leuk. Misschien dat hij het over een tijdje weer wil.

jacqueline44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:24

Ik fiets ook altijd met mijn shetlander, geen probleem, wel doe ik hem zijn hoofdtel in en zorg ik voor een rustige route, je weet maar nooit, het is levende handel! Ik doe regelmatig als oefening, als ik ernaast loop, mijn rechterarm overdreven naar voren/ naar de zijkant en van me af, zodat ie snapt dat ie tov die hand zijn afstand moet houden. Trek ik mijn arm in, heb ik dus nog 50 cm speling. En dat is de ruimte die ie dus evt. opzij kan springen als ie schrikt, zodat ie niet meteen "in" mijn fiets zit...
Nu hoor ik je denken: ja, met je shet!! Maar met mijn volbloed deed ik het ook vaak, naar de wei toe en terug.. Gewoon een kwestie van doen! Als ie naast je kan lopen als jij ook loopt, dan kan ie t ook als jij op de fiets zit, zo is mijn bescheiden mening.. Gewoon regelmatig het zelfde weggetje op die manier afrijden en hij gaat het vanzelf snappen..
Ik doe er expres geen longe aan, zoals sommige mensen, omdat je dan zo'n mega bos in je hand hebt, maar dat is ieder voor zich natuurlijk..

Nou, ik hoop dat je er wat mee kan!

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:05

kan je helaas niet helpen heb hier geen ervaring mee :o
(lees daarom dit topic ook even mee)

0727miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:10

Zelf durf ik het echt niet, maar ik kan niet eens fietsen met een hond, laat staan met een paard. De hengstenhouder waar ik mijn paard heb gekocht (slechts 19 jr geleden), maakte de hengsten keuringsklaar aan de fiets. Idd waren ze eerst goed afgericht op stemcommando's. Dan kunnen de hengsten veel sneller draven en ook veel langer dan wanneer je ernaast rent. Ik vind het wel een superidee. Misschien probeer ik het nog wel eens...

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:12

ik fiets wel vaker met mijn paard door de polders, langs de drukke weg.
gaat altijd goed, gaat wel eens in drafje ervandoor, dan fiets ik gewoon mee, je moet alleen wel terugtraprem en handrem hebben, anders is het gevaarlijk.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:25

Ik ga het zondag voor het eerst proberen met mijn welsh A, wel met hulp want er rijden daar regelmatig zware tractoren en je weet het nooit.
Naar aanleiding van dit topic maandag het commando BERM aangeleerd :P , dat werkt wel, alleen op het einde had ie er niet echt zin meer in, maar toen kwam ik erachter dat ik ook al een uur aan het lopen was :+
Dus voor mij is het niet heel erg bevestigd dat commando, maar ik denk dat ik het wel durf :D

MilaMila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:06

Raimondlover schreef:
Ik ga het zondag voor het eerst proberen met mijn welsh A, wel met hulp want er rijden daar regelmatig zware tractoren en je weet het nooit.
Naar aanleiding van dit topic maandag het commando BERM aangeleerd :P , dat werkt wel, alleen op het einde had ie er niet echt zin meer in, maar toen kwam ik erachter dat ik ook al een uur aan het lopen was :+
Dus voor mij is het niet heel erg bevestigd dat commando, maar ik denk dat ik het wel durf :D

Leuk! Ben benieuwd hoe het gaat :D

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:12

Fietsen met paard is echt de stomste wat je kan doen, ik heb al aantal ongelukken meegemaakt dat fietser door ongeluk om met paard te gaan fietsen in ziekenhuis is beland. Ongeluk zit in kleine hoekje, wie weet komt een van de hoeven in de spaken terecht en wat doe je dan???

MilaMila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 10:18

Th0mas schreef:
Fietsen met paard is echt de stomste wat je kan doen, ik heb al aantal ongelukken meegemaakt dat fietser door ongeluk om met paard te gaan fietsen in ziekenhuis is beland. Ongeluk zit in kleine hoekje, wie weet komt een van de hoeven in de spaken terecht en wat doe je dan???

Ik hoor ook regelmatig van mensen die van hun paard af vallen en daarbij in het ziekenhuis belanden...

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:31

MilaMila schreef:
Raimondlover schreef:

Leuk! Ben benieuwd hoe het gaat :D

Nou ik heb een bravertje hoor :)

Het is gelukt, ik vertrouw hem wel, uiteraard wel nog een paar keer met hulp voor de zekerheid maar het lukt zeker wel :D

MilaMila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:47

Leuk! Ben benieuwd hoe het gaat :D[/quote]

Nou ik heb een bravertje hoor :)

Het is gelukt, ik vertrouw hem wel, uiteraard wel nog een paar keer met hulp voor de zekerheid maar het lukt zeker wel :D[/quote]

Leuk om te horen. Kun je lekker afwisselen met de training. Ik vind het ook zo gezellig:-) Kun je lekker tegen je moppie kletsen tijdens het fietsen.

Baldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:10

Hey, als je gaat fietsen met je paard moet je oppassen dat hij je niet van je fiets trekt. Je moet zorgen dat je niet zwalkt over de weg als je de eerste keer met je paard gaat fietsen. Als je goed met één hand kan fietsen kun je beter met één hand fietsen zo heb je meer controle over je paard. en gewoon oefenen

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:11

Baldi schreef:
Hey, als je gaat fietsen met je paard moet je oppassen dat hij je niet van je fiets trekt. Je moet zorgen dat je niet zwalkt over de weg als je de eerste keer met je paard gaat fietsen. Als je goed met één hand kan fietsen kun je beter met één hand fietsen zo heb je meer controle over je paard. en gewoon oefenen

Dat heb ik gedaan, helptertje achter me, als er iets gebeurd kon ik zo me fiets laten vallen en verder te voet. Ben begonnen in stap, maar dat ging zo traag dat ik behoorlijk slingerde en dan loopt ie gewoon achter je aan.
Kan hem wel de berm in sturen en ik denk dat als ik dat meer doe het ook wel beter gaat, ging al vrij snel draven(gelukkig issie enorm goed op stem(gaat dit jaar ook voor de kar, dit is een handige combi ermee trouwens) dus het draven ging meteen wel goed. Hij is alleen enorm onderdanig en loopt snel achter de fiets ipv ernaast, dit moet nog wel een beetje veranderd worden natuurlijk, hij schrikt dan wel niet meer zo snel, maarja je weet nooit.
Ik kan hem wel makkelijk naast me trekken en zelfs zn hoofdstel even vastpakken om hem bij me te houden ipv achter. (voordeel van een welsh A :D)
Er valt dus nog zeker wel t een en ander te verbeteren, maar k denk dat dat gewoon een kwestie is van veel doen :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:51

Ik fietste altijd met een shetlander hengstje, die ging verder van mij af als ik tegen zijn wang duwde en als ik 'berm' zij ging hij in de berm lopen :D

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:38

Vandaag een heerlijk stukje gefietst met mijn haflinger. Gewoon met touwhalstertje, touw, (vouw)fiets (met terugtraprem), paard en een paar brokjes om 'm aan de goede kant van de fiets te houden (lang leve clickertraining!) :-)

MilaMila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:34

e_horse schreef:
Vandaag een heerlijk stukje gefietst met mijn haflinger. Gewoon met touwhalstertje, touw, (vouw)fiets (met terugtraprem), paard en een paar brokjes om 'm aan de goede kant van de fiets te houden (lang leve clickertraining!) :-)

Leuk!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:38

Ik fietste wel eens met mijn verzorgpony :j
Wel altijd met hoofdstel en een touwtje door het bit, niet met halster. Het ging altijd prima, ze bleef netjes op afstand en paste zich aan mij aan. Was ook wel een 100% verkeersmak diertje en we gingen alleen maar door doodstille polderweggetjes... Stap/draf ritjes.

Ik heb wel eens een meisje met een pony zien fietsen die naast haar galoppeerde, maar dat vond ik om eerlijk te zijn toch wel link...

Toevoeging: mijn verzorgpony zat op de grens van een D- en een E-pony :)