dreigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjeik

Re: dreigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:02

Als je timing goed is dan kan de pony niks anders dan de klap koppelen aan zijn misdaad, Tara. Meteen er in batsen. Dan is het dreigen voor altijd verleden tijd. Ik wed dat het dier binnen vijf minuten weer bij haar komt en nooit meer dreigt.

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:03

sjeik schreef:
Zodra hij dit doet, pak de stalbezem en geef hem zo'n veeg dat hij niet meer weet waar hij is. Dan doet hij het nooit weer.
Ruzie krijg je hier niet hoor. Ik denk dat je eerder ruzie hebt met de pony. En dat is wel op te lossen. Zodra hij dreigt dien je hem een stevige mep toe, die indruk maakt. Ik wed dat hij binnen vijf minuten allerliefst met je wil knuffelen.

Bedankt..
En ik wil niet de indruk maken als ruziemaker,
al wat ik zeg is niet gemeen bedoeld, ook al lijkt dit mss zo..
het is alleen jammer dat er zo velen zijn die Ons pss in het negatief bekijken..

@ _Tara_
zal eens kijken.
en over sjeik,.. is dit nu goed of slecht? jouw antwoord is dubbelzinnig..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:04

Wat is er dubbelzinnig aan methode (vul schoenmaat in)? Geef hem een flinke schop met de wreef van je voet. Of een flinke veeg met die bezem. Een keer een flinke correctie en hij doet het nooit meer.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-12-09 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:05

@ Sjeik: Maar dat is vaak 't probleem, dat je timing te laat is. Persoonlijk zou ik 't eerst op een andere manier proberen op te lossen. Slaan kan altijd nog wel.

Laura, ik ben het dus niet eens met de aanpak van Sjeik.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:07

Wat bedoel je, Laura? Ik bedoel het als volgt. Jij moet je pony dat dreigen afleren, voor hij je een keer echt grijpt. Hiermee krijg je ook dat hij respect voor je gaat krijgen en je als baas ziet. je mag hem best zo'n dreun geven dat hij niet meer weet waar hij is. Dan weet hij waar aan hij die dreun te danken heeft, aan zichzelf. Paarden zijn niet gek.
Tara en wat doe jij als een paard je aanvliegt? Weglopen?

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:09

In de stal is hij aardig..
Maar meestal staat hij op de wei, als ik aankom..
Dan roep ik hem binnen en komt hij braaf,..
Ik ga hem vandaag niet roepen en ga gewoon de wei op,..
Wél met touw.!
Ik ga gwn uitproberen, zien wat het beste is,..
ik ga nu offl.
Tot morgen?!

L&B;

( hoop op succes )

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:09

sjeik schreef:
Wat bedoel je, Laura? Ik bedoel het als volgt. Jij moet je pony dat dreigen afleren, voor hij je een keer echt grijpt. Hiermee krijg je ook dat hij respect voor je gaat krijgen en je als baas ziet. je mag hem best zo'n dreun geven dat hij niet meer weet waar hij is. Dan weet hij waar aan hij die dreun te danken heeft, aan zichzelf. Paarden zijn niet gek.
Tara en wat doe jij als een paard je aanvliegt? Weglopen?

dat bedoel ik!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:12

@ Sjeik: Als een paard je echt aanvliegt is er toch wel iets flink mis met dat paard. Als ik, als leider, goed sta, heeft een paard geen mogelijkheid mij te bijten/trappen. Als het ook duidelijk genoeg is dat ik de leider ben zal hij dat niet eens doen.
Wil een paard mij toch bijten/trappen. Heb 't nog niet meegemaakt eigenlijk. Als 't m'n eigen paard zou zijn zou ik 't negeren en opnieuw duidelijk maken wie de leider is via eigen ruimte/grondwerk/loswerken zoiets. Als 't een paard van iemand anders zou zijn, tja dat lost die ander dan zelf maar op.

@ Laura: Als jij jouw paard roept op de wei, komt hij dan naar jou toe en aai je hem dan vrolijk? Daar gaat 't dan namelijk al fout. Paard loopt dan zo jouw eigen ruimte in en jij beloont 'm nog ook. Natuurlijk is 't heel goed dat je paard naar jou toe komt, maar hij moet wel op tijd stoppen. Wanneer op tijd is bepaal je zelf. Als hij met z'n neus maar niet aan je kan komen. Succes!

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:13

Ik heb zo'n boek, en daarin staat ook een paar bladzijdes over 'persoonlijke ruimte beschermen'..
Alleen, daar spreken ze alsof alle paarden braaf zijn, ze houden er niet echt rekening mee dat er ook stoute' pony's zijn,..

L&B;

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:13

Beste Laura, je moet het een beetje zo zien: jij wil graag gelijk zijn aan je pony zodat hij jou lief vindt. Maar zo werkt het niet in de paardenwereld. Zoals hierboven ook al wordt beschreven heeft een paard een leider nodig die hem vertelt wat wél en wat niét kan. Hij mag een heleboel, maar hij mag ook sommige dingen niet, zoals bijten, happen, steigeren etc. Ook niet soms, nee, nooit! Dus ook niet, zoals jij zegt, twee keer dat hij dat gedaan heeft. Hij mag dat niet, nu niet, nooit niet, simpel. Dan weet hij hoe het werkt. Anders zal hij altijd blijven proberen, omdat hij het soms wel mag en soms weer niet.

Zie het zoals jouw ouders...Jij vindt ze misschien niet altijd aardig, soms verbieden ze je misschien dingen, soms mag je dingen niet doen of zeggen, maar uiteindelijk doen ze het voor jouw bestwil. En uiteindelijk hou je toch ook heel veel van je ouders toch? Ondanks dat ze grenzen stellen. Zo moet je het ook zien bij je paard. Stel voor jezelf duidelijke regels op, zoals "niet bijten", "niet dreigen" en "niet steigeren". Niet af en toe wel, omdat hij het niet zo slecht bedoelt en hij eigenlijk heel lief is, nee: NOOIT! Als je dat volhoudt, krijgt je pony echt geen hekel aan je, sterker nog, hij zal jou nog liever gaan vinden omdat hij weet wat wel en niet mag en hij het dus allemaal heel goed snapt :) Succes!

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:16

_Tara_ schreef:
@ Sjeik: Als een paard je echt aanvliegt is er toch wel iets flink mis met dat paard. Als ik, als leider, goed sta, heeft een paard geen mogelijkheid mij te bijten/trappen. Als het ook duidelijk genoeg is dat ik de leider ben zal hij dat niet eens doen.
Wil een paard mij toch bijten/trappen. Heb 't nog niet meegemaakt eigenlijk. Als 't m'n eigen paard zou zijn zou ik 't negeren en opnieuw duidelijk maken wie de leider is via eigen ruimte/grondwerk/loswerken zoiets. Als 't een paard van iemand anders zou zijn, tja dat lost die ander dan zelf maar op.

@ Laura: Als jij jouw paard roept op de wei, komt hij dan naar jou toe en aai je hem dan vrolijk? Daar gaat 't dan namelijk al fout. Paard loopt dan zo jouw eigen ruimte in en jij beloont 'm nog ook. Natuurlijk is 't heel goed dat je paard naar jou toe komt, maar hij moet wel op tijd stoppen. Wanneer op tijd is bepaal je zelf. Als hij met z'n neus maar niet aan je kan komen. Succes!

Bedankt!!
Ik heb een hoop aan jullie!

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:18

Tara.
Eerst dit. Er zijn genoeg paarden die zo zijn doorgedraaid dat ze mensen aanvliegen. Dan maakt het niet uit hoe je staat. Ze willen je pakken en doen dit ook.
Ik snap dit even niet, als je paard je wilt bijten of trappen negeer je dit? Hoe kun je dit negeren.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:24

Ts, ik vind het lief dat je zo voor je pony opkomt en je houd vast heel veel van hem.
Maar ook jouw lieve pony kan de baas spelen over je en dat kan gevaarlijk zijn.
Lijkt of je het gedrag een beetje goed wilt praten.
Ik wil je wel aanraden om het meteen aan te pakken, is uiteindelijk beter en vriendelijker voor jiu en je pony.

Bij ons is het helaas al verder gevorderd, ik kan heb nu helaas niet aanpakken, door mijn lichamelijke beperkingen en angsten en heb voor mijn pony en mij besloten dat het beste voor ons is dat we hulp inschakelen.
Helaas is zijn opvoeding er wat bij ingeschoten omdat het met mij niet zo gaat, ik wou dat het anders was gegaan voor ons bijden, hij kan ook erg macho doen en ineens drie keer groter worden.
Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld en wou hem vakantie geven tot ik weer kon, maar meneer krijgt veel te veel praatjes.
Soms heb je helaas geen keus.

Gisteren heeft hij me een trap gegeven kon meteen door naar de ha., en rukte zich vaak los, wou door me heen lopen, bijten.
Laatst ook al bijten, door me heen willen lopen, als ik de stal open wil ie naar buiten stormen.
Moest hem vanmorgen helaas met de zweep naar buiten zetten omdat ie telkens door me heen wil stormen als ik de stal open doe om hem buiten te zetten.
Ik stond er met trillende benen, was er naar van maar wou hem buiten zetten, bijna dacht ik van, dan blijf je maar binnen.
Maar ik wil tuurlijk ook geen bommetje krijgen, hij is nu al niet makkelijk.
Normaal ben ik niet van de klappen maar soms moet je.

Pony denk ook niet van sorry dat je nu nog meer pijn in de rug hebt en pijn in je arm, kreeg zelfs geen bloemetje van hem.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:28

@ Sjeik: Paarden die zo zijn doorgedraaid kom ik niet eens bij in de buurt. Is natuurlijk wel een verschil ja. Een paard dat op je af komt rennen om je te bijten/trappen of een paard dat een keer naar je hapt. Een paard dat op mij af komt zou komen rennen, daar wil ik niet eens bij in de buurt zijn.
Een paard dat een keer naar me hapt is heel makkelijk te negeren. Zoals ik al zei, eigen ruimte houdt in dat je paard op een afstand staat waarbij 'ie jou met z'n neus niet kan raken. Kan 'ie me dus ook niet bijten. Kan ik 't ook negeren.
Ik zoek zelf altijd liever eerst naar de onderliggende oorzaak. Want waarom zou een paard in godsnaam zomaar bijten/trappen? Een paard is een vluchtdier. Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn wil 'ie gaan trappen/bijten.

Moet nu 2 uur in de trein zitten... Zal vanavond weer bijlezen en reageren. Ik begrijp dat iedereen z'n eigen methodes en manieren heeft om problemen op te lossen. Ik zie alleen zelf je paard slaan en trappen gewoon als aller aller laatste redmiddel omdat 't vaak puur uit onmacht gebeurd.

@ R.X.: Paarden met zo'n grote mond weten vaak gewoon totaal niet wie er de leider is dus gaan ze gekke dingen doen. Heb het zelf precies hetzelfde gehad als jou hoor met m'n tinker. Ik moest haar maar slaan en ze was gevaarlijk, ik zou nog eens dood blijven en weet ik 't wat. Heb dat toen gedaan hoor, heb haar vaak genoeg geslagen en "gedwongen" om dingen te doen. Tot ze ineens helemaal niks meer wilde. Niks meer leuk vond, nergens meer zin in had. Heb haar toen verkocht en waar ze nu staat heeft ze 't super. Heel de dag buiten in een kleine kudde. Die mensen geloofden niet dat ik 't over hetzelfde paard had. In een kudde 24/7 buiten staan kan soms al een heel stuk helpen om je "onhandelbare, gevaarlijke" paard weer normaal te maken.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 29-12-09 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:30

Hoi TS,

Volgens mij heb jij een hele leuke, maar ook hele slimme pony ;) Hij weet namelijk precies hoe ver hij kan gaan, zodat
jij nog denkt; hij doet het maar af en toe en verder luistert hij goed en is ie super lief!

Een paard is een kudde dier en heeft een duidelijke leider nodig. Net als honden, als je daar niet duidelijk tegen bent, kunnen ze vals worden. Vaak omdat ze daardoor onzeker worden, want er is niemand die verteld hoe alles moet en meestal uit zich dat in ongewenst gedrag. Met paarden is dat ook zo.

Juist als jij je als leider gedraagt kan je nog meer lol hebben met je pony, omdat jullie dan allebei weten waar de grenzen liggen. Dat is voor allebei fijn!
Dit betekend dat je misschien soms wel eens boos moet worden, maar dat neemt hij je echt niet kwalijk hoor! ;) Als je maar eerlijk bent: Goed gedrag moet je belonen (heel belangrijk) en voor slecht gedrag straf geven, ook al betekend dat een schop onder zn kont.

Paarden in een kudde gaan ook niet lief aan elkaar vragen of ze aub op willen houden :D
Als hij "gewoon" vervelend doet kan je best een boze stem op zetten, maar als hij bijt of schopt (of het probeert) moet je hem al een lel / schop gegeven hebben voordat hij zn voetjes weer op de grond heeft staan. Dat lijkt heel zielig, maar zo doen paarden dat onderling ook en je zal zien dat hij heel snel door heeft wat de bedoeling is ;) (en hij voelt er minder van dan dat je denkt hoor) Ik ben ook absoluut geen voorstander van meppen, maar ontvang ze ook niet graag! ;)

Hopelijk is dit verhaal een beetje duidelijk ;) Het belangrijkste is dat je met veel plezier (en veilig) met je pony om kan gaan!

Succes!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:41

Niemand maakt ruzie, iedereen doet een poging je te helpen Laura, maar het kwartje schijnt niet zo te vallen bij je (en dat is ernstig).
Overigens hier wordt gepraat over een paard "dat je echt aanvliegt". Dat is hier duidelijk niet het geval, geen mens overleeft een serieuze aanval van een paard. En dat is de ernst van de zaak, je hebt te maken met een organisme vele malen groter en sterker dan jij die jou domineert, het is geen overdrijving dat dit kan escaleren naar ernstige ongelukken.
Als ik jou was zou ik terug gaan naar de basis en met behulp van een goede instructeur een gezonde relatie met dit paard opbouwen, niet een "gelijkwaardige vriendschap" of dergelijke onzin (dan kun je beter een chiwawa nemen, niet zo erg als die je bijt), jij moet de onbetwiste leider zijn, onbetwist omdat je fysieke strijd om dominantie onherroepelijk verliest. Anders ben je overgeleverd aan de grillen van je paard.
Je probleem is des te groter omdat je paard al doorheeft dat je niet de leider bent...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:22

_Tara_ schreef:
@ Sjeik: Paarden die zo zijn doorgedraaid kom ik niet eens bij in de buurt. Is natuurlijk wel een verschil ja. Een paard dat op je af komt rennen om je te bijten/trappen of een paard dat een keer naar je hapt. Een paard dat op mij af komt zou komen rennen, daar wil ik niet eens bij in de buurt zijn.
Een paard dat een keer naar me hapt is heel makkelijk te negeren. Zoals ik al zei, eigen ruimte houdt in dat je paard op een afstand staat waarbij 'ie jou met z'n neus niet kan raken. Kan 'ie me dus ook niet bijten. Kan ik 't ook negeren.
Ik zoek zelf altijd liever eerst naar de onderliggende oorzaak. Want waarom zou een paard in godsnaam zomaar bijten/trappen? Een paard is een vluchtdier. Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn wil 'ie gaan trappen/bijten.

Moet nu 2 uur in de trein zitten... Zal vanavond weer bijlezen en reageren. Ik begrijp dat iedereen z'n eigen methodes en manieren heeft om problemen op te lossen. Ik zie alleen zelf je paard slaan en trappen gewoon als aller aller laatste redmiddel omdat 't vaak puur uit onmacht gebeurd.

@ R.X.: Paarden met zo'n grote mond weten vaak gewoon totaal niet wie er de leider is dus gaan ze gekke dingen doen. Heb het zelf precies hetzelfde gehad als jou hoor met m'n tinker. Ik moest haar maar slaan en ze was gevaarlijk, ik zou nog eens dood blijven en weet ik 't wat. Heb dat toen gedaan hoor, heb haar vaak genoeg geslagen en "gedwongen" om dingen te doen. Tot ze ineens helemaal niks meer wilde. Niks meer leuk vond, nergens meer zin in had. Heb haar toen verkocht en waar ze nu staat heeft ze 't super. Heel de dag buiten in een kleine kudde. Die mensen geloofden niet dat ik 't over hetzelfde paard had. In een kudde 24/7 buiten staan kan soms al een heel stuk helpen om je "onhandelbare, gevaarlijke" paard weer normaal te maken.

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet gauw voor een klap uitdelen hoor.
Niet dat ik een verkeerde indruk geef, maar ik kan hem echt haast niet terug zetten en hij wil dwars door me heen stormen en we lopen nu een beetje vast, hoop dat we gauw goede hulp krijgen.
Ben hard voor ons op zoek.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:32

R.X. schreef:
_Tara_ schreef:

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet gauw voor een klap uitdelen hoor.
Niet dat ik een verkeerde indruk geef, maar ik kan hem echt haast niet terug zetten en hij wil dwars door me heen stormen en we lopen nu een beetje vast, hoop dat we gauw goede hulp krijgen.
Ben hard voor ons op zoek.

Heb je wel eens gezien hoe paarden onderling met elkaar omgaan? Een schop van jou komt echt niet zo hard aan hoor, zolang het het maar op het juiste moment doet (dus binnen 1 seconde na de " overtreding"). Om je een voorbeeld te geven:
Ik heb 3 jaar geleden een veulen gefokt bij mijn merrie. Na een aantal weken liepen we naar de wei (moeder aan het touw, veulen los ernaast). Zo uit het niets springt die kleine me in de nek. Ik heb me (en dit was een reflex hoor) direct omgedraaid en haar een flinke schop verkocht. Ze schrok zich een hoedje (ik ook) maar daarna zijn er nooit mee problemen geweest en bleef ze keurig uit mijn personlijke ruimte. Het is echt niet zielig, paarden hebben baat bij duidelijkheid en die moet jij ze geven.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:51

Ik weet dat paarden elkaar onderling flink schoppen/bijten. Maar paarden weten precies wanneer ze dat moeten doen. Die hebben precies de juiste timing. Wij zijn vaak te laat en blijven boos op ze. Daar heeft een paard niks aan.

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:04

_Tara_ schreef:
Ik weet dat paarden elkaar onderling flink schoppen/bijten. Maar paarden weten precies wanneer ze dat moeten doen. Die hebben precies de juiste timing. Wij zijn vaak te laat en blijven boos op ze. Daar heeft een paard niks aan.

Ik heb ongeloofelijk nieuws..
Gisteren en vanmorgen was fantastisch..

Gisteren ( jammer genoeg aan het regenen ), stond Beauty binnen ( in en uitloopstal, kan kiezen,.. )
Ik ging naar binnen, en ipv hem een aai een peeke te geven had ik een touw vast. ( peeke in mijn zakken )
Hij wou direct binnenkomen in mijn ruimte, maar ik zwaaide met het touw.
Eerst wou hij toch nog een paar keer proberen om naar mij toe te gaan,..
maar al snel had hij door wat de bedoeling was..
Hij was zo braaf as iet, luisterde perfect en zijn oogjes straalde.. (by my ook! xD )
Vanmorgen juist het zelfde..
Hebben op de wei gespeeld, ik met het touw, samen rondjes gelopen, was kei braaf,
niks verkeerd poberen doen, en hij genoot ervan,...
Ik ga dit verder blijven doen,
het gaat echt goed komen!..
Ben echt super blij!
( weet ook wel dat het niet op 1,2,3 opgelost is, maar hij doet écht zijn best! Werkt goed mee.. )
Ik denk dat Beauty iemand nodig had die hij kan vertrouwen, hem zegt wat mag en niet mag,..
Iemand die met hem speelt,.. Echt een kuddetje..
Ik ben echt blij..!
Reacties?

L&B;

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:47

Je moet jezelf ook niet gaan zien als een kuddeleider hoor, want dan kunnen er ook problemen ontstaan,Maar wat super dat je er toch mee begonnen bent!

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:56

LeonieL schreef:
Je moet jezelf ook niet gaan zien als een kuddeleider hoor, want dan kunnen er ook problemen ontstaan,Maar wat super dat je er toch mee begonnen bent!

Ik zie mezelf niet aan als een kuddeleider, integendeel, ik ben nog maar net begonnen,
en ik ben fier dat het al zo goed gaat,
maar zoals ik al zei : "Beauty is géén gemene pony, hij is soms wat bijterig, das al..
Er staan véle ergere gevallen beschreven op bokt.
Je moet dáár maar eens kijken!

Laura.x

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:06

Fijn dat je met het touw al je eigen ruimte kunt bepalen en hij daar respect voor toont, als ik jou was zou ik ook stoppen met hem uit de hand te voeren, dus geen peentjes of snoepjes geven maar alleen uit de voerbak laten eten, dat helpt het bijterige happerige gedrag af te leren,
Dat paarden hard zijn voor elkaar is niet altijd juist, ze hebben voor ze trappen of bijten al een heel scenario aan waarschuwingen er aan vooraf laten gaan, eens een oor naar achteren, dreigen met het hoofd, lichaamstaal zegt heel veel en vaak is dat ene oor naar achteren al voldoende voor het andere paard om niet te naderen,
Dat kan jij met het touw ook benaderen, je paard mag niet in een cirkel komen om jou heen, de grote van die cirkel bepaal je zelf,
het is ook leuk om les te nemen zodat je fijn grondwerk met hem kan doen waardoor de rollen keer op keer weer bevestigd worden.
Vanaf de grond maak je duidelijk hoever hij kan gaan en daar heb je veel aan in de omgang en tijdens het rijden, misschien is er in ju omgeving wel iemand die je daarin kan begeleiden

Starsxhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:37

Jeemiig..;
Allemaal zo negatief over Laura.. _-:(
Het is te zien dat jullie haar niet in het echt kennen!
En jullie praten alsof haar beauty haar aanvalt?!
Echt niet, hoor!
Beauty is een brave pony die soms eens kuren heeft!
Ik heb hun eens samen bezig gezien, geweldig gewoon!
Die band van hun is geweldig! *\o/*
Daar kunnen er velen van dromen!!
Laura kan haar beauty zonder zadel en hoofdstel rijden!
En dat is zéker niet voor beginners.
beauty heeft af en toe wel eens kuren,
maar geloof me, hoeveel paardeneigenaars zijn er,
die nog nooit problemen met hun beestiie hebben gehad?
Jullie doen alsof ze een 13jarige snob is die niks van paarden afweet,
en dat klopt totáál niet..
Dus hou je commentaar maar bij je, het is toch alleen maar negatieve..
En als je haar wél kent, hun al écht bezig hebt gezien,
dan zul je denken zoals ik : << Jéémiig, wat een bullshiit storters zijn hier aan de slag geweest.>>
Beauty zou Laura nooit écht kwaad doen, pijn doen, daarvoor houdt hij teveel van haar,
en dat kan zelfs een kleutertje zien! *-:)

Joy -xxxx-

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:44

Goh...ff een quotje van jou uit een ander topic:

LauraBeauty schreef:
Cassidy schreef:
LauraBeauty, dat je het er nu niet over wilt hebben snap ik, maar gebruik je verstand en doe het niet. Als je echt heel veel van Beauty houdt, leer je hem het steigeren NIET aan!

hij KAN al steigeren, en dit is onder het zadel..
ik heb het hem jaren geleden aangeleerd, en hij steigert nooit zomaar!
ik heb het hem al jaren niet meer laten doen..!
snappen jullie het nou niet?