Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sjeik schreef:Zodra hij dit doet, pak de stalbezem en geef hem zo'n veeg dat hij niet meer weet waar hij is. Dan doet hij het nooit weer.
Ruzie krijg je hier niet hoor. Ik denk dat je eerder ruzie hebt met de pony. En dat is wel op te lossen. Zodra hij dreigt dien je hem een stevige mep toe, die indruk maakt. Ik wed dat hij binnen vijf minuten allerliefst met je wil knuffelen.
sjeik schreef:Wat bedoel je, Laura? Ik bedoel het als volgt. Jij moet je pony dat dreigen afleren, voor hij je een keer echt grijpt. Hiermee krijg je ook dat hij respect voor je gaat krijgen en je als baas ziet. je mag hem best zo'n dreun geven dat hij niet meer weet waar hij is. Dan weet hij waar aan hij die dreun te danken heeft, aan zichzelf. Paarden zijn niet gek.
Tara en wat doe jij als een paard je aanvliegt? Weglopen?
_Tara_ schreef:@ Sjeik: Als een paard je echt aanvliegt is er toch wel iets flink mis met dat paard. Als ik, als leider, goed sta, heeft een paard geen mogelijkheid mij te bijten/trappen. Als het ook duidelijk genoeg is dat ik de leider ben zal hij dat niet eens doen.
Wil een paard mij toch bijten/trappen. Heb 't nog niet meegemaakt eigenlijk. Als 't m'n eigen paard zou zijn zou ik 't negeren en opnieuw duidelijk maken wie de leider is via eigen ruimte/grondwerk/loswerken zoiets. Als 't een paard van iemand anders zou zijn, tja dat lost die ander dan zelf maar op.
@ Laura: Als jij jouw paard roept op de wei, komt hij dan naar jou toe en aai je hem dan vrolijk? Daar gaat 't dan namelijk al fout. Paard loopt dan zo jouw eigen ruimte in en jij beloont 'm nog ook. Natuurlijk is 't heel goed dat je paard naar jou toe komt, maar hij moet wel op tijd stoppen. Wanneer op tijd is bepaal je zelf. Als hij met z'n neus maar niet aan je kan komen. Succes!
_Tara_ schreef:@ Sjeik: Paarden die zo zijn doorgedraaid kom ik niet eens bij in de buurt. Is natuurlijk wel een verschil ja. Een paard dat op je af komt rennen om je te bijten/trappen of een paard dat een keer naar je hapt. Een paard dat op mij af komt zou komen rennen, daar wil ik niet eens bij in de buurt zijn.
Een paard dat een keer naar me hapt is heel makkelijk te negeren. Zoals ik al zei, eigen ruimte houdt in dat je paard op een afstand staat waarbij 'ie jou met z'n neus niet kan raken. Kan 'ie me dus ook niet bijten. Kan ik 't ook negeren.
Ik zoek zelf altijd liever eerst naar de onderliggende oorzaak. Want waarom zou een paard in godsnaam zomaar bijten/trappen? Een paard is een vluchtdier. Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn wil 'ie gaan trappen/bijten.
Moet nu 2 uur in de trein zitten... Zal vanavond weer bijlezen en reageren. Ik begrijp dat iedereen z'n eigen methodes en manieren heeft om problemen op te lossen. Ik zie alleen zelf je paard slaan en trappen gewoon als aller aller laatste redmiddel omdat 't vaak puur uit onmacht gebeurd.
@ R.X.: Paarden met zo'n grote mond weten vaak gewoon totaal niet wie er de leider is dus gaan ze gekke dingen doen. Heb het zelf precies hetzelfde gehad als jou hoor met m'n tinker. Ik moest haar maar slaan en ze was gevaarlijk, ik zou nog eens dood blijven en weet ik 't wat. Heb dat toen gedaan hoor, heb haar vaak genoeg geslagen en "gedwongen" om dingen te doen. Tot ze ineens helemaal niks meer wilde. Niks meer leuk vond, nergens meer zin in had. Heb haar toen verkocht en waar ze nu staat heeft ze 't super. Heel de dag buiten in een kleine kudde. Die mensen geloofden niet dat ik 't over hetzelfde paard had. In een kudde 24/7 buiten staan kan soms al een heel stuk helpen om je "onhandelbare, gevaarlijke" paard weer normaal te maken.
R.X. schreef:_Tara_ schreef:@ Sjeik: Paarden die zo zijn doorgedraaid kom ik niet eens bij in de buurt. Is natuurlijk wel een verschil ja. Een paard dat op je af komt rennen om je te bijten/trappen of een paard dat een keer naar je hapt. Een paard dat op mij af komt zou komen rennen, daar wil ik niet eens bij in de buurt zijn.
Een paard dat een keer naar me hapt is heel makkelijk te negeren. Zoals ik al zei, eigen ruimte houdt in dat je paard op een afstand staat waarbij 'ie jou met z'n neus niet kan raken. Kan 'ie me dus ook niet bijten. Kan ik 't ook negeren.
Ik zoek zelf altijd liever eerst naar de onderliggende oorzaak. Want waarom zou een paard in godsnaam zomaar bijten/trappen? Een paard is een vluchtdier. Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn wil 'ie gaan trappen/bijten.
Moet nu 2 uur in de trein zitten... Zal vanavond weer bijlezen en reageren. Ik begrijp dat iedereen z'n eigen methodes en manieren heeft om problemen op te lossen. Ik zie alleen zelf je paard slaan en trappen gewoon als aller aller laatste redmiddel omdat 't vaak puur uit onmacht gebeurd.
@ R.X.: Paarden met zo'n grote mond weten vaak gewoon totaal niet wie er de leider is dus gaan ze gekke dingen doen. Heb het zelf precies hetzelfde gehad als jou hoor met m'n tinker. Ik moest haar maar slaan en ze was gevaarlijk, ik zou nog eens dood blijven en weet ik 't wat. Heb dat toen gedaan hoor, heb haar vaak genoeg geslagen en "gedwongen" om dingen te doen. Tot ze ineens helemaal niks meer wilde. Niks meer leuk vond, nergens meer zin in had. Heb haar toen verkocht en waar ze nu staat heeft ze 't super. Heel de dag buiten in een kleine kudde. Die mensen geloofden niet dat ik 't over hetzelfde paard had. In een kudde 24/7 buiten staan kan soms al een heel stuk helpen om je "onhandelbare, gevaarlijke" paard weer normaal te maken.
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet gauw voor een klap uitdelen hoor.
Niet dat ik een verkeerde indruk geef, maar ik kan hem echt haast niet terug zetten en hij wil dwars door me heen stormen en we lopen nu een beetje vast, hoop dat we gauw goede hulp krijgen.
Ben hard voor ons op zoek.
_Tara_ schreef:Ik weet dat paarden elkaar onderling flink schoppen/bijten. Maar paarden weten precies wanneer ze dat moeten doen. Die hebben precies de juiste timing. Wij zijn vaak te laat en blijven boos op ze. Daar heeft een paard niks aan.
LeonieL schreef:Je moet jezelf ook niet gaan zien als een kuddeleider hoor, want dan kunnen er ook problemen ontstaan,Maar wat super dat je er toch mee begonnen bent!
LauraBeauty schreef:Cassidy schreef:LauraBeauty, dat je het er nu niet over wilt hebben snap ik, maar gebruik je verstand en doe het niet. Als je echt heel veel van Beauty houdt, leer je hem het steigeren NIET aan!
hij KAN al steigeren, en dit is onder het zadel..
ik heb het hem jaren geleden aangeleerd, en hij steigert nooit zomaar!
ik heb het hem al jaren niet meer laten doen..!
snappen jullie het nou niet?