longeren met pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 16:19

gem schreef:
Volgens de beschrijving zou je dan niet "mogen" galopperen. Maar goed, ieder zijn manier ;) .

idd..
mare als je um tussen zun voorbenen zeg maar vastmaakt..
zitten dur dan daar ook "haken" aan de singel :O
schandalig eigenlijk dat ik hem nog nooit zo goed heb bekeken..
of hoe maak je um anders vast?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:32

Koordje om de singel t.h.v. de buik en daar de teugel aan vasthaken. Nooit padvinder geweest :)*?

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 16:41

gem schreef:
Koordje om de singel t.h.v. de buik en daar de teugel aan vasthaken. Nooit padvinder geweest :)*?

euhmm padvinder nee..
wel ieder jaar meedoen met de bouwweek met de basisschool kids.. daar leer je ook het een en ander van kwa knopen haha:P

aikon

Re: longeren met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:11

Ik heb z'n longeersingel met veel ringen, ook 1 onder aan. Wel zo makkelijk. Kosten een paar centen maar heb er veel plezier van.

Tjebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:46

Ik zie veel opmerkingen over de pessoa en de wijze waarop je kunt trainen.
Heb zelf kort geleden een pessoa met handleiding gekocht en idd staan daar de diverse mogelijkheden beschreven ("hoog, midden en laag").

Maar wat er niet beschreven staat is "hoe lang" je de koorden moet maken, het lijkt mij dat dat per paar verschillend is. Wij hebben zelf een Friese merrie van 160 cm hoog. Heeft iemand een richtlijn hoelang de lijntjes moeten zijn of is dit natte vingerwerk en moet je gewoon zo lang mogelijk beginnen ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:19

Ja, da's een goeie; vond ik ook wel een beetje puzzelen. Hier hebben we hem ook vrij lang staan, maar hoe lang is moeilijk aan te geven. Zoals ik normaal gesproken voorwaarts / neerweerts rij, denk ik.