Ik longeer ook niet met een zadel, dat heb ik nieet gezegd. ik heb ook een longeer singel, maar daar heb ik geen hulpteugels aan. tot nu toen heb ik altijd zonder zadel en zonder longeersingel gelongeerd. Wat heeft een longeersingel voor nut als er geen teugels aan zitten eigenlijk? ook zonder iets op zijn rug laat hij op den duur zijn hoofd mooi zakken. Wat dat betreft doet hij het goed. Alleen in galop dat kontje naar binnen. :S
Sorry, lees net dat ik het verkeerd heb begrepen. En dat kontje naar binnen betekend toch echt dat hij scheef is en/of hier en daar vast zit. Heb je al contact gehad met een osteopaat? Ben benieuwd!
IloveAlfriee
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-09 16:12
jaa dat bedoel ik, hij komt de bocht gewoon iet door. hij kijkt met zijn hoofd heel erg naar waar hij heen moet, maar zijn lijfje rent rechtdoor !
ik ga contact zoeken met een osteopaat, keb al een gevonden in de buurt.
Kan het niet zijn dat je paard een tikkie scheef loopt?
Als je wilt blijven longeren zou ik het sowieso even een tijdje zonder hulpmiddelen doen
succes
IloveAlfriee
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-09 17:59
ik denk ook dat hij scheef is, vooral omdat hij een enorme voorkeur heeft voor linksom lopen. ik heb nog nooit met hulpmiddelen gelongeerd. Hij heeft ooit op de manege met elastiek gelopen en is dr alleen maar slechter van geworden! ( Dat is al 5 of 6 jaar geleden ofzoo )