Door het goed aan te leren kun je het onder controle krijgen, zodat ze het alleen nog op commando doen en niet als ze er zin in hebben. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Door het goed aan te leren kun je het onder controle krijgen, zodat ze het alleen nog op commando doen en niet als ze er zin in hebben. avalonnancy schreef:wat ook heel goed werkt en alleen maar geestleijk pijn doet![]()
![]()
is als hij steigerd een ei op zijn hoofd kapot slaan![]()
hij heeft namelijk het idee dat hij zijn hoofd gestoten heeft en het gevoel dat er eigeel over zijn hoofd loopt alsof er bloed over zijn hoofd loopt.
het is een rotgeintje maar het doet hem geen pijn.
onze haflingerhengst heeft het steigeren zo afgeleerdhij heeft het nooit meer gedaan
MaartJ schreef:Maar uhm als ik het goed begrijp, steigert dit paard al op commando.. dus wat zou je hier dan mee op kunnen lossen?
vannando schreef:wat wij altijd doen bij paarden die stijgeren is zodra hij stijgert opzij trekken, maar dat dan wel wanneer hij de stijgering inzet, niet wanneer hij overeind staat! en zodra je hem opzij zet eeen ontzettende rotschop geven en als het lukt een zweep in je hand houden en die op zijn hoofd meppen wanneer hij omhoog komt. dan doet het stijgeren voor hem pijn aan zijn hoofd, dat gaat ie dan weer linken en doet hij het als het goed is steeds minder..
verder geen aandacht aan besteden en nadat hij omhoog is gekomen gewoon doorrijden met waar je mee bezig was
. als je maar zelf heel consequent bent . Ragdollcat schreef:Hahahahahaha, er was een topic "Hoe leer ik mijn paard stïjgeren?" (zo schreef ze het
, moet zijn steigeren natuurlijk).
En nu is het van Help, Hoe leer ik het af? hahaha.
Je moet het steigeren overlaten aan mensen die weten wat ze doen en waarmee ze bezig zijn.
Mustang1995 schreef:vannando schreef:wat wij altijd doen bij paarden die stijgeren is zodra hij stijgert opzij trekken, maar dat dan wel wanneer hij de stijgering inzet, niet wanneer hij overeind staat! en zodra je hem opzij zet eeen ontzettende rotschop geven en als het lukt een zweep in je hand houden en die op zijn hoofd meppen wanneer hij omhoog komt. dan doet het stijgeren voor hem pijn aan zijn hoofd, dat gaat ie dan weer linken en doet hij het als het goed is steeds minder..
verder geen aandacht aan besteden en nadat hij omhoog is gekomen gewoon doorrijden met waar je mee bezig was
Hoi, sorry hoor, maar het helpt juist!
Sorry hoor eigen schuld moet hij maar niet steigeren!
Wel dom van jou eigen schuld dikke bult!
Gewoon met de achterkant van je zweep hard tusen ze oren slaan een soort van wild paard uit Rusland heeft mijn moeder ingereden en hij steigerde en ze deed dat meteen en hij heeft het nooit meer gedaan!
Ze heeft heel veel paarden ingereden dus die weet wel wat ze doet!
Mandy.
stef schreef:vannado: Alleen probleem hier is dat het paard het niet goed geleerd heeft en waarschijnlijk denkt dat het de bedoeling is. Moet je een paard dan straffen voor de fout van de ruiter?
Ragdollcat: Ik vind nergens een topic van TS over hoe je steigeren aan moet leren

Citaat:Je moet het steigeren overlaten aan mensen die weten wat ze doen en waarmee ze bezig zijn.
mijn paard zou er ook misbruik van maken

randie schreef:Citaat:Je moet het steigeren overlaten aan mensen die weten wat ze doen en waarmee ze bezig zijn.
Ik ben van menig dat je het gewoon NIET moet leren, tenzij je shows of iets dergelijks rijd en serieus bezig
bent met dat soort dingen EN je zeker weet dat jij je paard voor altijd houd. Op deze manier leg je een
gevaarlijke basis bij je paard, wat in het ergste geval fataal af zou kunnen lopen bij een volgende eigenaar.
vannando schreef:wat wij altijd doen bij paarden die stijgeren is zodra hij stijgert opzij trekken, maar dat dan wel wanneer hij de stijgering inzet, niet wanneer hij overeind staat! en zodra je hem opzij zet eeen ontzettende rotschop geven en als het lukt een zweep in je hand houden en die op zijn hoofd meppen wanneer hij omhoog komt. dan doet het stijgeren voor hem pijn aan zijn hoofd, dat gaat ie dan weer linken en doet hij het als het goed is steeds minder..
Bonitakonya schreef:mijn paard doet het ook op commando![]()
![]()
![]()
alleen je moet echt zorgen dat je het bij je commando's houd en ook streng optreden als het niet mag mijn pony had eerst ook dat ze het deed wanneer ze wou en na 2 weken niet meer heb 1 keer een eitje in me zak gehad waardoor als ze steigerde zonder ik het vroeg knapte ik hem boven der hoofd vond ze niet leuk hahah ben niet iemand die goed is in straffe dus. als je maar zelf heel consequent bent .
roybrit schreef:waarom staat de slof strakker dan de teugel?