Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

gootje12 schreef:Is dit niet ongeveer hetzelfde,als met een stootteugel longeren ?Die gaat ook van ,tussen de voorbenen door naar het bit toe.Die wordt dan tenminste nog aan een singel gedaan.Ik vind deze manier van bevestigen slecht voor de huid van het paard.

Pipo schreef:Als het zaagt, dan zit of de lijn te strak of je paard geeft nog niet voldoende na, kunst is dan om het dier voorwaarts te houden zodat hij op 2 teugels gaat nageven en je zult zien dat de aanleuning daarna erg prettig is.
Pipo schreef:De paarden geven hier heel snel en makkelijk op na, waardoor het gewoon loshangt. Een singel zit strakker op de huid.
Je mag. Ik vind het in ieder geval een erg fijne manier.
Heb weleens gevoeld namelijk 
zap schreef:Mijn paard hangt er terdege niet in hoorHeb weleens gevoeld namelijk
Maargoed, nog steeds de vraag: hoe krijg je aanleuning als de touwtjes loshangen?
Wat ik me dan afvraag pipo is of die paarden ook weleens op een (goede) manier anders zijn gelongeerd. Met touwtjes kan je ook lang en laag longeren namelijk