Mijn paard snapt longeren niet :?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 08:35

@Rena100:

Ja ik sta zeker hoger als hem,we merken dat omdat hij voor mij wel wijkt,als een ander het probeerd gaan zijn oren plat en draait hij zijn kont naar hun toe(dreigen dus),bij andere is hij ook heel schrikachtig,maar dat kan ook komen omdat ik de enige ben die eigenlijk vanaf het begin met hem bezig is geweest,hij liet eigenlijk al meteen niemand anders goed toe, :? .Ik heb nergens problemen met hem buiten het longeren dan,maar hij heeft ook altijd alleen maar voor de kar gestaan en buitenritten gedaan,hij word dit jaar 13.
Laatst bijgewerkt door Judje op 13-02-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd. Graag alleen quoten indien nodig, meestal is het noemen van de gebruikersnaam voldoende.

midgie

Re: Mijn paard snapt longeren niet :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 08:57

Als hij wel wijkt voor jou en tegen een ander erg boos doet is het echt een dominantie verhaal , jou duld hij en jullie zoeken de midden weg en dat gaat meestal goed op het longeren na dan, maar denk echt dat je niet boven hem staat , maar meer net op een lijn en jij hangt net even onder die lijn.
Hoe loopt hij met jou mee, net voor, naast of achter je?
Denk toch dat het in dit geval heel erg met positie en lichaamshouding te maken heeft van jou kant uit, het paard weet wel wat hij doet en dat doet hij dus heel netjes , waarschijnlijk doe je als je wil longeren ook steeds een stapje achterwaarts , wat ik al eerder zei geloof ik en dus is het paard jou van zijn plek aan het halen,kun je niet eens een filmpje maken.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 09:04

Tja...dan snap ik er ook weinig van. Heel apart dan...Probeer het een tijdje met iemand anders, die er dan naast loopt, te doen. Verder kan ik je hierbij dan ook niet helpen.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 09:20

@midgie:

Hij loopt nu nog naast me,maar ben eraan aan het werken dat hij net achter me loopt(werk met het duallyhalster).Zal zien of ik mijn hubbie eens zover krijg dat hij eens een filmpje van ons maakt.
Ik loop tijdens het longeren niet van hem weg,maar juist naar hem toe(zodat we een driehoek vormen,snap je me een beetje?zodat ik schuin achter hem sta,dus zodat ik kan drijven.),maar omdat hij bij een ander echt naar hun uithaalt,durft niet iedereen me meer te helpen.
Mijn merrie's heb ik beleerd met veel grondwerken en wandelen en alles heel rustig oppakken,die lopen nu als een hondje overal achter me aan,maar die waren ook nog groen,dus dat is toch net wat anders dan een 13 jarige wat al verschillende eigenaars heeft gehad he.
Ik heb hem gisteren los gelongeerd en dat ging al iets beter,maar toen mijn buurmeisje het probeerde,dreigde hij meteen weer.Dus het is moeilijk,met rijden luistert hij perfect,mijn dochtertje van 10 is al 3 keer mee geweest op hem op buitenrit,dat ging super, :j ,hij had een oortje op haar en een oortje naar voren en briezen maar,heerlijk vond hij het.
Laatst bijgewerkt door Judje op 13-02-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nóg een overbodige quote verwijderd.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:51

Kun je niet proberen om iets toe te passen als een join up?

Mijn 'wondershetje' wilde ook absolúut níet meewerken maar ik heb haar gewoon een keer los in de longeer bak gezet en een zweepje gepakt en haar gewoon lekker los laten rennen.

Daarna ben ik gaan oefenen met haar en ze heeft er plezier in zolang ik haar aandacht erbij kan houden zoals haar laten keren op commando!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:03

een join up is moeilijk als ik hem niet in beweging krijg,en hij loopt me overal na,dus hij ziet me waarschijnlijk toch wel al een beetje als leider

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:19

hallo,
voor de mensen die me niet kennen ik ben het buurmeisje van Kiara04.
Ten eerste wil ik zeggen dat als er iemand is die weet hoe ze een paard moet longeren het cindy wel is. Als je bekijkt hoe haar merrie luister daar kunnen menig mensen nog wat van leren. Zij heeft mij ook geholpen met mijn paard, maar ze helpt ook andere bij ons om stal met longeren. En ze luisteren allemaal naar haar, terwijl ze naar de eigenaar niet luisterde. Dan doet ze het toch goed niet?
Ten tweede ik ken big mac dus ook. en hij snapt er niets van. Ik heb het al geprobeert maar gelijk cindy zei gaat hij dan dreigen naar mij, hij heeft totaal geen respect voor me maar wel voor cindy. Cindy doet ook niets verkeert. Zelfs mijn lesgeefster weet ook niet hoe ze het hem moeten gaan leren ( en dat is echt wel een dame die veel weet en ook cursussen heeft gevolgt).
We hebben al verscheidene keren geprobeerd mee te lopen voor even maar als je dan weggaat gaat hij gewoon stilstaan.
Los longeren gaat nu wel beter maar dat kan cindy dus alleen, bij mij gaat hij dreigen. En als ik het bekijk is het absoluut geen dominantie probleem tussen big mac en cindy. Maar achja cindy vraagt hoe ze haar paard iets moet leren en dan krijgt ze meteen alles over zich heen gegooid dat zij het niet kan. Het is gewoon het probleem dat het paard het gewoon niet snapt en ze vraagt geen commentaar over of ze het wel of niet kan want daar kunnen jullie achter de pc niet over oordelen daar kunnen alleen de mensen die haar kennen over oordelen.

groetjes nieky1993

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:40

Okee, wij kunnen niet oordelen, dus wat wil je dan horen??
Dat ze het wel kan??
We mogen geen tips geven want ze kan het al.
Bij dit paard lukt het dus niet en dat is echt niet de fout van het paard lijkt me, maar echt de fout van de gene die op dat moment wat wil van het dier.
Paard heeft dus geen Respect op dat moment voor Cindy, als haar lesgever haar niet kan helpen, dan zou ik een andere zoeken die dat wel zou kunnen.
Het is idd moeilijk vanaf de PC te oordelen, maar denk toch dat ze meer uit de kast moet halen om respect van dit paard te krijgen/verdienen.

Ik vermoed dat het probleem idd is zodar je wat vraagt aan deze tink hij gaat staan en zijn middel vinger opsteekt, zodra hij zelf mag bepalen wat er gebeurd is het ok.

Denk dat er heel veel puntjes (zoals het achter lopen waar nu aan gewerkt word )nog kunnen verbeteren, denk dat j egeen een vinger moet geven , want de hele hand word heel snel genomen, zeker bij tinkertjes, ze zien er aandoenlijk uit , maar kunnen behoorlijke draakjes zijn met een erge sterke eigen wil en als je niet stevig in je schoenen staat dan zijn ze bij jou een join up aan het doen, het werkt echt even wat anders bij een tink dan bij een gevoelig kwpnertje.
Dus denk als je echt gaat oefenen met flink achter je laten lopen en echt het kijken en wijze gaat oefenen , het echt wel goed komt, maar wees vooral duidelijk en geef niet te snel op, want ze lezen ook je gedachten nog eens volgens mij ;-)
Je hoeft maar te denken ok, en ze staan al weer van ok klaar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:21

RT P -> GVL

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:31

Misschien heeft hij coördinatieproblemen?

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:41

Mijn verzorgpaardje heet ook Big Mack:D
Maar ja, daar gaat het niet om;)
Shetlander bij ons op de manege heeft hetzelfde probleem.
Misschien kan je een keertje een join-up proberen, daar dacht ik vannacht in bed ineens aan, dan loopt ie misschien op de hoefslag.
Dat bedacht ik;)